Tommelom Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Kjører fildeling mellom to vista-pc'r. Et irriterende problem er at den slår seg av hele tiden. Etter en reboot er fildeleing "av". Skjer også til tider selv om jeg ikke har reboota. Noen som har en god forklaring?
wiberos Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Du må nok konfigurere nettverket riktig. Step by step på begge maskiner, og ikke minst gi tillatelser til de mappene du skal dele. Velge en folder for å prøve og gi tillatelse for everyone.
Tommelom Skrevet 20. april 2007 Forfatter Skrevet 20. april 2007 Er ikke noe problem å dele ut. går fint å slå det på og det funker helt til jeg rebooter. da er det av igjen
Fritz0r Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 har du da gjort på begge maskiner og satt opp nettverket riktig? for dette er ikke noe problem jeg har hørt om tidligere.
myhken Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Hvilke vista versjoner har du da? Husk at Home Basic og Home Premium krever at du logger deg på nettverket på nytt hver gang etter en reboot. Kun Ultimate som unngår det problemet. (og business) Så kanskje de to første versjonene også slår av nettdeling for hver gang. De er jo ikke ment å bruke sammen med nettverk....(eller gjøre det enkelt i alle fall)
wiberos Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Er ikke noe problem å dele ut. går fint å slå det på og det funker helt til jeg rebooter. da er det av igjen 8431425[/snapback] Kan du enkelt beskrive hvordan nettverk ser ut hos deg? Hvordan Pc-ene er koplet i sammen? Er det innstillinger som blir borte? er det du mener? eller at du må kople deg inn igjen (med passord?)
Tommelom Skrevet 21. april 2007 Forfatter Skrevet 21. april 2007 Har Ultimate og Home premium på maskinene. De er koblet sammen via en swithch. Har funnet ut akkurat når det slåes av nå. Om jeg rebooter denne maskina (Homepremium) som er den som deler ut og htpc'n står på, blir fildeling ikke slått av. Om jeg slår av htpc'n (Ultimate) og rebooter denne maskina slik at den ikke finner noen annen pc ved oppstart, slår den fildeling av. Ganske irriterenede og snodig. Må da inn på "Nettverks- og delingssenter", trykke på pila til høyre for "Fildeling", velge "Aktiver fildeling" og trykke "Bruk". Så er fildelinga oppe og går igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå