Gå til innhold

Hardware.no: Testing av kjølepasta


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det er utroligt mye snakk om kjølepasta her på forumet, om hvilken som er best, ossen man skal påføre det og om det følger med når du kjøpe ny kjøler.

 

Siden kjølepasta er veldig viktig, og det finnes så mange ulike typer, hvorfor tester dere ikke noen av de?

 

Har sett testet på internet hvor man har testet mange ulike typer, og da var det mange som var mye bedere enn atric silver 5 som er den mest omtalte her.

 

Her er det en stor test som viser at ac5 ikke er det beste som 90% av alle her tror.

 

Hadde vert greit om dere kunne gjøre noen tester av ulike kjølepastaer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kommer jo på andre plass på testen jeg linker til, langt bedere enn artic silver.

 

Så kansje det hadde vert en idee med en stor test her, siden 99% av alle på forumet mener at artic silver er best.

 

EDIT: Er denne kansje feilposta? over 100 visninger men bare 1 svar. :hmm:

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
|outstanding thermal interface|

Arctic Cooling MX-1 51.5

Shin-Etsu MicroSi MPU-3.7 50.5

Coollaboratory Liquid Pro 50

 

er det noen som selger disse i norge? hadde vært artig og prøvd....... jeg har alltid skjønnt det slik at AS-5 var det eneste som gjeder

8443543[/snapback]

 

Ingen i norge som selger de 3 som er på toppen av testen.

 

Om Hardware kunne tatt en stor test av kjølepasta og funnet ut at det er noe som er bedere enn ac5 så kommer vel netbutikkene til å begynne å selge dem.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk netopp en tube med testvinneren Coollaboratory Liquid Pro som jeg bestilte for noen dager siden.

 

Send en mail til de, og de sender den i et brev med bobleplast for 3 eller 3 $.

 

Har desverre ingenting å sammenlikne eller teste den mot. Skal bruke den på den nye vannkjølinga mi, håper bare det er nok.

 

Men hvor blir det av overklokkinga hod Hardware.no? Det er jo aldri noen tester av overklokke stuff. :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

For oss som fasekjøler er valget enda vanskeligere... i og med at ikke alle materialer er designet for å takle extrem kulde. AS for eksempel har jo vist seg å rett og slett knekke i stykker om det blir kald nok. Andre materialer blir midnre og midnre effektive ved lavere temperaturer.

 

Det er vanskelig nok å få tak i basic specs. på mange av disse materialene, langt mindre få klare svar om de er blitt testet under slike forhold =/

 

Det er mulig jeg tar meg selv en liten mini-test snart for egen skyld. hvis det blir noen interessante resutlater så deler jeg det gjerne på forumet i såfall.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...