Gå til innhold

Slik yter Penryn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som 45 nm. conroe spør du meg. Neppe AMDs store bekymring. AMD må virkelig fokusere på produksjonsteknologi fremover, og det ser de ut til å ha forstått.

 

 

Min PC blir helt klart utdatert snart :(

(alt er relativt, da. Flere vil nok si den allerede er det)

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For håpe at 680i kortene takler Penryn, siden dette med 1333 FSB. men Penryn vil jo komme med en nyere generasjon, med 1600 FSB og 12 mb cache, til neste år. Tror nok man må oppgradere brikksettet sitt da....

 

Hvis ikke så for man bare bytte hk, slik som disse folkene vil t vi skal gjøre. Alt de trenger å gjøre er å gjøre en liten forandring som gjør at man må bytte brikksett for å kjøre prossesorene..

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
For håpe at 680i kortene takler Penryn, siden dette med 1333 FSB.

8604581[/snapback]

Jeg tror det er større sjanse for at 680i kommer til å støtte penryn enn at P965 eller 975X gjør det. Jeg tipper Penryn kommer i modeller med 1333FSB til langt utpå neste år. 1600FSB-modellene vil nok bli få og bare i toppsjiktet når de lanseres neste år. Regn med nye og bedre 1333-modeller av prosessorene ut hele 2008.

Lenke til kommentar

"Penryn needs a board that supports 1333 FSB and VRM 11.1, no boards have that except for P35 boards. Current LGA775 boards can receive a bios update to support penryn CPUs. All they need is to be able to recognize the cpu microcode, and be able to switch to 1333 FSB. the VRM 11.1 specification can be worked around by assigning the correct voltage to the CPUs through bios code. any motherboard that already supports a wide variety of voltages can feed the right voltage to the cpu with just a few lines of code. but features like speed step will most likely not work"

 

Vel, vi for vente å se...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I følge denne artikkelen forventer ikke Intel noe salg av 45nm penryn (2-kjerne Wolfdale og 2*2-kjerne Yorkfield) før i 1. kvartal 2008. I løpet av det kvartalet regner de med at det samlede salget av Yorkfield + Wolfdale + Kentsfield (65nm) kommer opp i totalt 20% av salgsvolumet. Med andre ord kan vi vente at prisene på disse blir ganske høye i 1. kvartal 2008.

 

shares.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...