Gå til innhold

The Simpsons 20 år i dag 19/4 - 2007


Anbefalte innlegg

BTW; hvor lenge utpå natten er det Simpsons episoder?

8423090[/snapback]

Idag går det Simpsons fra 19 til 00 på ZTV, og en dokumentar om stemmene bak Simpsons på TV3 klokken 19. Tror dokumentaren bare er ting tidligere vist på TV i USA.. Har fortsatt tilgode å se de i studio, noe som bare har skjedd et par ganger (og bare et par sekunder per gang). ZTV hevder at det er hele sesong 1 de skal sende, noe de absolutt ikke rekker.. Diverse underholdningssider hever at det er hele sesong 15 og 16 de skal sende i kveld, noe de absolutt ikke rekker. Men det er vel som Dagladet/Se og Hør/diverse andre sier, bare 10 episoder av sesong 15..

 

Men uansett, må bare takke Groening & Co for uttallige timer med glede.. Selvom de har tapt seg ekstremt de siste årene så er Simpsons Simpsons, og det er kos for det :) Har sett på dem gjennom tykt og tynt, og det skal jeg fortsette med. Kontrakten mellom Fox og stemmeskuespillerne går ut i 2011, og det er nok da serien avsluttes også. Sier som Matt Groening sa på en av de mange geniale DVD'ene (fulle av ekstramateriale) som har kommet.. "Så pop up a Duff in your parents basement, and take a trip down the yellow madness-memorylane" (ikke ordrett, men nesten) :love:

 

Selvom serien egentlig ikke startet for 20 år idag, var det da vi først fikk se the Simpsons som små shorts i the Tracey Ullman Show.. 48 shorts ble laget, fordelt på 2 år, før Groening, Brooks og Simon skapte magi..

 

Gratulerer! :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:w00t: SIMPSONS FTW :w00t:

Elsker de, har sesong 1-4 og 6-7 :w00t:

Husker også første episoden jeg så. Det var den hvor Bart fikk helt satelittparanoia, stjal en tanks og stilte seg opp foran skola, hvor han skyt ned en satelitt. Ble omtrent hekta da jeg :dribble: , så bare slutten da. Fikk sett hele i påska.Men noen som vet hvilken episode og sesong dette var?

Lenke til kommentar
:w00t: SIMPSONS FTW :w00t:

Elsker de, har sesong 1-4 og 6-7 :w00t:

Husker også første episoden jeg så. Det var den hvor Bart fikk helt satelittparanoia, stjal en tanks og stilte seg opp foran skola, hvor han skyt ned en satelitt. Ble omtrent hekta da jeg :dribble: , så bare slutten da. Fikk sett hele i påska.Men noen som vet hvilken episode og sesong dette var?

8424074[/snapback]

 

denne

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Brother%27s_Little_Helper

Lenke til kommentar

Er aldri det, siden stemmeskuespillerne har sagt at de ikke ønsker det.

 

Synd at ZTV bare viser episoder som er middelmålige.. Jeg synes de skulle starta klokka 12 i formiddag med hele sesong 6, og fortsatt helt til klokka 24 (de hadde rukket det om de hadde skippa noe reklame).. Men jeg vet ikke helt om de har rettighetene til sesong 6.. Jeg vet i allefall garantert at de har rettighetene til sesong 7, så de kunne jo vist den.

Lenke til kommentar
syns det er bedre at de viser epsioder som har blitt vist minst, de som vises nå har bare blitt vist 2 ganger tidligere.

 

sesong 16-17 er mye bedre enn 11-15

8425410[/snapback]

Ja, det er egentlig bedre at de viser episoder som ikke har vært vist så mye, men ikke akkurat idag synes jeg.. Idag burde de hedre Simpsons ved å vise dem fra sine absolutte glansdager.. Samtidig, om de hadde vist sesong 6 hadde det jo vært en hyllest til Matt Groening, siden han liker den sesongen best :)

 

Men er enig med deg, sesong 16 og 17 er mye bedre enn 11-15 (husker jeg blanda noen av de sesongene og sa motsatt.. men jaja :)).. :p

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Har bare sett på de siste årene, men elsker det... :D  De første sesongene og tegningene før det er bare helt jævlige... Humoren har også bedret seg kraftig fra første sesong.

8426194[/snapback]

De første sesongene er MYE bedre de nyeste sesongene. Ja, Tracey Ullman-shortsene og første sesong hadde litt shabby animasjon, men fra sesong 2 og utover til sesong 9 var så utrolig mye mer genialt enn det det er idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...