Gå til innhold

Gamecube til minstemann ....


Wintermuthe

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurderer å kjøpe Gamecube til 5 åringen i familien til jul. Skulle jeg kjøpe konsoll selv hadde jeg kanskje kjøpt noe annet, men jeg har vurdert GameCube som det beste alternativet til guttungen (jeg legger mest vekt på spillutvalget slik som Super Mario osv.) I denne forbindelse har jeg noen spørsmål:

 

1. Hva trenger jeg å kjøpe som minimum (dvs. i tillegg til selve konsollen og ett spill) Trenger man å kjøpe minnekort for å kunne lagre spillene eller følger dette med?

 

2. Guttungen har en GBA. Kan denne koples til GameCube slik at spillene til denne kan spilles via TVn?

 

Dersom noen mener jeg gjør en stor feil ved å kjøpe GC i stedenfor X-box eller PS2, så gi gjerne beskjed, men husk at dette skal være til en 5 åring og ikke til en som er ute etter å spille GTA, Halo osv! Takk for hjelp ....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel... jeg har da stemmerett og allikevell koser meg med Mario Sunshine... (gleder meg til Zelda mest dog)... du trenger konsoll og spill + minnekort... det er egentlig alt... sett Gamecube til rasende billige priser for tida... så løp og kjøp... og jah, det finnes sånn kobler til GBA, men hittil er det ikke så mange spill som støtter det, se bak på coveret til spillene kan du se om det støtter det. En gang til neste år kommer også adapter så du kan spille GBA spill på TV'en...

Lenke til kommentar

Quote:


Wintermuthe skrev (2002-12-20 10:37):


1. Hva trenger jeg å kjøpe som minimum (dvs. i tillegg til selve konsollen og ett spill) Trenger man å kjøpe minnekort for å kunne lagre spillene eller følger dette med?


Tror du trenger minne kort for å få lagret i enkelte spill. men er jaggu meg ikke sikker.

 

Quote:


2. Guttungen har en GBA. Kan denne koples til GameCube slik at spillene til denne kan spilles via TVn?


Jeg vet ikke om du kan spill GBA via TV'n, men enkelte spill kan bruke en GBA. F.eks så er det ett spill der du styrer en ball gjennom en labyrint, med hull i. Hvis ballen faller gjenom ett hull, så fortsetter spillet på GBA'n. Mulig dette bare var en test sak for å vise hvordan GBA kan brukes sammen med spill. GBA kan forresten brukes som håndkontroll.

 

Lenke til kommentar

Det stemmer at man må ha minnekort til når man spiller. Siden maskinen ikke har innebygget minne eller harddisk. Mener jeg har sett pakker med maskin, 1 stk håndkontroll, 1 stk minnekort og Mario Sunshine på den riktige siden av 2000-lappen. Spør du meg så er ikke dette en dum pris!

 

PS. Selv om det er Gamecube så tror jeg nok at du kommer til å spille på den minst like mye som sønnen din! :smile:

Lenke til kommentar

Takk for kjappe svar! Hvis jeg skal kjøpe ett spill foreløpig, hva anbefaler dere da? Det må passe både til poden og meg og det MÅ støtte "multiplayer" via to kontroller :wink: Og når det gjelder minnebrikkene; hvor stor brikke bør jeg kjøpe?

 

(Red: Skrev konsoller i steden for kontroller)

 

[ Denne Melding var redigert av: Wintermuthe på 2002-12-20 11:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...