Gå til innhold

Får bare en kjerne av Opteron 165


plaank

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte meg en AMD Opteron165 (socket 939) forleden dag.

CPU'en fungerer, men bare en av kjernene. Har noen ett forslag hvordan jeg kan "aktivere" den andre kjernen?

 

Svar tas i mot med takk!

 

*EDIT:

Hovedkort: ASUS A8V-E Deluxe, VIA K8T890 chipset.

Minne: Corsair Value S. DDR 400MHz 2GB

OS: Windows Vista Home Ultimate

 

På CPUz står det at CPU har 1 core, og 1 thread..

Endret av plaank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, ser dårlig ut sålangt. Men får vel bare fikse og trikse litt :)

Kommer som enkeltkjerne også etter BIOS update og reinstall av Windows.

Leste på ett annet forum at det hadde noe med HAL.dll å gjøre, men den burde jo bli fikset når jeg tok en reinstall?

 

Så antar at det er hovedkortet som ikke vil.. Kanskje jeg finner en fantastisk godt skjult innstilling inne i BIOS om jeg leter litt til. Har litt lite tid til overs for øyeblikket, så det går sakte fremover. Men kjekt å ha noe å "dille" med også :)

 

I'll keep you posted! Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Ja jeg får ikke frem den andre kjernen.. Ganske så irriterende, anser meg selv som rimelig kyndig på dette området, så er litt flau over å ikke se noe så "enkelt".. :p

Men, for all del, PC'en fungerer ypperlig slik den er nå, men i og med at med kun én fungerende kjerne så var ikke det all verdens oppgradering fra 3500+'en.

Jeg får se om jeg får en 500 lapp ekstra på neste lønning, for å investere i ett Asrock (som nevnt over), sånn jeg får utnyttet det fullt..

 

*skuffet* :S

Lenke til kommentar
Ja jeg får ikke frem den andre kjernen.. Ganske så irriterende, anser meg selv som rimelig kyndig på dette området, så er litt flau over å ikke se noe så "enkelt".. :p

Men, for all del, PC'en fungerer ypperlig slik den er nå, men i og med at med kun én fungerende kjerne så var ikke det all verdens oppgradering fra 3500+'en.

Jeg får se om jeg får en 500 lapp ekstra på neste lønning, for å investere i ett Asrock (som nevnt over), sånn jeg får utnyttet det fullt..

 

*skuffet* :S

8442394[/snapback]

 

Kjipt det der ja. Du burde jo ha et hovedkort som du kan klokke litt med. Den der CPU-en går sikkert lett opp til 2.8GHz. Jeg har ett Abit KN8-SLI liggende. Dette hovedkortet greier vel oppi 350MHz HTT. Det er basert på nForce4. Men du må vel ha ett med AGP? Er vel derfor du skal ha ASRock. AGP og PCI-Express...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...