datafeilen Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 (endret) Bestilte ny bil (volkswagen passat) for en tid tilbake hos merkeforhandler og den ankom før påske hos forhandleren. Rett før jeg skulle komme å hente den ringte selger og sa de hadde oppdaget skader på frontruta så den måtte byttes. Ny rute ble bestillt opp,ny tid for levering ble avtalt. Dagen for levering kom og igjen ble jeg oppringt av selger - den nye ruta som de skulle montere hadde også sprukket/blitt ødelagt så de måtte skifte igjen. Nå er rute nr. 2 satt på og jeg har vært og sett på bilen. Utvendig ser det ok ut, men innvendig er det en del klin av lim mellom ruta og interiøret. Det kan se ut som de har sprutet noe lim mellom ruta og klemt til, og noe lim har flytt utover og inn på interiøret.. Pent er det ikke, men med tilvenning kan det nok leves med. Spørsmålet jeg sitter med er om jeg kan kreve at de utbedrer det ennå bedre - og hva kan så gjøres? Limet har definitivt festet seg i interiøret og spørsmålet jeg lurer på er hva som event. vil skje dersom jeg en senere gang må skifte rute - vil det by på problemer. Vil f.eks interiøret bli ødelagt når ruta event. skal tas ut? Bilen er forøvrig ikke betalt ennå da levering er avtalt senere i uka så jeg antar at jeg kan heve kjøpet, eller kan jeg det? Endret 16. april 2007 av datafeilen
kiripe Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Bestilte ny bil (volkswagen passat) for en tid tilbake hos merkeforhandler og den ankom før påske hos forhandleren. Rett før jeg skulle komme å hente den ringte selger og sa de hadde oppdaget skader på frontruta så den måtte byttes. Ny rute ble bestillt opp,ny tid for levering ble avtalt. Dagen for levering kom og igjen ble jeg oppringt av selger - den nye ruta som de skulle montere hadde også sprukket/blitt ødelagt så de måtte skifte igjen. Nå er rute nr. 2 satt på og jeg har vært og sett på bilen. Utvendig ser det ok ut, men innvendig er det en del klin av lim mellom ruta og interiøret. Det kan se ut som de har sprutet noe lim mellom ruta og klemt til, og noe lim har flytt utover og inn på interiøret.. Pent er det ikke, men med tilvenning kan det nok leves med. Spørsmålet jeg sitter med er om jeg kan kreve at de utbedrer det ennå bedre - og hva kan så gjøres? Limet har definitivt festet seg i interiøret og spørsmålet jeg lurer på er hva som event. vil skje dersom jeg en senere gang må skifte rute - vil det by på problemer. Vil f.eks interiøret bli ødelagt når ruta event. skal tas ut?Bilen er forøvrig ikke betalt ennå da levering er avtalt senere i uka så jeg antar at jeg kan heve kjøpet, eller kan jeg det? 8398380[/snapback] Snakker vi fabrikksny bil her eller ny bruktbil? I allefall bør de kunne skifte a-stolpe trekkene dine om de er griset ti.
datafeilen Skrevet 16. april 2007 Forfatter Skrevet 16. april 2007 Bestilte ny bil (volkswagen passat) for en tid tilbake hos merkeforhandler og den ankom før påske hos forhandleren. Rett før jeg skulle komme å hente den ringte selger og sa de hadde oppdaget skader på frontruta så den måtte byttes. Ny rute ble bestillt opp,ny tid for levering ble avtalt. Dagen for levering kom og igjen ble jeg oppringt av selger - den nye ruta som de skulle montere hadde også sprukket/blitt ødelagt så de måtte skifte igjen. Nå er rute nr. 2 satt på og jeg har vært og sett på bilen. Utvendig ser det ok ut, men innvendig er det en del klin av lim mellom ruta og interiøret. Det kan se ut som de har sprutet noe lim mellom ruta og klemt til, og noe lim har flytt utover og inn på interiøret.. Pent er det ikke, men med tilvenning kan det nok leves med. Spørsmålet jeg sitter med er om jeg kan kreve at de utbedrer det ennå bedre - og hva kan så gjøres? Limet har definitivt festet seg i interiøret og spørsmålet jeg lurer på er hva som event. vil skje dersom jeg en senere gang må skifte rute - vil det by på problemer. Vil f.eks interiøret bli ødelagt når ruta event. skal tas ut?Bilen er forøvrig ikke betalt ennå da levering er avtalt senere i uka så jeg antar at jeg kan heve kjøpet, eller kan jeg det? 8398380[/snapback] Snakker vi fabrikksny bil her eller ny bruktbil? I allefall bør de kunne skifte a-stolpe trekkene dine om de er griset ti. 8398696[/snapback] Fabrikkny - 0 km.....
Januar333 Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Hvis dette er ny bil er dette helt utrolig egentlig.
Cotul Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Siden det er en helt ny bil burde du kreve å få det utbedret. For en helt ny bil burde jo ikke ha noen feil. Og dette kan vel regnes som en feil?
datafeilen Skrevet 16. april 2007 Forfatter Skrevet 16. april 2007 Siden det er en helt ny bil burde du kreve å få det utbedret. For en helt ny bil burde jo ikke ha noen feil. Og dette kan vel regnes som en feil? 8398755[/snapback] Etter min mening ja - en bør ikke se utbedringer i det hele tatt på ny bil er min holdning. Jeg har,som sikker flere her inne, selvfølgelig opplevd å måtte bytte rute på bil før, men denne gangen synes jeg jobben er utført dårlig - i alle fall dårligere enn jeg har opplevd før - og det på en splitter ny bil som ikke har rullet ute på veiene ennå. Nå vil nok selger regne dette som pirk - noe jeg til en viss grad er enig , men jeg aner ikke hva slags ulemper dette kan få for meg senere ved f.eks salg. Andre følgeskader som f.eks lekkasje osv osv.. Burde jeg f.eks kreve at en uavhengig bilglassreparatør ser på jobben før jeg event. aksepterer bilen? Hva slags rettigheter har jeg i en slik situasjon? Ettersom bilen ikke er hentet eller betalt burde jeg vel stå ganske sterkt? Samtidig er det en lite morsom situasjon å havne i fordi jeg fort kan bli sett på som en pirkete kverulant. Jeg har kjøpt biler for over millionen hos dette firmaet gjennom de siste 5-6 år og har så langt hatt et godt kundeforhold.
L O G I M A N Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Dette hadde jeg overhode ikke finni meg i. Du har allerede fått forsinkelser, i tillegg er det klin av lim. Det skal ikke forekomme på en helt ny bil. Bytte ut interiør som er nedklinet krever enda mer forsinkelser. Jeg tror jeg hadde begynt å vurdere hele kjøpet. Dvs prøve å heve det. Synes ikke en ny bil skal ha så omfattende utskiftninger når den er ny. Noe blir aldri som fabrikkmontert igjen når det skiftes.
stich_it Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 vel når vinduet sprekker så er det en feil og vis reparasjoner av denne feilen fører til tilgrisning/ødeleggelse av interiøret så kan du forlange dette fikses, avslag i prisen(dette kan du også kreve grunnet lang leveringstid, er urelevant at de må bytte frontrute er dem som ødela den andre ruta)siste valget er å hevekjøpet grunnet lang leveringstid, feil på produkt ved leveringstidspunkt og ødealgt interiør. litt usikker på om de vil godta den siste så lett som jeg skriver det her da bil er dyrt men det skal stå noe om dette i forbrukerkjøpsloven. ta en telefeon eller turen ned til dit lokale forbrukerkontor så kan de sikkert hjelpe deg. personlig ville jeg ha krevd et skikkelig fratrekk i pris grunnet dette rotet med byttingen av vindu. ville også ha lagt frem krav om bytte av eller på annen måte permanent fjerning av limet og eventuelle merker limet har satt på interiøet.
kiripe Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Ettersom dette er en helt ny bil og du er totalt uforskyldt i denne saken så foreslår jeg at du tar det opp med selger. Jeg er temmelig sikker på at selger vil gjøre sitt ytterste for at du som kunde skal bli tipp topp fornøyd. Må egentlig si meg litt overrasket over at du velger å ta det opp her før du engang har forhørt deg med selger, men det er nå min personlige mening.
perpyro Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Ny bil er ny bil så synlig limsøl er uaktuelt faktisk. Skal du godta slik så må de komme med en redusksjon i prisen. Er jo tross alt snakk om ny bil til flere hundre tusen. Du blir ikke og gjøre annet en å ergre deg over limflekkene du ikke fikk noe kompensasjon for, redusert andrehåndsverdi blir det også på bilen da flekkene vil trekke ned totalintrykket av bilen.
skropelkaputt Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Ny bil er ny bil, og skal ikkje se ut som bruktbil. Hvis interiørdeler er tilgriset av rutelim hadde i allefall jeg, klaget på det og krevd interiør delene skiftet, for bilen SKAL jo være strøken siden den er ny, eller? Jeg har vært borti tilfeller der nybiler er blitt påført transport skader og i de tilfellene er kundene blitt opplyst om dette og tilbudt en kompensasjon for skaden. Dette siden det dreier seg om sekunda vare p.g.a. skaden, om enn liten.
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Ny bil er ny bil, og skal ikkje se ut som bruktbil. Hvis interiørdeler er tilgriset av rutelim hadde i allefall jeg, klaget på det og krevd interiør delene skiftet, for bilen SKAL jo være strøken siden den er ny, eller? Jeg har vært borti tilfeller der nybiler er blitt påført transport skader og i de tilfellene er kundene blitt opplyst om dette og tilbudt en kompensasjon for skaden. Dette siden det dreier seg om sekunda vare p.g.a. skaden, om enn liten. 8401085[/snapback] Dette hørest helt utrolig ut! Dette er en helt ny bil og skal være strøken! Her har du prutningsmon! det hele virker useriøst. Men skal rute byttest ved en senere anledning blir limet mellom karosseri og ruta skjert av, pianotråd brukest ofte her. Få en pris du er fornøyd med eller dra til en annen forhandler, uansett om skaden blir utbedret bør dette bli bra mye billigere enn utgangspungtet
datafeilen Skrevet 16. april 2007 Forfatter Skrevet 16. april 2007 Ny bil er ny bil, og skal ikkje se ut som bruktbil. Hvis interiørdeler er tilgriset av rutelim hadde i allefall jeg, klaget på det og krevd interiør delene skiftet, for bilen SKAL jo være strøken siden den er ny, eller? Jeg har vært borti tilfeller der nybiler er blitt påført transport skader og i de tilfellene er kundene blitt opplyst om dette og tilbudt en kompensasjon for skaden. Dette siden det dreier seg om sekunda vare p.g.a. skaden, om enn liten. 8401085[/snapback] Har forsåvidt tatt det opp med selger ifb. gjennomgang av bilen etter utbedring, men har ikke gått til det steg å reklamere på dette. Slike ting har jo en tendens til å gnage rundt i hodet, så jeg har bestemt meg for å reklamere på dette allerede før levering. Har flere alternativer som jeg kan tenke å ta opp med selger, så får vi se. Tok temaet opp her for å høre andres meninger om saken før jeg gikk videre på selger. Takker for nyttige tilbakemeldinger.
datafeilen Skrevet 16. april 2007 Forfatter Skrevet 16. april 2007 Ny bil er ny bil, og skal ikkje se ut som bruktbil. Hvis interiørdeler er tilgriset av rutelim hadde i allefall jeg, klaget på det og krevd interiør delene skiftet, for bilen SKAL jo være strøken siden den er ny, eller? Jeg har vært borti tilfeller der nybiler er blitt påført transport skader og i de tilfellene er kundene blitt opplyst om dette og tilbudt en kompensasjon for skaden. Dette siden det dreier seg om sekunda vare p.g.a. skaden, om enn liten. 8401085[/snapback] Dette hørest helt utrolig ut! Dette er en helt ny bil og skal være strøken! Her har du prutningsmon! det hele virker useriøst. Men skal rute byttest ved en senere anledning blir limet mellom karosseri og ruta skjert av, pianotråd brukest ofte her. Få en pris du er fornøyd med eller dra til en annen forhandler, uansett om skaden blir utbedret bør dette bli bra mye billigere enn utgangspungtet 8401211[/snapback] Det jeg er bekymret for er jo limet som sitter mellom vinduet og interiøret. Slik jeg så det er det nemlig slik at limet er heftet fast i interiøret også.(Det er klint ganske mye på vinduet og noe av limet er heftet over interiøret) Dermed er jeg redd for at interiøret blir ytterligere skadet om ruta nok en gang må skiftes en gang i fremtiden. Dette er faktisk det jeg er mest bekymret over, samtidig som jeg er litt oppgitt over at det ikke ser slik det bør se ut på en ny bil.......
L O G I M A N Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Det her sier seg selv, at dette er ikke utført håndmerksmessig riktig. Det er amatør arbeid. Feil kan oppstå, men når de må skifte to vinduer + at de har grisi med lim så det ikke ser ut, tror jeg det er en som ikke skulle hatt jobben som har gjort det. Kanskje de har ødelagt noe annet i samme slengen, lakskader under lister ved vinduet som fører til raskere rustangrep osv. Å skifte bilvindu går fint og helt uten limsøl (Alle vinduskifter jeg har sett har vært pent utført. Om det er dette merkeforhandleren klarer å tilby deg hadde jeg aldri hatt noen bil eller service fra dem. Det er alt for dårlig kvalitet på arbeidet. Krev ny bil levert og avslag for tiden fra du skulle hatt den etter kontrakten til du får en bil som er feilfri og brukbar for deg. Beste er å heve kjøpet å komme seg unna amatører.
Mekker`n Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Amatør messig jobb som sesteen sier. aldri sett noe limsøl ved ruteskift. Sett deg på bakbeina Krev ny bil eller hev kjøpet! Hjelper ikke om de bytter ut div lister/dæshbord osv. ville ikke kjøpt en nybil som er allerede er skrudd og hærja med.
SilentNET Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Jeg hadde aldri i livet godtatt en ny bil som ikke er ny. Og i alle fall ikke når den faktisk har synlige skader etter rep (før du i hele tatt har fått den). Dette ville betydd krig hvis det var meg som skulle kjøpe ny bil.
*martin* Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 enig med de andre her, verken nye eller gamle biler skal ha skade etter rep på verksted.
Spartan Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 (endret) Bare å heve kjøpet hvis ikke selgeren rettet manglen (dvs. gir deg en feilfri bil). Du har så gode kort på hånda at du egentlig bare kan le av selgeren hvis han prøver seg. Dessuten hvis det tar lengre tid en avtalt med levering så kan du kreve kompensasjon i ventetiden, dvs. gratis leiebil. Endret 17. april 2007 av Spartan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå