Gå til innhold

Kronen ut, Euro inn?


Krone eller Euro  

103 stemmer

  1. 1. Krone eller Euro

    • Krone
      64
    • Euro
      33
    • Vet ikke
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men om det er de makroøkonomiske virkelighetene som opptar folk flest er jeg litt i tvil om (i hvert fall om man omtaler det akkurat på den måten).

8401441[/snapback]

Er folk flest opptatt av rentenivået? Er folk flest opptatt av arbeidsledighet? Er folk i industrien opptatt av kronekurs?

 

Ja. Makroøkonomiske effekter angår i høyeste grad oss alle, og mange er klar over dette og opptatt av det, uavhengig av om de kjenner til de økonomiske sammenhengene i detalj.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi, som heldigvis ikke er med i EU, ha Euro, når flere land i EU selv ikke vil gå over til Euro?

 

Hvorfor tror alle dere EU-fans at alt er grønnere på den andre siden av gjerdet?

Har vi det ikke bra her som vi har det nå?

 

Hvorfor kommer det så mange EU-borger hit til Norge for å få et bedre liv, hvis EU er paradis?

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at jeg er for at vi melder oss inn i EU er at vi da kan være med å bestemme. I dag må vi rette oss etter en del avgjørelser, men kan ikke være med å bestemme. Vi er jo allerede medlem av EØS, og det er ikke alt for stor forskjell på EU- EØS-medlemsskap, bortsett fra at vi ikke får være med å bestemme like mye i EU nå som vi vil kunne om vi melder oss inn.

 

EU-medlemsskap har jo også sine ulemper, ved at landbruket står i fare, noe det forsåvidt gjør gjennom WTO også. I tillegg må vi dyrke genmodifisert mat, noe jeg er skeptisk til. Osv, osv, osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...