Gå til innhold

pci grafikk kort til flashing av agpp skjermkort


eatshorts

Anbefalte innlegg

Jeg får et ati radeon 9700 non pro som jeg har tenkt å flashe med en 9700 pro bios, slik at jeg lett kan overklokke til pro hastigheter,

Men dette er desverre ganske risky buisness om jeg ikke har muligheten til å reflashe. Derfor trenger jeg et pci kort. Det jeg lurer på er om det er mulig å boote en ny pc med et nyere hk med et 2mb pci kort.

Tenkte å kjøpe et slikt kort slik at jeg har muligheten til å flashe tilbake til non-pro bios.

 

Noen hær som kan selge meg et hvilken som helst pci skjermkort, så bare send meg en mail.

[email protected]

 

 

Og vis noen lurer på hvorfor jeg vil flashe bios istedenfor å bare klokke kortet til pro hastigheter, er svaret enkelt: det går ikke, non-pro biosen har låst klokkefrekvens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAHA. Hvorfor ikke bare se i en gammel maskin og låne et PCI kort? Og sende deg et slikt kort vil koste endel penger og dermed vil selfølgelig ingen gjør det siden det koster omkring 30kr i porto. Vell og grav i noen gamle datamaskiner.

 

Og er du sikker på at klokkefrekvensen er låst? Hvilket program prøvde du i?

Lenke til kommentar

Jeg har ett men det vil jeg ha selv. Jeg plukket det og noen andre reservegreier ut av en P166 en gang da den skulle bli til fyllmasse på dynga.

 

Alle nyere bioser (i hvertfall så vidt jeg har erfart og hørt) kan boote fra PCI-kort. I tillegg kan man jo bruke det til en ekstra skjermutgang (til bruk i 2D seff) om det ikke er nok med de(n) utgangen(e) man har fra før på AGP-kortet.

 

Det funker i hvertfall fint her i et dualskjerm-oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...