Gå til innhold

Bildekritikk: Norsk natur

DE1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Reiste ned fra vestlandet og tok dette bildet under turen. Veit ikke stedsnavn eller noenting. Bare at det var et sted mellom Molde og Gjøvik.

Kommentarer? :)

post-72905-1176643066_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drømmende stemning, likte det. Men syns rødfarger var for knæsj, og virket litt slurvete. En mer naturlig bondegård/naust rødfarge hadde mye blitt bedre tror jeg.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! :)

Er enig, ble kanskje litt over-kill med farge der ja.

Ser det bedre ut nå? Eller enda mindre farge?

post-72905-1176658293_thumb.jpg

:)

Skrevet

Selvfølgelig, koselig du spurte. :)

Det er relativt stort, veit ikke om det går ann å legge det opp her jeg.

Og om det blir automatisk resized eller ikke. Si ifra hvis det var slik det var du ville ha det eller ikke du. Så ordner jeg det derifra.

post-72905-1176659233_thumb.jpg

Skrevet
Bedre men syns fortsatt det ser unaturlig ut. Hvilken farge har det orginalt? Eller er bildet tatt i sort/hvitt?

8391475[/snapback]

Ikke at jeg vet svaret, men kan jeg få lov å tippe at det er tatt i svart-hvitt? :whistle:

Skrevet

Om han har gjort det (med digital kamera eller SLR) så er det dumt. Man skal ta bilder i farger og så gjøre de om til sort/hvitt. Om man ikke fotograferer med analog sort/hvitt film da :p

Skrevet

Jeg ville nok ha latt naustet vært i s/h. Synes det er landskapet som bør komme fram her, men når naustet er farget blir det naturlig å legge blikket der. Komposisjonen er kjempebra ellers og landskapet slående. Min mening er å la det stå for bildet.

Skrevet (endret)

Det kommer ann på hva han vil oppnå bed bildet. Om han skal ha bildet som kunst, så er det ypperlig med den røde bygningen. Men om det skal være et fotografi, ville jeg revurdert svarthvitt og rødt.

Endret av mclp-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...