Gå til innhold

Beste Allround Healer etter ny patch

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

jeg skal få meg en ny healer klasse, startet først på paladin (lvl 26)

men er litt usikker på om kanskje priest er veien og gå..

hvem er best etter denne nye patchen? med tanke på pvp og pve

edit: har btw druid fra før av :)

Endret av *@lex*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prest er vel det lille hakket bedre, og slik er det nok ment å være, selv om Blizzard justerer nå og da. I PvE ville jeg gått for priest. I PvP derimot er det en fordel å tåle litt.

Skrevet

Paladins har SYK mana conserwing, de har også gode lang heals og noen små raske som er veldig billig for mana. Tror faktisk paladins sammen med en Hoter(druid) er en av beste MT healerene, priest går vistnok veldig fort tom for mana.

Skrevet

Beste allround healer etter ny patch tror jeg vil fremdeles vil være paladin (pga pvp) etterfulgt av priest. Jeg tror nok priest vil være den beste all round healeren for pve, men er slett ikke sikker. En undervurdert healer - i alle fall dersom du spiller allience - er resto shaman.

Jeg ville valgt paladin dersom du ønsker å spille horde, shaman dersom du ønsker å spille allience. På min server er det fremdeles underskudd på shamans på lvl 70 (allience) og det ser heller ikke ut til at mange leveler shamans. Like mange dreanai paladins som shamans virker det som. Muligens noe flere blood elf paladins, men det er kun spekulasjon fra min side.

Jeg er overrasket over hvor god en resto shaman er (har kun spilt alliance). Han jeg har spilt med fungerer veldig godt som main healer i heroics, og han har fremdeles langt igjen på gear fronten. Dinget 70 for et par tre uker siden tror jeg. Riktignok har vi hatt en feral druid med som dps. Druiden har hjulpet til med healing på enkelte bosser samt innvervated shamanen. Når shamanen vår blir ordentlig gearet, ser jeg egentlig ikke noe særlig behov for dette lenger.

Som alle alliance vet er en shaman også en veldig god pvp healer. Kombinasjonen dps warrior+ resto shaman gjør vondt.

Skrevet
Paladins fo sho.

Går aldri tom for mana, og smeller av 8k heals gratis crit heals med godt nok gear. :)

8380790[/snapback]

Det er det de ikke gjør lenger etter den nyeste patchen..

8380994[/snapback]

Paladins vil fortsatt være den mest mana-effektive klassen, med rundt 30% spellcrit ( har ikke en 70 pala, så gjetter ) vil han få tilbake 50% av basemana hver tredje heal i stedet for hele basemana hver tredje heal. Med 8k mana og 180 mana cost på høyeste rank flash of light vil du fortsatt få tilbake 90mana hver tredje heal, noe som gjør at du går oom lenge etter alle andre.

Så ja, paladins er nødt til å bruke manapots nå, oh-noes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...