Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ulovlig med tilgift på gratis produkt?

daramarak

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har utviklet en programvareløsning som genererer penger via sponsorer mens programvaren er 100% gratis for folk. Er det da ulovlig å tilby penger for å bruke/verve andre. Evt tilby mulighet til å vinne pengepremier?

Er det noen med jusutdanning som kan svare på dette?

Endret av daramarak
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen grunnlag for å kunne si noe om den juridiske biten. Men sats på å gjør programvaren best mulig slik at flere vil bruke det, det tror jeg vil gi deg større utbytte enn å betale andre for å bruke programmet ditt.

Skrevet
Jeg har utviklet en programvareløsning som genererer penger via sponsorer mens programvaren er 100% gratis for folk. Er det da ulovlig å tilby penger for å bruke/verve andre. Evt tilby mulighet til å vinne pengepremier?

8374100[/snapback]

Forutsatt at det ikke kan anses for å være pyramidespill eller pyramidelignende omsetning, så har jeg vanskelig for å se at det du beskriver er ulovlig. Men jeg er ikke spesialist på området, så kanskje det er lurt å undersøke hos lotteritilsynet?

Skrevet

8374100[/snapback]

Mmmmh Opera fungerer på samme måte, uten at det er noe problem? Dvs. gratis programvare sponset av reklamebannere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...