Gå til innhold

SATA 2 problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har kjøpt en SATA 2 disk. Som det ser ut til at hovedkortet mitt ikke håndterer (SATA I går greikt).

Disken: Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Vet noen om jeg kan få justert ned båndbredden på den slik at hovedkortet mitt vil takle denne disken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

post-6089-1176378460_thumb.jpg

In this image, you can see what the custom 8-pin header is for. When pins 1 and 2 are jumpered, SSC (Spread Spectrum Clocking) is enabled. Jumpering pins 5 and 6 enables SATA 150MB/s only operation, which may be necessary for compatibility on some older motherboards.

Se om du har bruksanvisning stående på harddisken (denne er hentet fra Western Digital 500Gb SATA).

Skrevet
post-6089-1176378460_thumb.jpg

In this image, you can see what the custom 8-pin header is for. When pins 1 and 2 are jumpered, SSC (Spread Spectrum Clocking) is enabled. Jumpering pins 5 and 6 enables SATA 150MB/s only operation, which may be necessary for compatibility on some older motherboards.

Se om du har bruksanvisning stående på harddisken (denne er hentet fra Western Digital 500Gb SATA).

8366205[/snapback]

Har sett på min HD. Det står ikke nevnt der, bare noe om strømstyring. Men skal forsøke meg på pin 5 og 6. Håper det virker.

Takk for svar.

Skrevet
Hei, har kjøpt en SATA 2 disk. Som det ser ut til at hovedkortet mitt ikke håndterer (SATA I går greikt).

Disken: Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Vet noen om jeg kan få justert ned båndbredden på den slik at hovedkortet mitt vil takle denne disken?

8366132[/snapback]

Får du den ikke til å funke når du kopler den på? Isåfall, hva skjer?

Hvis du ikke har koplet den opp ennå, så skal du være klar over SATA1/2 ikke er offisielle betegnelser, og at alle disker skal i utgangspunktet funke på alle kontrollere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...