-__- Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Hva kreves av en pc for at den skal kunne være server? Hva slags linje bør man ha? (CS:S)
Winydancer Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Spørt vell om du skal ha PCW server, eller skikkelig public server. Trenger nok en kraaaftig linje opp og ned, menst PCen må ikke vere syk.
hiper Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 du må ha en pc med operativsystem og den må være i fungerende stand, du kan gjerne kjøre server på en 56k modem linje hva skal du bruke serveren til?
VikinGz Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Fiberlinje er vell helt klart best. En ADSL linje er noe tregere og ustabil og er langt fra laget for slike oppgaver. Ellers må du lese rettninglinjene til Leverandøren din. Noen forbyr faktisk å i det hele tatt kjøre server aplikasjoner ut til det ofentlige nett. Men kommer an på hvor mange som skal spille, hvilke baner det er snak om. Dedicated med eller uten steam, linux eller windows... raskt bane skifte eller går bra med litt tid.
-__- Skrevet 23. april 2007 Forfatter Skrevet 23. april 2007 Tenkte meg en publicserver med standard 16 spillere på f eks de_dust..
VikinGz Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Tenkte meg en publicserver med standard 16 spillere på f eks de_dust.. 8451112[/snapback] Ville ikke anbefale en adsl linje til slikt uansett, men ville tro at 1mbit begge veiene skulle gitt deg nok, hvilken linje har du foresten?
-__- Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 Tenkte meg en publicserver med standard 16 spillere på f eks de_dust.. 8451112[/snapback] Ville ikke anbefale en adsl linje til slikt uansett, men ville tro at 1mbit begge veiene skulle gitt deg nok, hvilken linje har du foresten? 8452189[/snapback] KK =) Er vel ikke så lett å få tak i noe annet enn adsl? Jeg har Telenor Extra 6000/500 kbps
Dusken Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 kaster meg på her jeg vis det er ok. Er det ingen spesielle krav til maskinvare for en vanlig CS:S server? Er det vanligvis linja, eller maskinvaren som avgjør lagg/høy ping for spillerne?
hiper Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 begge deler som avgjør lagg/ping, men det kommer mye an på hvilken tickrate du skal kjøre hvilken maskinvare du må ha, du bør også kjøre linux, windows blir ufattekig treigt når det har stått på i en uke
Dusken Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 la merke til at det ble tregt med Windows, skal prøve å få tak i Linux neste gang. Kansje skaffe en litt bedre prosessor samt ram.
Gjest medlem-77217 Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Nja, vet ikke jeg. Prøvde selv med server, og det lagget noe sykt. Har NTE 6000 / 1500 kbps + Dell: P4 2.8 GHz, 2GB Ram og noe greier. Tror nok kanskje du bør ha 15MBIT + for å kjøre en 5on5 server lag fritt.
Matsemann Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Det er ikke bare linja som teller, men din egen ping mot sentralen. Jeg greier 3 mot 3 på 2000/500 linje, P4 3GHz, 1GB RAM og en del programmer i bakgrunnen.
eJoJ Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 (endret) begge deler som avgjør lagg/ping, men det kommer mye an på hvilken tickrate du skal kjøre hvilken maskinvare du må ha, du bør også kjøre linux, windows blir ufattekig treigt når det har stått på i en uke 8483729[/snapback] Ehm, den ene windows boksen (Windows XP) min har stått på i 294 dager nå, ingen tegn til at den har blitt noe merkbart tregere av den grunn, hva begrunner du det på? Men ontopic: Finn ut hva hver enkelt klient krever av båndbredde, har ikke kjørt server til dette spillet selv, og maskinvaren kommer jo sterkt ann på hvilke andre tjenester serveren kjører samtidig Endret 31. mai 2007 av eJoJ
hiper Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 begge deler som avgjør lagg/ping, men det kommer mye an på hvilken tickrate du skal kjøre hvilken maskinvare du må ha, du bør også kjøre linux, windows blir ufattekig treigt når det har stått på i en uke 8483729[/snapback] Ehm, den ene windows boksen min har stått på i 294 dager nå, ingen tegn til at den har blitt noe merkbart tregere av den grunn, hva begrunner du det på? Men ontopic: Finn ut hva hver enkelt klient krever av båndbredde, har ikke kjørt server til dette spillet selv, og maskinvaren kommer jo sterkt ann på hvilke andre tjenester serveren kjører samtidig 8752888[/snapback] begrunner de på egen testing! Kjører selv server 2003 her hjemme og til servere på lan det fungerer fint, min server her hjemme har stått på i rundt 3måneder og den har ikke blitt merkbart tregere enda, men med windows xp så går alt dass etter en uke ca! Det er noe de fleste vet. ang linje, hver klient bruker opp mot 5kb/sek hver vei (med 100tick) ved 33tick bruker hver klient ca 1-2 kb/sek (dette er upload) men husk at når man bruker mye opplinje med adsl teknologi da vil pingen øke drastisk, skaff deg shdsl eller fiber da vil det funke fint og kjøre server hjemme!
Matsemann Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor begge deler som avgjør lagg/ping, men det kommer mye an på hvilken tickrate du skal kjøre hvilken maskinvare du må ha, du bør også kjøre linux, windows blir ufattekig treigt når det har stått på i en uke 8483729[/snapback] Ehm, den ene windows boksen min har stått på i 294 dager nå, ingen tegn til at den har blitt noe merkbart tregere av den grunn, hva begrunner du det på? Men ontopic: Finn ut hva hver enkelt klient krever av båndbredde, har ikke kjørt server til dette spillet selv, og maskinvaren kommer jo sterkt ann på hvilke andre tjenester serveren kjører samtidig 8752888[/snapback] begrunner de på egen testing! Kjører selv server 2003 her hjemme og til servere på lan det fungerer fint, min server her hjemme har stått på i rundt 3måneder og den har ikke blitt merkbart tregere enda, men med windows xp så går alt dass etter en uke ca! Det er noe de fleste vet. ang linje, hver klient bruker opp mot 5kb/sek hver vei (med 100tick) ved 33tick bruker hver klient ca 1-2 kb/sek (dette er upload) men husk at når man bruker mye opplinje med adsl teknologi da vil pingen øke drastisk, skaff deg shdsl eller fiber da vil det funke fint og kjøre server hjemme! 8753828[/snapback] Det er vel heller din erfaring, mens eJoJ har en annen, så det er ikke noe "alle vet"-over det. Men det andre er jeg enig i. Med en gang du bruker opplinja på adsl skyter pingen til værs, og nedlinja synker.
VikinGz Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 jeg kjører en server med intel pentium 4 1,9ghz, 1024mb sd-ram og 20gb os disk + 2x200gb i software raid 0 Jeg bruker serveren til AD, web, FTP, CS:S, VPN Funker greit på vanlige maps på 16 spillere =)
Arcus Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Vi kjører en gammel Athlon 2200+ , 1GB ram og en 20GB disk på en 6/6 linje. Fungerer helt greit for oss på 16p map.
VikinGz Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 (endret) Vi kjører en gammel Athlon 2200+ , 1GB ram og en 20GB disk på en 6/6 linje. Fungerer helt greit for oss på 16p map. 8755012[/snapback] har du ikke fått oppgradert linja de du da? har fått 10/10 xD Lyse oppgraderte 1 juni, men har hatt det noen dager jeg ^^ syns heller trådstarter kan sette opp en bf 1942 server jeg ^^ for det krymper med servere for vær dag, og de gode og morsome serverene og spille på der man har granater osv er sjeldent Endret 1. juni 2007 av VikinGz
Dusken Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Vi kjører en gammel Athlon 2200+ , 1GB ram og en 20GB disk på en 6/6 linje. Fungerer helt greit for oss på 16p map. 8755012[/snapback] har du ikke fått oppgradert linja de du da? har fått 10/10 xD Lyse oppgraderte 1 juni, men har hatt det noen dager jeg ^^ syns heller trådstarter kan sette opp en bf 1942 server jeg ^^ for det krymper med servere for vær dag, og de gode og morsome serverene og spille på der man har granater osv er sjeldent 8755030[/snapback] idag kom 10/10 linja her også. Server tror jeg ikke blir noen problemer, bare jeg skaffer en server som holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå