Gå til innhold

"Mini" spille/stue-PC kom med råd :)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har prøvd å sette sammen en ok spillepc som også kan benyttes i stua. Tror denne skal være overklokkevennlig og stille nok. Er dette et bra oppsett? Trenger jeg mer PSU? Hjep :)

 

CPU: Intel Core 2 Duo E6300 Link

 

GPU: XFX GeForce 8800 GTS 320 MB Link

 

RAM: 2 stk. GeIL DDR2 PC6400 Ultra 1 GB Link

 

CPU-vifte: Zalman CNPS9500LED Link

 

Hovedkort: Asus P5B-VM Link

 

Kabinett: AOpen G325 Link

(har Dremel om ting ikke skulle passe :cool: )

 

PSU(har fra før): NorthQ 4001EX, 140mm Link

 

Har disker og DVDbrenner fra før også.

Endret av -_Brukernavn_-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei, jeg  har prøvd å sette sammen en ok spillepc som også kan benyttes i stua. Tror denne skal være overklokkevennlig og stille nok. Er dette et bra oppsett? Trenger jeg mer PSU? Hjep :)

 

CPU: Intel Core 2 Duo E6300 Link

 

GPU: XFX GeForce 8800 GTS 320 MB Link

 

RAM: 2 stk.  GeIL DDR2 PC6400 Ultra 1 GB Link

 

CPU-vifte: Zalman CNPS9500LED Link

 

Hovedkort: Asus P5B-VM Link

 

Kabinett: AOpen G325 Link

(har Dremel om ting ikke skulle passe  :cool: )

 

PSU(har fra før):  NorthQ 4001EX, 140mm Link

 

Har disker og DVDbrenner fra før også.

8365759[/snapback]

 

Jeg ville ikke overklokket dette oppsettet, siden det utvikler mer varme, som igjen ofte resulterer i mer støy. Muligens en liten klokk vil gå greit.

 

Oppsettet ser greit ut det, men har du sjekket at skjermkortet fysisk får plass i det kabinettet?, for det kabinettet er visstnok veldig trangt...

 

Jeg tror at PSUen er kraftig nok, men jeg vet ikke om hvor stillegående den vil være ved den belastningen.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke overklokket dette oppsettet, siden det utvikler mer varme, som igjen ofte resulterer i mer støy. Muligens en liten klokk vil gå greit.

 

Oppsettet ser greit ut det, men har du sjekket at skjermkortet fysisk får plass i det kabinettet?, for det kabinettet er visstnok veldig trangt...

 

Jeg tror at PSUen er kraftig nok, men jeg vet ikke om hvor stillegående den vil være ved den belastningen.

8368259[/snapback]

 

Hei,

Nå er vel m-atx en standard, så det skal vel passe da kabinettet skal støtte dette. Tror ikke varme er noe stort problem. Skjermkortet "puster" direkte ut av kabinettet, og PSUen min trekker en god del luft. Men om PSUen er stor nok ved overklokk vet jeg ikke helt.

 

Men med tanke på lydnivå så har hovedkortet mulighet for overklokingsprofiler fra Windows, så (AI Gear, som asus kaller det) når jeg ikke spiller kan jeg be PCen slappe av :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg ville ikke overklokket dette oppsettet, siden det utvikler mer varme, som igjen ofte resulterer i mer støy. Muligens en liten klokk vil gå greit.

 

Oppsettet ser greit ut det, men har du sjekket at skjermkortet fysisk får plass i det kabinettet?, for det kabinettet er visstnok veldig trangt...

 

Jeg tror at PSUen er kraftig nok, men jeg vet ikke om hvor stillegående den vil være ved den belastningen.

8368259[/snapback]

 

Hei,

Nå er vel m-atx en standard, så det skal vel passe da kabinettet skal støtte dette. Tror ikke varme er noe stort problem. Skjermkortet "puster" direkte ut av kabinettet, og PSUen min trekker en god del luft. Men om PSUen er stor nok ved overklokk vet jeg ikke helt.

 

Men med tanke på lydnivå så har hovedkortet mulighet for overklokingsprofiler fra Windows, så (AI Gear, som asus kaller det) når jeg ikke spiller kan jeg be PCen slappe av :D

8368448[/snapback]

 

Hovedkortet vil selvfølgelig passe, det er tross en fabrikkstandard. Det jeg er usikker på er om skjermkortet vil passe i lengden, leste testen her på hw.no, og der prøvde de med et 7900GTX, og den buttet borti harddiskholderen (holderen er riktignok plastbelagt så du slipper kortslutninger) Og jeg vet at et 8800GTS er lengre enn et 7900GTX...

Lenke til kommentar

 

Hovedkortet vil selvfølgelig passe, det er tross en fabrikkstandard. Det jeg er usikker på er om skjermkortet vil passe i lengden, leste testen her på hw.no, og der prøvde de med et 7900GTX, og den buttet borti harddiskholderen (holderen er riktignok plastbelagt så du slipper kortslutninger) Og jeg vet at et 8800GTS er lengre enn et 7900GTX...

8369193[/snapback]

 

Har dremel så kappskiva fikser vel slikt? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...