Gå til innhold

Spill fungerer ikke - kutter skjermforbindelse


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Jeg har da nok en gang et problem med min pc. Pc har nå etter sist gang jeg var her bestemt seg for å marsjere på krigsstien.

 

Per dags dato når jeg kjører spill, vil den kun kjøre spillet i x antall minutter før skjermen kutter forbindelsen med pcen. Jeg kan fortsatt høre at spillet er der, og jeg kan bevege meg og skyte, hoppe (i dette tilfelle spillet; fear) Men skjermen blir svart.

 

Pcen er ikke overklokket, og alle drivere per dags dato er oppdatert.

 

Jeg hadde samme tema oppe for 2år siden, og hvis dere er interisert hvordan den diskusjonen artet seg, har dere en 9 siders diskusjon her:

 

Kan ikke kjøre spill på PC'en min - Hvorfor?

 

(PS: Var ganske så nybegynner på pc da, så ikke skyt meg for mine dumme responser)

 

Uansett, jeg har nå tatt tak i problemet og funnet ut dette:

Skjermkort: Jeg har kjørt dxdiag og fant ut at skjermkortet er i tipp topp stand.

 

Minne: Minnet er jeg svært usikker på. Jeg har prøvd å kjøre memtest86, men har ikke funnet ut noe av det. Jeg prøvde derimot og ta ut en rambrikke (har 2x512mb Twinmos) og spille fear med kun én brikke i pcen, pcen klikket etter kort tid. Derheter prøvde jeg med kun den andre brikken, men til ingen nytte. Jeg har selfølgelig prøvd å ha begge i samtidig, men ingen resultater der heller.

 

Hovedkort: Dette er jeg også litt usikker på, det kan være dette som er roten til problemet, men jeg har ikke funnet ut noen måter å teste HK på. I funksjonalitet etc. (noen tips?)

 

 

Eneste forklaring jeg har er at det enten er skjermkort, minne eller HK. Og gjennom forklaring ovenfor har jeg vel kokt ned til at det er HK.

 

Noen som har noen innspill i hvordan jeg kan få skikk på min gamle pc? Eventuelt hva dere tror er feil her?

 

 

Min nåværende specs:

 

HK: Abit V17

Minne: 2x512 PC3200 (DDR-DIMM) Twinmos

Skjermkort: ATi Radeon 9800 128MiB PRO

Prossesor: Intel Pentium 4; 2800 @ 2.8 Ghz.

Strømforsyning: North Q 400W

 

(Irrelevante specs er tatt bort)

 

 

Thewiz ;)

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en teori om at det er pga varmeutvikling.

 

Jeg spilte nettopp et spill som krever litt, og det klikket som forklart over. Så jeg tok hånda inn i pcen og kjente oppå skjermkortet for varme. Det var så varmt at jeg måtte ta bort hånda etter 2sekunder. Ergo, det er glohet der inne. Og jeg tror ikke skjermkortvifta er god nok. Hva med en kjøleribbe eller noe lignende?

 

 

Thewiz ;)

Lenke til kommentar
Ati-tray tools kan gjøre nytten her. Finner det lett ved å bruke google :)

 

Chris!

8369281[/snapback]

 

 

Det var et veldig vidt program, kan du spesifisere hva som kan fikse problemet mitt?

 

 

 

Thewiz ;)

8369529[/snapback]

aj, beklager den! Funker fint til å lese av temperaturen på kortet ditt, forstod det slik at dette var et problem. Du kan også sjekke at minnehastighet og gpu-hastighet stemmer.

 

Chris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...