Gå til innhold

Hvordan flytte original WXP ?


Anbefalte innlegg

Hei ...

Jeg har en raptor disk (10000/74G) med original Wxp som jeg vil flytte over på en annen maskin med et annet kort osv

Hvordan gjør jeg dette enklest for å få windows til og funke uten og formatere ?

 

Om jeg formaterer så har jeg vel bare 3 lisenser tipper jeg ??

 

Grunnen til jeg spør er fordi jeg har kjøpt maskina slik og ønsker selvsagt og bruke WXP versionen videre ...

 

Har hørt du kan kopierer over 4 filer til windows og få den til å starte opp på en annen maskin osv ... men husker ikke helt hva filer dette var (?)

 

Stemmer dette eller er det andre ting som er bedre og gjøre her ?

 

Takknemlig for svar som vanlig :D

 

 

Mvh

Zatt

Endret av zatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det beste er å bare installere på nytt

Hvis du kopierer den over, vil du få masse "Found new hardware" på PCI BUS, Processor, DMA Controller osv.

Pluss at jeg tenker det kan bli tull med fil rettigheter og slikt hvis du bruker NTFS.

8342138[/snapback]

 

 

joo men poenget er at det er bare 1 lisens har jeg funnet ut nå.. og DA sliter jeg med og kopiere over osv ... eller innstallere på ny, for det funker dårlig med 1lisens..

Jeg må finne de 4filene .. 2er cab og 2 er syst32 dll greier tror jeg ... hmmm

 

 

Mvh

Zatt

Lenke til kommentar
Han skal jo flytte over lisensen til en annen maskin.

8351119[/snapback]

Hvis TS har en full (retail) lisens som tillater det ser jeg ikke problemet. Da er det bare å aktivere på den nye maskinen og evt. ringe Microsoft om det blir nødvendig.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Alt windows har lært meg er at en fersk install er det beste. No ghosts.

 

Det er også en ting. Ghosts er ikke av samme størrelse som en fresh install. Og en hd som nettop er installert xp på. Er det en ghost? Skulle tro at en 500mb install skulle kunne kopieres og brukes igjen,men nei. Fresh install.

Lenke til kommentar
Hvis du prøver å gjøre noe som ikke er helt etter lisensreglene kan du ikke regne med å få hjelp her.

 

Så vidt jeg forstår har du ikke lisens til å installere på en ny maskin, så da må du kjøpe ny lisens.

8351088[/snapback]

 

 

HEH Jeg er sikkert stupid MEN det får da være grenser Mr Mythos, altså en gang til .. Jeg HAR lisens og vil gjerne ta den videre med meg til andre maskiner, OG i utgangspunktet så funker ikke det samma faan hva du gjør.. Har absolutt ikke no tro på at du "får" en lisens til ved å kontakte de som jeg kjøpte den hos... Isåfall må jeg få NY lisens, og det er utelukket,eller du må såfall betale for en ny osv..

 

Skjønner ikke at dere diskuterer så på viddene her, eneste jeg vil vite er : Hvor pokker er de 4 filene som jeg kan legge rett inn på hard disk for så og boote hvor jeg vil etterpå... det MÅ da være det enkleste inngrepet man kan gjøre for å få OS opp og gå ? :D

 

pst!! får goggle litt kanskje :p

 

 

Mvh

Zatt

Lenke til kommentar

Hvis du har kjøpt XP i butikken og du ikke har kjøpt en såkalt OEM lisens så kan du instalere på en annen maskin uten problemer, men du kan bare ha det på en maskin av gangen. du må da registrere XP lisensen på den nye maskinen, muligens ringe til microsoft for å få godkjent om registreringen, og fjerne XP fra den gamle maskinen.

 

Har du en OEM lisens så kan du flytte over lisensen så lenge du flytter over den hardwaren som du har bunnet lisensen til (så vidt jeg har forstått)

 

hard du en enterprise lisens (noe jeg tviler sterkt på) så kan du innstalere på så mange maskiner du lyster.

 

Hvis du har kjøpt en maskin og fikk med XP ferdig instalert på den, så er det en OEM lisens, så du får ikke flyttet den, siden den er bunnet til all hardwaren i maskinen (tror jeg?)

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Hvis du har kjøpt XP i butikken og du ikke har kjøpt en såkalt OEM lisens så kan du instalere på en annen maskin uten problemer, men du kan bare ha det på en maskin av gangen. du må da registrere XP lisensen på den nye maskinen, muligens ringe til microsoft for å få godkjent om registreringen, og fjerne XP fra den gamle maskinen.

 

Har du en OEM lisens så kan du flytte over lisensen så lenge du flytter over den hardwaren som du har bunnet lisensen til (så vidt jeg har forstått)

 

hard du en enterprise lisens (noe jeg tviler sterkt på) så kan du innstalere på så mange maskiner du lyster.

 

Hvis du har kjøpt en maskin og fikk med XP ferdig instalert på den, så er det en OEM lisens, så du får ikke flyttet den, siden den er bunnet til all hardwaren i maskinen (tror jeg?)

8356492[/snapback]

 

 

Høres fornuftig ut det du sier her Mr..

jeg har OM lisens ja, så eneste som funker her er nok de 4 filene jeg prater om ;)

 

 

Mvh

Zatt

Endret av zatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...