Gå til innhold

Hvor bør jeg kjøpe Intel 2,4 E6600 ?


zatt

Anbefalte innlegg

Hei ...

 

Hvor bør jeg kjøpe Intel 2,4 E6600 cpu ? Er ikke dette noe av det råeste og "best buy" du får pr i dag ? Finnes det bare en type av denne eller er det noe jeg bør tenke på før jeg kjøper osv ?

 

Har HK Asus P5WD2 Premium, bør jeg kjøpe et nytt kort eller holder dette for og utnytte 2,4 max ?

 

Hyggelig med svar :)

 

 

 

Mvh

Zatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei ...

 

Hvor bør jeg kjøpe Intel 2,4 E6600 cpu ? Er ikke dette noe av det råeste og "best buy" du får pr i dag ? Finnes det bare en type av denne eller er det noe jeg bør tenke på før jeg kjøper osv ?

 

Har HK Asus P5WD2 Premium, bør jeg kjøpe et nytt kort eller holder dette for og utnytte 2,4 max ?

 

Hyggelig med svar  :)

 

 

 

Mvh

Zatt

8339971[/snapback]

 

Hovedkortet ditt støtter kun Pentium 4 (eller Pentium D som de nyeste heter), og altså ikke Core 2 Duo i det hele tatt. Hovedkortet må altså byttes. Et ASUS P5B-basert kort gir mye for pengene, og har gode overklokkingsegenskaper. Overklokking er nesten påkrevd med de flotte, nye C2D-prosessorene. ;)

 

EDIT: hvis du har tregere RAM enn PC2-6400 (800 MHz), så er det kanskje enklest å kjøpe en E4300 og kjøre denne på 1066 MHz FSB. ASUS P5B er en helt grei overklokker, men mangler FireWire. Prosessor pluss hovedkort kommer på 2415,- på komplett, og du får det helt sikkert noen kroner billigere andre steder.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Kanonbra svar DA vet jeg hvertfall det ang kortet osv ... Jeg kommer tilbake på ettermiddagen i dag med et nytt kort (MSI) som skal støtte Core 2 Duo og får kanskje et nytt svar om dette er godt nok (håper jeg) ..

 

Om ikke MSI kortet er godt nok så tar jeg gjerne imot gode råd om et nytt kort som holder mål til E6600 ... ;)

 

"Grunnen til at jeg ikke husker hva MSI kortet heter er fordi vi er på påskeferie og kommer først hjem om noen timer .. om jeg ikke får noe nytt svar da så lager jeg en ny tråd når jeg vet navnet på MSI kortet"

 

 

 

Mvh

Zatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...