Gå til innhold

Tiberium wars: eget spil eller mod?


Anbefalte innlegg

Har de siste dagene spilt en del Command & Conquer 3: Tiberium wars, og det som slår meg er at dette spillet ligner utrolig mye på Kampen om midgard spillene. Ikke bare er en del av menyene helt like, men mye av gamplayet og graffiken er også veldig lik. Når jeg spiller dette spillet får jeg faktisk mer følelsen av å spille en god mod til Kampen om midgard enn et eget spill. Er det bare jeg som føler det på denne måten eller er andre enig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god mod? :p Historisk sett er det omvendt i og med at c&c i bunn og grunn definerte sjangeren sammen med warcraft. Menyene er jo old school c&c med enkelte forbedringer. Grafikken finner man strengt tatt ikke maken til spør du meg. Det er ivertfall en helvetes sick ass mod

Lenke til kommentar

3 infanteri sammen startet vel i Dune 2 eller noe, og er ikke i nærheten av bataljon systemet til BFME.

 

Men hva får deg til å synes det er en mod? Er det valg av grafikk motor? Oversikts blikk, minimal UI, noen units i grupper etc, det virker veldig standard for ett hvilket som helst RTS.

Lenke til kommentar
Det med mod var vel en liten overdrivelse. Poenget er at de er mer like enn mange andre rts, mener jeg.

8335791[/snapback]

 

Nei, Westwood og warcraft var først, så jeg kan reformulere utsagnet ditt og si: Allt annet en CnC og warcraft er mods.

 

Satt på spissen, men er ikke enig her.

Lenke til kommentar

Er en stor BFME spiller og kan trygt si at dette ligner overhodet ikke på C&C på noen måter. Spillmotoren til BFME har en utrolig avansert AI. Hver eneste unit har følelser og du kan vinne kriger med veldig få enheter mot 10x så stor hær om du vil. Dette er umulig i C&C. Der gjelder det å ha mest mulig enheter og penger hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...