Gå til innhold

Pc plassert i 1 rom og skjerm etc i 1 annet rom.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flere ting du kan gjøre, blant annet å legge opp lange nokk skjermkabel, mus og tastaturkabel. En annen mulighet som kansje er vell så praktisk er å bruke en tynnklient i det rommet skjerm tastatur og mus skal være, denne kobles til pcen med vanlig nettverksledning. Tynnklienter er imidlertid ikke gode til 3d-aplikasjoner, så det går ikke ann å spille om du benytter en tynnklient.

 

Quote av førstepost fjernet av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Du kan bruken en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323250

Bakdelen er vel prisen.

8324441[/snapback]

 

Hmm, joda det er jo en løsning, men det fører også med seg en del ulemper, som at man må bruke VGA, og PS/2 mus og tastatur.

 

Takker for innspill, men det ser ut som jeg må legge dette på is pga av dårlige løsninger til formålet, det å strekke kabler er ikke aktuelt, da det blir for langt, og vanskelig med føringsvei.

 

Eventuelt, så får jeg sette opp en PC server og flytte alle harddiskene inn i den, og bare sitte igjen med 1 harddisk til windows i det aktuelle rommet jeg sitter i.

Problemet mitt er støy og varme, spesielt om sommeren.

Ved å fjerne harddiskene reduseres iallefall litt av varmen. Eventuelt kan jeg sette inn vannkjøling for å redusere støyen enda mer.

 

Noen som har erfaringer med denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318827

 

Eventuelt andre kjølesystemer?

Lenke til kommentar

Tror vel det er flere av oss som har tenkt det samme, problemet er som du også har oppdaget å finne en løsning som ikke koster det samme som å kjøpe 2 maskiner. Selv har jeg satt meg opp med 1 stk server/stasjonær og en bærbar som jeg kan bruke løst, jeg har da satt opp ett trådløst nett som er kjapt nok til å streame f.eks film. Dette kommer jo helt an på hva du skal bruke maskinen til, skal du spille er en slik løsning helt uaktuell. Å bare skjøte skjermkabler etc er heller ikke rett frem, det er en begrenset lenge på disse før signaltapet blir for stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...