Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forskjellen på nettverkskort angående ytelse/pris ?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger nettverkskort til ADSL 1mbit

Ser at dagens tilbud er et 10/100 kort til 62,-

Likevel selges det også nettverkskort til oppunder 1000-lappen. Hvis vi ser vekke i fra at noen nettverkskort også kan fungere som hub, hva er de store forskjellene på dyre og billige kort ?

Blir det bedre hastighet på et dyrt, selv om jeg bare skal ha 1mbit linje ?

Hva er 10/100 ? (10mbit opp og 100mbit ned ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-17 00:18, skrev Tor Rasmussen:

Jeg trenger nettverkskort til ADSL 1mbit

Ser at dagens tilbud er et 10/100 kort til 62,-

Likevel selges det også nettverkskort til oppunder 1000-lappen. Hvis vi ser vekke i fra at noen nettverkskort også kan fungere som hub, hva er de store forskjellene på dyre og billige kort ?

Blir det bedre hastighet på et dyrt, selv om jeg bare skal ha 1mbit linje ?

Hva er 10/100 ? (10mbit opp og 100mbit ned ?


 

Det er jo forskjeller, hvor mye CPU-en belastets når du belaster kortet max, mer avanserte muligheter, f.eks 3com er jo endel dyrer fordi det er kjent og påkostet merke osv.

De til 1000 lappen er gjerne 1000Mb/s kort eller billige serverkort.

Til ditt bruk holder selv et 10 år gammelt ISA-kort i massevis. Kjøp det til 62,- du utnytter bare noen få % av kapasiteten uansett.

10/100 betyr at det kan kjøre begge hastigheter alt etter hva slags utstyr det kobles til, hastigheten opp og ned er lik.

Lenke til kommentar

hvis det ikke var for at jeg bor i utlandet og har de NIC som jeg skal ha så hadde jeg nok kjøpt noen av dagens tilbud. og når det kommer til 1000mbit-kort så har jeg sett dem til ca 350-450kr. Jeg kan selvsagt ikke kommentere kvaliteten på de kortene, ettersom jeg ikke har prøvd noen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...