Bruker-93156 Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 (endret) Heisann! Ikke se dette som et innlegg av en gnier som ikke vill betale 1000,- for et knallobjektiv, men har et problem. Jeg har forferdelig lyst på dette objektivet, men har allerede vist en link til JP foto til mamma og pappa og spurt om de vil sponse det på meg. Men nei det ville de ikke (Jeg skylder masse penger fra før av, kjøpte nettopp sykkel til 20.000, mangler 5.000) Så jeg tenkte at om jeg klarte å presse ned prisen til omlag 700-800 kr at jeg kanskje fikk medhold hos de. Tror dere dette er mulig? Hos JP foto eller andre butikker. Til dere som jobber på fotobutikk, men ikke vil "reklamere" for å bli tatt som smugreklame kan sende pm Jeg har mulighet til å kjøpe brukt for 750, men jeg er veldig skeptsik med tanke på garanti og slikt. Forresten, om det blir ødelagt, kan jeg få igjen på noe innbo forsikring eller noe om jeg ikke har forsikring fra butikken? Endret 5. april 2007 av Marius olsen
Ekko Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 Forresten, om det blir ødelagt, kan jeg få igjen på noe innbo forsikring eller noe om jeg ikke har forsikring fra butikken? 8311546[/snapback] Alt etter hvordan du er forsikret så kan vel feks en reiseforsikring dekke ting og tang om du er utenfor hjemmet. Men spørsmålet er hvor god forsikringen din er. En egenandel på 3000kr er ikke særlig aktuelt for et objektiv til 1000kr.
Bruker-93156 Skrevet 4. april 2007 Forfatter Skrevet 4. april 2007 Forresten, om det blir ødelagt, kan jeg få igjen på noe innbo forsikring eller noe om jeg ikke har forsikring fra butikken? 8311546[/snapback] Alt etter hvordan du er forsikret så kan vel feks en reiseforsikring dekke ting og tang om du er utenfor hjemmet. Men spørsmålet er hvor god forsikringen din er. En egenandel på 3000kr er ikke særlig aktuelt for et objektiv til 1000kr. 8311586[/snapback] Det gikk ikke på innbo, men du sier noe der. Men på den andre siden så har jeg ennå ikke hatt problemer med noen av mine 2 objekitv, kun kameraet som har vært inn til rep. (Støv og en pixelfeil av noe slag, vet at støv ikke er en rep. sak ) Men om objektivet f.eks er feilfokuset, eller "blir" det, er det noe jeg ikke må ha kjøpskvittering på?
Kristallo Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Hvis du kjenner noen som kan stikke innom B&H Photo og kjøpe det for $105 og sende det på en billig måte som gave så er det mulig.
olar0701 Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Jeg har mulighet til å kjøpe brukt for 750, men jeg er veldig skeptsik med tanke på garanti og slikt. Slå til på dette hvis du har anledningen til å undersøke det på forhand. Tror ikke jeg hadde vært bekymret for manglende garanti, det er jo snakk om fastoptikk, så sjansen for at noe går galt er minimal. Og, hey, vi snakker om 750,-, her:-)
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2007 Forfatter Skrevet 5. april 2007 Jeg har mulighet til å kjøpe brukt for 750, men jeg er veldig skeptsik med tanke på garanti og slikt. Slå til på dette hvis du har anledningen til å undersøke det på forhand. Tror ikke jeg hadde vært bekymret for manglende garanti, det er jo snakk om fastoptikk, så sjansen for at noe går galt er minimal. Og, hey, vi snakker om 750,-, her:-) 8312493[/snapback] Jeg tror ikke jeg har mulighet til å sjekke det først men jeg fikk forsikret at det ENESTE synlige bruksmerket er av at man fester objektivet til kamera, altså veldig pent brukt.
jvc1986 Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 vet ikke hva JP betaler for det objektivet, men fra vår distributør koster det rett i underkant av 1000,- innpris inkl. mva. Bestillte det selv og fikk hele 50,-(!!) i "forhandlerrabatt"... Men JP importerer sikkert selv, og betaler muligens litt mindre for det..
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2007 Forfatter Skrevet 5. april 2007 vet ikke hva JP betaler for det objektivet, men fra vår distributør koster det rett i underkant av 1000,- innpris inkl. mva.Bestillte det selv og fikk hele 50,-(!!) i "forhandlerrabatt"... Men JP importerer sikkert selv, og betaler muligens litt mindre for det.. 8312720[/snapback] JP foto betaler ikke for at jeg skal få objektivet De selger det for 999,- (Se akam.no prisguide) Vet du hvor jeg kan kjøpe det for under 1000 sa du?
JPstoney Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Hei Marius, not to be picky, but where did you get a JP price of 1000,-? Our shop price is 899,- and the internet price is 879,- for quite some time... By the way, as Canon has europeanwide raised the prices for lenses in the beginning of the year and as the available quantities of "old stock" are shrinking like snow in the sun, the lens prices will as a tendency (not all models) go up instead of down soon. Sad but true... Stephan
ragamuffin Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Merkelig det ikke er blitt nevnt før (f.eks av trådstarter....), men det er Nikon det er snakk om og ikke f.eks Canon.
Litejk Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Man kjøper ikke brukt når et nytt koster 200kr mer
JPstoney Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Merkelig det ikke er blitt nevnt før (f.eks av trådstarter....), men det er Nikon det er snakk om og ikke f.eks Canon. 8312867[/snapback] Oops, mix up from my side, very very sorry
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2007 Forfatter Skrevet 5. april 2007 Jeg går utifra at alle vet at jeg har Nikon :!: Neida, en liten glipp der. Kom ikke på at jeg har skifta sign. for lenge siden :!: My mistake...
Christian86 Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 ta en titt på foto.no og sjekk med maxfoto eller fotofokus. Nå har ikke jeg fakturaen fra fotofokus, men mener da at 1,8 var nokså billig hos dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå