Gå til innhold

Ti4600 vs R9700 Pro i UT2003


Anbefalte innlegg

det eneste som egentlig teller er min fps, avg fps og max fps er knekkende likegyldige... dette gjelder ihvertfall når man begynner å bevege seg under 60 fps.

 

i UnrealTournament2003 er det MYE bevegelse, det nytter ikke å sitte med 20-30 fps...

 

hva jeg synes om hva min fps burde ligge på

10 elendig spillbarhet

20 elendig spillbarhet

30 mulig å spille

40 ok å spille

50+ digg å spille

 

Det slår forresten aldri feil at du har lavest fps når du trenger det mest, dvs når det er 4 stykker rundt deg som leker kengeruer (med rocket launcher) :wink:

 

Det er velkjent at r9700p er kun vesentlig kjappere enn gf4ti4600 i økt oppløsning/af/aa situasjoner, her vises det at hvis du kun er ute etter fps så kan du liksågodt kjøpe et gf4ti4600, ihvertfall til dagens spill. driveroptimaliseringen til nvidia er tydligvis bedre enn ati's... ikke at det var noe nytt da.. :smile:

 

mvh

nvidiot :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-16 20:31, skrev Fredrik_:

Jaja... jeg tok i litt med vilje.


Men jeg synes heller du burde ta denne testen på nytt og bruke "stat fps" inne i spillet (For det er jo det man "merker" når man spiller)


Testen her på siden kommer ikke forbrukeren til gode, da det er tall som man ikke merker noe til når man spiller.


 

Las du ikke svaret til Howard en gang eller?

Lenke til kommentar

En veldig relevant test, som egentlig gir svar på noe jeg selv har merket på mitt eget Radeon 9700 PRO kort... at kortet har en tendens til å "lugge" litt i noen spill. Merker ikke noe til det i UT, men i UT2003 får jeg denne luggingen av og til. Og det er faktisk veldig irriterende. Det er faktisk bedre med en jevn, lavere FPS, da dette gir bedre flyt i spillet.

 

At det påvirker spillbarheten er hevet over enhver tvil. Du mister både retning og verdifulle millisekunder om å få inn den viktige frag'en. :smile:

 

Håper dette er et driverproblem, som løses i de kommende driverne.

Lenke til kommentar

Jaja... det går jo som det må gå. Det blir en stillingskrig mellom NV-eiere og ATI-eiere. Det er jo helt latterlig. Dårlig skjult skadefro egner seg lite i en diskusjon som denne.

 

Nå må jo alle forstå viktigheten av at det kommer en ny konkurrent på banen, som klarer å etablere seg som en verdig konkurrent til NV, og som kan rocke litt ved NV's "monopol" de siste 2 årene. De kjøpte jo opp 3DFX og sendte Voodoo-kortene på dynga, på en mildt sagt aggressiv måte. :sad:

 

Dessuten er jo alle spill i dag pr. definisjon kodet med tanke på NV. Hvor lenge kommer det til å vare mon tro?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 21:26, skrev Dep2k:

En veldig relevant test, som egentlig gir svar på noe jeg selv har merket på mitt eget Radeon 9700 PRO kort... at kortet har en tendens til å "lugge" litt i noen spill. Merker ikke noe til det i UT, men i UT2003 får jeg denne luggingen av og til. Og det er faktisk veldig irriterende. Det er faktisk bedre med en jevn, lavere FPS, da dette gir bedre flyt i spillet.


At det påvirker spillbarheten er hevet over enhver tvil. Du mister både retning og verdifulle millisekunder om å få inn den viktige frag'en. :smile:


Håper dette er et driverproblem, som løses i de kommende driverne.



 

Hmmm. Jeg merker ikke den luggingen du snakker om i de hele tatt, og jeg har "bare" et Radeon 8500.

 

[ Denne Melding var redigert av: maximus på 2002-12-16 21:52 ]

Lenke til kommentar

Fint at du ikke merker den. Kan jo hende det er min PC som er gjennområtten med en gammel installasjon av XP, førti millioner testinstallasjoner, en driver-suppe uten like (DX 9.0 RC0, bl.a.), etc. etc.

 

På tide med en fersk installasjon, og kun nye, offisielle drivere. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 21:39, skrev HoVeSkOt:

Du er bare sur fordi du netopp har brukt 4000 på et 9700 du.
:grin:


 

Hva vet du om det?

 

Jeg har GeForce4 MX400 så vet du det. Et kort jeg kjøpte for 1000 kr, gidder lizom ikke å kjøpe nytt skjermkort for hvert spill. Ser jo det er knappt nok spillbart ut2k3, kortene ligger jo på 20-40 FPS rett som det er i 1024 - og den test marskina så ikke dårlig ut. 16000 kr? (eller er spillet dårlig laga? heh)

Lenke til kommentar

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Den 2002-12-16 21:39, skrev HoVeSkOt:

Du er bare sur fordi du netopp har brukt 4000 på et 9700 du.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Jeg har vanskelig for å tro at noen er sure når de har et 9700 PRO i maskinen sin. :smile: Det ER et fantastisk kort, og minimum fps merkes i et liiiiiiite antall spill, som overhodet ikke ble kodet med Radeon i tankene.

 

Det er bare så uendelig mye mer man får med på kjøpet, som høyere oppløsning, AA og AF som faktisk kan brukes i praksis, og et så krystallklart bilde i 2D at man nesten tror at man har kjøpt ny skjerm i tillegg.

 

Selv valgte jeg å kjøpe Radeon 9700 PRO denne gangen, men det kunne like gjerne ha vært et GF4 Ti4600 jeg kjøpte. Jeg hadde bare lyst til å prøve noe nytt etter å hatt NV GF, GF2 Ultra, GF3, GF4 MX. Jeg er ikke religiøs når det gjelder valg av produsent, så viser det seg at GF FX er universets beste grafikkort om 2-3 måneder, så svitsjer jeg mer enn gjerne tilbake (selv om jeg kommer til å savne det klareste 2D-bildet jeg noensinne har hatt).

 

Men en ting er sikkert: Jeg er helt klart en svært fornøyd R 9700 Pro-eier i dag. :smile: Og har ikke angret et millisekund på at jeg valgte nettopp det.

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke om hvordan skjermkort jeg har. Driter oppi om naboen har Geforce 12000XJPQ. Det viktige er jo om man har et skjermkort som man syntes dekker de behovene man har. Å krangle over hvem som er best av ATi og Nvidia er bare tull.. blir usakelig. Verste er at de som skryter som mest (evt. slakter motstanderen) neppe har betalt for kortet selv (les: mamma og pappa) - da syntes jeg det blir for teit å diskutere.

 

- Nuffern

Lenke til kommentar

Kansje noe å tenke på for Harware.no.Les dette som er diskutert i hjel på Rage3d.

 

What matters is that it counts fps during an intro where only the R9700 fps drops, (during an intro screen- NOT THE ACTUAL MAP) and it only does the the first time the tests is run. If they run it a second time, they will get *true* high and low fps, and they would then discover that the min fps more the R9700 is far above the mon fps for the Ti4600.

 

It's an innacurate test, if the results are taken the first run

 

Dette er myntet på testen deres.SÅ prøv dette det hadde vært gøy å se resultatet.

 

[ Denne Melding var redigert av: Robin B på 2002-12-16 22:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...