Gå til innhold

Hva drikker du av alkohol? Gi terning! Statistikk


Hva foretrekker du helst å drikke?  

219 stemmer

  1. 1. Hva foretrekker du helst å drikke?

    • ØL
      91
    • Rusbrus
      26
    • Cider
      21
    • Rødvin
      5
    • Hvitvin
      5
    • Sterkvin (Hetvin)
      3
    • Likør
      4
    • Congnac
      2
    • Whisky
      15
    • Annen sprit
      47


Anbefalte innlegg

Takk til "tom waits for alice" for opprettelse av poll.

 

For å gjøre det litt morsommere så kan vi sette opp terningkast på hvor godt vi foretrekker det forskjellige.

 

Gjennomsnittlig terningkast av de som har svart

Statistikk basert på 14 personers sine terningkast

ØL: 3,9 / 6

Rusbrus: 3,6 / 6

Cider: 3,4 / 6

Rødvin: 2,9 / 6

Hvitvin: 2,9 / 6

Sprit: 3,9 / 6

Likør: 1,3 / 6

Congnac: 2,0 / 6

Whiskey: 2,4 / 6

 

Toppliste ut ifra statistikken

1. Øl

1. Sprit

3. Rusbrus

4. Cider

5. Rødvin

5. Hvitvin

7. Whiskey

8. Congnac

9. Likør

Oppdaterer den statistikken fortløpende når flere personer poster sine terningkast.

 

 

Selv så drikker jeg mye sprit/drinker. Veldig glad i lime/sitron drinker som Caipirinha og P2.

 

Finn gjerne favorittdrinken din her og del med oss! http://www.aperitif.no/index.db2?id=80

 

Ellers så må jeg innrømme jeg er litt fjortis og drikker endel smirnov ice / cube og Rekorderlig skogsbärscider på 7%. Noen som har smakt den cideren? Utrolig god og smaker veldig lite alkohol.

 

Mine Terningkast

ØL: 1/6

Rusbrus: 5/6

Cider: 5/6

Rødvin: 3/6

Hvitvin: 4/6

Sprit: 5/6

Likør: 2/6

Congnac: 0/6

Whiskey: 0/6

Tequila: 2/6

Gin: 1/6

 

Hva slags alkohol foretrekker du? Sett gjerne terningkast på de forskjellige slik jeg har gjort for å være med i statistikken.

 

Andre tråder her på forumet om lignende tema

Alkoholtråden - En liten guide.

Vi vil ha din BESTE/FAVORITT drinkoppskrift!

Ditt forhold til alkohol

Hva slags øl liker du?

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Terningkast

ØL: 5/6

Rusbrus: 5/6

Cider: 5/6

Rødvin: 1/6

Hvitvin: 2/6

Sprit: 4/6

Likør: 0/6

Congnac: 2/6

Whiskey: 0/6

 

Jeg har vel egentlig ingen favorittdrikk, er veldig glad i vodka, og fjellbekk er jo nydelig ;)

 

EDIT:

 

Jeg tåler da ikke appelsin :/

Så blir ingen screwdriver og slikt på meg.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
ØL: Nytter ikke å gi terningkast på "øl" skjønner du.

 

Hehe du får tenke på hvor godt du liker øl generelt. Sikkert flere som mener at det ikke går ann å sette karakter på "rødvin", "sprit", "whiskey" o.s.v som gruppe. Skjønner det er veldig stor forskjell innafor hver område. Men ja, øl er kanskje der den største forskjellen ligger, men bare å prøve å sette en litt generell karakter etter hvor godt du liker øl. ;)

 

Litt morsomt å se hvor forskjell det er på mennesker. Bare jeg som er pingle og ikke liker øl :p

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Terningkast

ØL: 3/6

Rusbrus: 5/6

Cider: 3/6 ( grans sin cider på boks 0/6 )

Rødvin: 4/6

Hvitvin: 4/6

Sprit: 6/6

Likør: 2/6

Congnac: 2/6

Whiskey: 2/6

 

drikker svært lite øl, holder meg til sprit og rødvin

når jeg drikker sprit er det ofte sprit og battery/burn , og kanskje tom collins ,

men har en tendens til å drikke litt Black Russian :p

lagde meg en ny vri på long Island Ice tea i går ..

slik dem lager den på baren jeg går på er : sprit , pepsi/cola og sour mix

de hadde ikke pepsi eller pepsi max igjen, så da tok jeg en baileys istedenfor, litt mye sprit, menne :p beileysen begynnte å skille seg alkoholen sang og dritten lå igjen på toppen, den første slurken var ok, men det blei med den slurken, forferdelig vri på den drinken..

Lenke til kommentar

Terningkast

ØL: 5/6

Rusbrus: 4/6

Cider: 5/6

Rødvin: 4/6

Hvitvin: 4/6

Sprit: 3/6

Likør: 2/6

Congnac: 1/6

Whiskey: 2/6

 

holder meg som regel til øl jeg.. tar gjerne et glass eller tre med vin også

hender jeg drikker litt sprit en gang i blant også

 

de andre alkoholholdige drikkene tilhører sjeldenheten

Endret av fredrikg-ohoi
Lenke til kommentar

Det går nok mest i øl her på berget. Har som regel en flaske bitter på lur også. For ikke å si litt blankt. Baileys'en står stadig i kjølern også.

 

- Øl: 6/6 (Drikker nok mest vanlig pilsner/lager, men finnes som sagt mye forskjellig snadder. Kilkenny er favoritt. Newcastle Brown Alè er også meget bra)

- Rusbrus: 3/6 (Svak. En til to rusbrus kan iblandt være godt det. Men større mengder? nei.. Bacardi Breezer med Vannmelom er god.)

- Cider: 4/6 (Så lenge Cideren er frisk og ikke altfor søt, så er det godt)

- Rødvin: 4/6 (Har blitt mer glad i rødvin i det siste. Marques de Concordia eller en Marqués de Cáceres er gode å nippe litt til. Sistnevnte meget allsidig til mat også.)

- Hvitvin: 4/6 (Ikke ne jeg drikker ofte, men en litt tørr og frisk hvitvin pleier å være ålreit det)

- Gin: 3/6 (Gin & Tonic samt Gin & Juice er ålreit. Ellers er Gin ubrukelig for min del)

- Vodka/Brennvin: 5/6 (Mye fint man kan blande seg bare man har litt vodka eller vanlig brennvin)

- Likør: 4/6 (Mye godt der ute. F.eks Eple-likøren til Mickey Finn's. Baileys går vel også under likør. Men sant skal sies. Mye humbugg å oppdrive også. Kirsebær-likør = grøss)

- Cognac: 4/6 (Mye forskjellig cognac. Litt frisk og fruktig så går det fort ned noen glass. Men veldig mektig)

- Whiskey: 3/6 (Er ikke så veldig glad i whiskey for seg selv, men at det er en vesentlig ingrediens i min favorittdrink, Whiskey Sour, trekker den opp til midt på treet)

- Bitter: 6/6 (Jägermeister troner her. En dram med Fernet Branca i ny og ne er også godt)

 

Som han under skriver: Går fort i ubalanse med litt for mye cognac.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Poll er lagt til.

 

Personlig? Single Malt Whisky 6/6

 

(Jeg sier med vilje "whisky", ikke "whiskey", altså den skotsk varianten, ikke den amerkanske. Skjønt Irland også sier "whiskey", og det er gode saker også.)

 

Edit: Ellers "altdrikkende" men ser ikke poenget med rusbrus. Drikker ikke for alkoholens skyld lenger.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Overrasket over hvor få som liker øl her. Finnes det noe bedre enn å sitte i solen på terassen med en kald øl og se på gresset du ennå ikke er ferdig å klippe?

8313082[/snapback]

Det finnes ikke noe bedre enn det, nei :)

 

Terningkast

ØL: 6/6

Rusbrus: 3/6

Cider: 3/6

Rødvin: 3/6

Hvitvin: 4/6

Sprit:4/6

Likør: 2/6

Congnac: 5/6

Whiskey: 5/6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...