Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

alt eksternt utstyr er dødt!


Anbefalte innlegg

1 bud i slike tilfeller er å koble til så lite som overhodet mulig først. Start bare med strømkabler til hk, minne brikker og cpu og ett skjermkort. Ingen disker ingen usb enheter, nothing. Funker dette jobber du deg oppover. Sjekk også at du ikke har noen av avstandsstykkene til hovedkortet plassert feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du har satt den i riktig vei? Og hovedkortet støtter din prossesor?

8335998[/snapback]

 

 

 

socket 775, godt gjort å bomme på den.. hk skal støtte pentium 4 i følge asus.

 

 

..og hvis det var feilen, så forklarer det ikke hvorfor det forrige oppsettet er dødt..

8336049[/snapback]

 

Kan det være at en feil i psu har gjort at den kortsluttet når du koblet til det nye hovedkortet, og nå har drept det gamle hovedkortet?

Lenke til kommentar
1 bud i slike tilfeller er å koble til så lite som overhodet mulig først. Start bare med strømkabler til hk, minne brikker og cpu og ett skjermkort. Ingen disker ingen usb enheter, nothing. Funker dette jobber du deg oppover. Sjekk også at du ikke har noen av avstandsstykkene til hovedkortet plassert feil.

8336268[/snapback]

 

 

 

har gjort dette noen ganger, ja. desverre hjelper det ingenting..

Lenke til kommentar

Kan det være at en feil i psu har gjort at den kortsluttet når du koblet til det nye hovedkortet, og nå har drept det gamle hovedkortet?

8336416[/snapback]

 

 

 

 

det lurer jeg på, ja! den starter jo når jeg kobler grønn og svart på atx, men jeg har ikke mulighet for å sjekke spenninger osv.. det er jo sært om den har svidd cpu'en!

 

skal ringe komplett på tirsdag morgen for å høre hva de sier, mulig de vil ha inn alt sammen for å sjekke.. hvis jeg er litt heldig så gir de meg litt fetere komponenter for tort og svie :)

Lenke til kommentar

update:

 

prøvde å koble opp den gamle pc'n til far i huset, og fikk samme problemet med den. brukte han sin skjerm, mus, og tastatur, og ingenting av det fikk signal. usb-mus lyser svakere og svakere i laseren hvis man kobler den av/på flere ganger.

 

han syntes psu var omtrent lydløs i forhold til hva han var vandt til, noe som sannsynligvis gjelder de tre psu'ene mine også når jeg tenker meg om. viftene går bare rundt, men med lav rpm

 

 

kan det være at det er et problem med selve strømnettet her? alt annet fungerer som det skal, men psu'er har kanskje litt høyere krav til stabilt nett enn andre ting.. det samme problemet gjelder altså fire stasjonære maskiner, de to laptoppene her virker som de skal.

 

 

merkelig at det skulle begynne akkurat når jeg fikk de nye komponentene.

Lenke til kommentar
update:

 

prøvde å koble opp den gamle pc'n til far i huset, og fikk samme problemet med den. brukte han sin skjerm, mus, og tastatur, og ingenting av det fikk signal. usb-mus lyser svakere og svakere i laseren hvis man kobler den av/på flere ganger.

 

han syntes psu var omtrent lydløs i forhold til hva han var vandt til, noe som sannsynligvis gjelder de tre psu'ene mine også når jeg tenker meg om. viftene går bare rundt, men med lav rpm

 

 

kan det være at det er et problem med selve strømnettet her? alt annet fungerer som det skal, men psu'er har kanskje litt høyere krav til stabilt nett enn andre ting..  det samme problemet gjelder altså fire stasjonære maskiner, de to laptoppene her virker som de skal.

 

 

merkelig at det skulle begynne akkurat når jeg fikk de nye komponentene.

8344728[/snapback]

 

Du har prøvd med flere forskjellige psu'er? Kan det være gjordingsproblemer med kabinettet, eller har du prøvd alle systemene utenfor?

Lenke til kommentar

jeg har prøvd alt utenfor, ja.

 

pc'n til gamlefar virket som den skulle når jeg koblet den opp i dag, men min maskin er fortsatt like vrang. når jeg koblet den opp med det gamle hovedkortet osv hørtes det ut som at den bootet opp og startet xp, men jeg fikk ikke noe signal på skjermen.

 

det er bare det gamle kortet og det nye asus p5b som har pci-e 16x, ingen får signal på skjermen. har ingen andre skjermkort å prøve med, og har ingen flere hovedkort å prøve det på.

 

det tredje hovedkortet er noe amd-greier med agp-kort, stoler ikke på det for fem øre. det er nok en grunn til at det ble byttet i nytt. (broren til en kompis sitt)

 

 

 

sååååh.. jeg mistenker at det bare er skjermkortet som er gåent, og at tastatur/mus er dødt fordi jeg ikke har kjørt logitech-cd'n på det nye hovedkortet :whistle:

 

uansett har det skjedd mye mystisk underveis, bl.a. det at pc'n til faren min hadde samme problemet i går..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...