Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

alt eksternt utstyr er dødt!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg kjøpte nytt hovedkort, ram, og psu, men når jeg starter opp maskinen reagerer ikke skjerm/mus/tastatur..

 

asus p5b

crucial 2gb pc5300

enermax 400w modulære kabler

 

 

er det noe helt opplagt jeg har glemt her? alle vifter osv som er koblet til hk går, og det lille lyset lyser grønt, så alt ser jo ut til å være i orden. kommer ingen pipelyder heller.

 

 

håper noen har noen gode tips å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du husket 4 pin 12v fra PSU til hovedkort.

Sjekk at minnebrikkene er festet skikkelig/flytt på dem/prøv med 1 brikke.

8305647[/snapback]

 

Den skal fortsatt pipe selv om minnebrikkene er feilaktige.

Skjermkort kan føre til at hovedkort ikke piper....

 

Alt dette forutsatt at du har koblet til høyttaler da

Lenke til kommentar

Er vel ganske vanskelig å utelukke mye. Ser utallige tråder med lignende problemer og løsningen varierer fra defekt skjermkort, hovedkort, minne brikker, glemte distansestykker mellom kabinett og hovedkort til mer banale feil som kortslutninger, glemte kabler osv. Tom PSU feil i form av manglende power good signal kan utarte seg slik.

Asus kortet skal da komme med diverse pip for å indikere hva som er galt.

 

Det beste rådet er metodisk feilsøking. Hvor en kobler vekk alt og setter de nødvendige komponentene sammen igjen

 

Var forresten litt rask og ser jeg gjentok noe som allerede var sagt i forrige post.

Lenke til kommentar

bare for å være helt klar når det gjelder kabler og spacere, så er de 100% korrekt innstallert :) og skjermen står på ja :)

 

pc virket fint i går med det gamle hk, ram, og psu. alt var pent behandlet under byggingen også.. skal prøve å feilsøke litt mer når jeg kommer hjem fra jobb i kveld.

Lenke til kommentar
Har du husket 4 pin 12v fra PSU til hovedkort.

Sjekk at minnebrikkene er festet skikkelig/flytt på dem/prøv med 1 brikke.

8305647[/snapback]

 

 

 

hmm, jeg har satt rambrikkene ved siden av hverandre, hvis du skjønner hva jeg mener? det er altså fire slot'er, gul-svart og gul-svart, kanskje jeg skulle sat brikkene i slot'er med lik farge?

 

kan det være hele problemet?

Lenke til kommentar

fy f.. nå begynner det å bli litt krise her!

 

etter noen timer feilsøking fikk jeg en pipekombinasjon som betyr at det er feil ram.. vel vel, det var jo greit, jeg skal få låne noen rambrikker av en kompis i morgen.

 

tenkte jeg skulle sette opp den gamle hardwaren i mellomtiden, men da er samme fuckings problemet der!!

 

psu er den eneste komponenten som var med i begge systemene, så jeg byttet tilbake til min gamle. maskinen startet, men skjerm, mus, og tastatur var fortsatt dødt..

slo av og på maskinen igjen, ingenting skjedde.. det var helt dødt. Så byttet jeg til en enda eldre psu, da startet den med død skjerm osv igjen :mad:

 

 

wtf er det som skjer? har begge hovedkortene mine gått i stykker? har alle rambrikkene mine gått i stykker? har min nyeste psu ødelagt alt utstyret mitt?

det er ikke hd-problem, har to disker med OS, ingen vil boote.. med det nyeste hovedkortet sa pipelydene at det var ram-feil uansett om skjermkort sto i eller var ute.

 

 

 

også akkurat nå, da.. jeg hadde store planer med pc'n denne påsken :cry:

Lenke til kommentar

Sjekk vedlegg, der er det noen kontakter jeg har markert med rødt. Sjekk om disse står i?

 

Forstod jeg det sånn at pcen sviver, men det kommer ikke bilde`?

 

 

Edit: leste siste post, hvis du har et multimeter så kan du måle spenningen i kontaktene fra PSUen.

post-68445-1176049886_thumb.jpg

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Har du prøvd med bare EN ram i maskina? Har du hatt mulighet til å prøve med forskjellig grafikkort? Prøvd å trykke litt ekstra på minnebrikka, selv etter at det har sagt "klikk" når du setter den nedi. Noen minneslot'er er trange (av egen erfaring).... Har du koblet fra alt som heter IDE-kabler og slikt så du har et helt "rent" system når du starter, bare for å se?

 

bertie

Lenke til kommentar

ikke noe signal til skjerm, nei.. ikke noe signal på usb-antenne eller tastatur heller (G15).

 

alle kontakter er absolutt koblet til, jeg har skrudd en del data før :) det er noe man fort kan glemme, men jeg har sjekket dette så utrolig mange ganger.. jeg har prøvd syv forskjellige rambrikker i alle mulige kombinasjoner, men det hjelper ingenting på problemet. og de sitter godt i altså.

 

jeg har bare ett skjermkort med pci-e x16, men det skal virke fint, det. behandlet det ytterst forsiktig under byggingen, vifta på det går fint. hvis det var defekt så ville vel usb virket?

Lenke til kommentar
Tips: Ta ut hovedkortet, plasser det på et trebord, sett i strøm, skjermkort og minne.. prøv å se om det starter opp da! Virker på meg som en eller annen kortslutning!

8335088[/snapback]

 

 

 

har allerede prøvd det, uten noe resultat. gleder meg til å høre hva komplett foreslår på tirsdag, hehe.

Lenke til kommentar

 

Du har satt den i riktig vei? Og hovedkortet støtter din prossesor?

8335998[/snapback]

 

 

 

socket 775, godt gjort å bomme på den.. hk skal støtte pentium 4 i følge asus.

 

 

..og hvis det var feilen, så forklarer det ikke hvorfor det forrige oppsettet er dødt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...