Gå til innhold

Rare ting du ikke visste innen musikk


ZenCo

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Visste ikke at Maynard J. Keenan har vært med på Rage Against The Machine - Know Your Enemy. Ble også overrasket da jeg fant ut at Jokke koret på deLillos - Smilet til Cecilie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med og med, han hadde vel et "rop" der en gang ja.

 

Det var faktisk Tom Morello som introduserte Maynard for Adam Jones. De to bandene startet forøvrig ganske samtidig.

 

Bakgrunnen for navnet på Tool-plata 10.000 Days er at mora til overnevnte vokalist, Maynard James Keenan, fikk et slag for 27 år siden, eller ca. 10 000 dager før hun døde. I tittelsporet synher han forresten "Ten thousand days in the fire is long enough,

you're going home." Man kan på en måte si at plata er dedikert til mora, Judth Marie.

Lenke til kommentar
skal ikke både nikki six og slash ha død en hel masse ganger av overdoser på turner?

 

mener å huske at nikki six pratet om dette en gang på tv og låta ''kickstart my heart'' handler/er inspirert av om dette.

8906780[/snapback]

 

Stemmer det, om Nikki Sixx, ihvertfall. Ifølge ham selv, så ble han erklært klinisk død etter en overdose, 23 desember 1987. To adrenalin-spøyter fikk hjertet igang igjen. Dette var inspirasjonen til låta.

 

Nikki Sixx heter forresten Frank Carlton Serafino Feranna Jr.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
We don't need no education  er gramatisk feil, den skal egentlig være We need education. Om dette er en kommentar til kvaliteten på skolene vet jeg ikke så mye om, men.

8907283[/snapback]

 

De to setningene betyr to forskjellige ting, og det er ingen gramatiske feil der..

8908746[/snapback]

 

Blir ikke "We don't need no education" en dobbelnektelse, og dermed betyr det egentlig "We need education". Det riktige hadde vært "We don't need education" eller "We need no education"? Uansett bare pirk, dobbelnektelse brukes ofte muntlig på engelsk. Spesielt av afro-amerikanere.

Lenke til kommentar
We don't need no education  er gramatisk feil, den skal egentlig være We need education. Om dette er en kommentar til kvaliteten på skolene vet jeg ikke så mye om, men.

8907283[/snapback]

 

De to setningene betyr to forskjellige ting, og det er ingen gramatiske feil der..

8908746[/snapback]

 

Blir ikke "We don't need no education" en dobbelnektelse, og dermed betyr det egentlig "We need education". Det riktige hadde vært "We don't need education" eller "We need no education"? Uansett bare pirk, dobbelnektelse brukes ofte muntlig på engelsk. Spesielt av afro-amerikanere.

8911631[/snapback]

 

Nei. Det blir som når man på engelsk skriver:

 

"I don't need nobody telling me what to do."

 

"nobody" og "no" peker på personer eller ting.

 

Har ikke tid til å forklare det bedre nå, men det er i hvertfall slik jeg mener det er.

Lenke til kommentar
We don't need no education  er gramatisk feil, den skal egentlig være We need education. Om dette er en kommentar til kvaliteten på skolene vet jeg ikke så mye om, men.

8907283[/snapback]

 

De to setningene betyr to forskjellige ting, og det er ingen gramatiske feil der..

8908746[/snapback]

 

Blir ikke "We don't need no education" en dobbelnektelse, og dermed betyr det egentlig "We need education". Det riktige hadde vært "We don't need education" eller "We need no education"? Uansett bare pirk, dobbelnektelse brukes ofte muntlig på engelsk. Spesielt av afro-amerikanere.

8911631[/snapback]

 

Vi trenger ikke noen utdannelse.

 

Ca.

Lenke til kommentar
Med og med, han hadde vel et "rop" der en gang ja.

 

8909204[/snapback]

 

 

Mer enn et rop skal jeg si deg. Det er Maynard som synger "I got no patience now, so sick of....osv" Beste i hele sangen.

8912642[/snapback]

Du har rett, jeg hørte det nå. Ganske så stor forskjell i de to stemmene forresten. Begge er digg da. :)
Lenke til kommentar
We don't need no education  er gramatisk feil, den skal egentlig være We need education. Om dette er en kommentar til kvaliteten på skolene vet jeg ikke så mye om, men.

8907283[/snapback]

 

De to setningene betyr to forskjellige ting, og det er ingen gramatiske feil der..

8908746[/snapback]

 

Dette er jo en dobbelt nektelse, og de opphever hverandre. Slik sett er det jo korrekt, men man kan jo hevde at det er/har blitt et uttrykk, og da kan man si hva man vil. Slurvete engelsk er det faktisk, uten at det er så viktig.

 

Uansett, det er ingen som er i tvil hva PF mente, så slik sett er det greit.

 

Ups- ser flere har postet, men det jeg skrev er like riktig for det.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
We don't need no education  er gramatisk feil, den skal egentlig være We need education. Om dette er en kommentar til kvaliteten på skolene vet jeg ikke så mye om, men.

8907283[/snapback]

 

De to setningene betyr to forskjellige ting, og det er ingen gramatiske feil der..

8908746[/snapback]

 

Dette er jo en dobbelt nektelse, og de opphever hverandre. Slik sett er det jo korrekt, men man kan jo hevde at det er/har blitt et uttrykk, og da kan man si hva man vil. Slurvete engelsk er det faktisk, uten at det er så viktig.

 

Uansett, det er ingen som er i tvil hva PF mente, så slik sett er det greit.

 

Ups- ser flere har postet, men det jeg skrev er like riktig for det.

8916159[/snapback]

 

Det er vel ikke slurvete engelsk, heller muntilg/uformell.

Men som sagt over her, det kan oversettes direkte til "noen" på norsk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...