thunderstorm77 Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Jeg hår fått en liten partikkel på speilet rett bak objektivet inne i kamerahuset. Det kommer ikke med på bildene, men er irriterende. Er det trygt å ta en Q-tip bortpå og fjerne den, eller bør jeg stikke innom en fotobutikk?
Dolce_vita Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Det finnes en rekke aktive emner som vil gi deg et svar.
bengh Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Kjøp en gummibelg for ørerens på et apotek og prøv denne først til å blåse bort rusket. Hjelper i de fleste tilfeller.
thunderstorm77 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Skrevet 3. april 2007 Kjøp en gummibelg for ørerens på et apotek og prøv denne først til å blåse bort rusket. Hjelper i de fleste tilfeller. 8301547[/snapback] OK, takk for det!
birk88 Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Vær forsiktig. Mitt 30D kom med støvkorn på mattskive. Serviceproffen prøvde å fjerne det, men det ble "disaster" (katastrofe). Fikk nytt kamera (ev. ville de bytte mattskive).
pederk Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 Hvordan renset de mattskiva, da? Jeg tror jeg har vært litt slem med mattskiva mi, men den overlevde flott. (har også 30D)
birk88 Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 Hvordan renset de mattskiva, da? Jeg tror jeg har vært litt slem med mattskiva mi, men den overlevde flott. (har også 30D) 8309320[/snapback] De prøvde med en væske av ett eller annet slag. Fikk det tilbake 10 ganger værre enn da jeg leverte det inn. Snakket litt med han som gjorde jobben, og fikk inntrykk av at denne type jobb var vanskelig; noen ganger funket det, andre ganger var de ikke like heldige.
thunderstorm77 Skrevet 5. april 2007 Forfatter Skrevet 5. april 2007 En bitteliten blås fra en "Air Duster" fra Clas Ohlson fikset problemet Takk for hjelp!
StigVidar Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Hvordan renset de mattskiva, da? Jeg tror jeg har vært litt slem med mattskiva mi, men den overlevde flott. (har også 30D) 8309320[/snapback] De prøvde med en væske av ett eller annet slag. Fikk det tilbake 10 ganger værre enn da jeg leverte det inn. Snakket litt med han som gjorde jobben, og fikk inntrykk av at denne type jobb var vanskelig; noen ganger funket det, andre ganger var de ikke like heldige. 8310227[/snapback] Mattskiver er delikate saker og sikkert laget i et plastmateriale i de fleste tilfeller. Det skal veldig lite til for å ødelegge denne og en bør kun utføre blåsing. Speilet skal en også være ytterst forsiktig med. Jeg har forstått det slik at det reflekterende metallet som er dampet på er på oppsiden av glasset og ikke på undersiden som på et vanlig speil, men dette siste er jeg usikker på. Kanskje noen andre kan komme med mer håndfast informasjon her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå