Gå til innhold

Windows genuine check


Anbefalte innlegg

Var smart nok til å laste ned en update som win xp maset om konstant som skulle sjekke om softwaren min var ekte, jeg var smart nok til å dele ut keyen min til søskenbarnet mitt i fjor som har installert det på 3 pc'er hos seg. Tror dette kan ha noe med at jeg ikke får godkjent den nå eller bruke genuine tool. Men nå kommer det en egen oppstart skjerm med cooldown på jeg må gjennom hver gang jeg starter windows og hvis jeg spiller presser den spillet ned uten videre for og si you may be the victim of a software counterfeit.

 

Noen som vet hvordan jeg blir kvitt det? Finner den ikke i msconfig eller services.msc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har original software jeg, men problemet er at fetteren min misbrukte min key så vil jeg bare ha vekk om ikke godkjent versjon igjen genuine maset, må jo formatere i blant som alle andre  :dontgetit:

8297797[/snapback]

Hadde jeg vært Microsoft, hadde jeg sagt at du var "medskyldig" i ulovlig kopiering. Du er kanskje enig hvis du tenker deg om?

 

Løsningen på problemet er, som tidligere nevnt, å kjøpe ny lisens.

Lenke til kommentar

Fy fy, klask på lanken :ph34r:

 

Når det er sagt; ta det med ro. Du blir neppe skutt ved daggry. Jeg anbefaler deg å ringe fetteren din og be ham om å avinstallere windows med lisensen din. Hvis han ikke vil betale får han heller skaffe seg Linux eller en piratkopi. I alle tilfeller får han selv stå ansvarlig, og det er helt unødvendig at du skal ha dårlig samvittighet for at han ikke vil betale.

 

Når det gjelder straffbarheten, ord som ”ulovlig” og ”medvirkning”, så er det ord som ikke bør brukes så flittig av hvermansen. For å forstå hva ”medvirkning” er for noe bør man minst ha studert juss i 3-4 år. I et land hvor "alle" piratkopierer, enten det er skolebøkene som er så dyre, radio- eller tv-sendinger, noteark på korpset, mp3-musikken fra kameratens iPod eller et dataspill lastet ned via en bittorrent-klient er det selvfølgelig umulig for politiet å etterforske og ta ut tiltale i alle sakene. Jeg tror vurderingen som gjøres hos politiet er om det er snakk om en åpenlys virksomhet, dvs at man gjør noe slik at alle kan se det, eller at det er av et visst omgang (f.eks at man driver et nettsted hvor man mellomlagrer ulovlig delte filer) eller noe slikt. Jeg tror ikke det holder med en anmeldelse fra Microsoft - politiet ville ganske sikkert bare henlagt saken. Det finnes viktigere ting å bruke politiets tid på.

 

Når det er sagt; Jeg har større tro på Microsoft enn som så. De nøyer seg med å legge hindringer i veien, sånn at du må ta et aktivt valg og anstrenge deg for å bruke programmene deres ulovlig. Hvis du ikke har lovlig lisens må du f.eks konstant reinstallere for å få med deg oppdateringer. Dessuten; Microsoft vet hvor upopulære de ville bli om de skulle plukket på en og annen ungdom som har en ulovlig installasjon. Se bare hvor upopulære platebransjen er blitt av å forsøke å ta folk for piratkopiering.

 

Mitt tips, igjen; få fetteren din til å avinstallere din lisens. Ring Microsoft og forklart at du misforsto reglene, at du har avinstallert, beklag feilen, og spør om det er noen mulighet for at de kan hjelpe deg. Jeg er helt overbevist om at Microsoft har så fornuftige mennesker hos seg at de hjelper deg med å få aktivert din lovlige lisens.

 

Ikke lån bort lisensen din mer. :)

Endret av Tonyman
Lenke til kommentar
Når det gjelder straffbarheten, ord som ”ulovlig” og ”medvirkning”, så er det ord som ikke bør brukes så flittig av hvermansen. For å forstå hva ”medvirkning” er for noe bør man minst ha studert juss i 3-4 år.

8305879[/snapback]

Dette er ikke juss-forumet, det er du som kommer trekkende med strafferett. Vi snakket bare om hvordan man skal bli kvitt irriterende meldinger i Windows :)

Jeg har heller ingen tro på at MS vil forfølge dette rettslig. Dessuten synes jeg kanskje det er litt i overkant å frarøve meg retten til å bruke to helt vanlige norske ord bare fordi de er brukt i lovtekster (huff, der gjorde jeg det igjen, "frarøve" står sikkert på listen over ord som man bør ha studert juss i 3-4 år for å kunne bruke). :roll:

Lenke til kommentar
har original software jeg, men problemet er at fetteren min misbrukte min key så vil jeg bare ha vekk om ikke godkjent versjon igjen genuine maset, må jo formatere i blant som alle andre  :dontgetit:

8297797[/snapback]

 

Nei.

 

Du hadde det før du ga bort keyen din.

Nå har du falsk software.

Kjøp ny, det var du som ga bort softwaren din, ditt ansvar.

Lenke til kommentar

Jeg støtter det andre har sagt her om at du får ta tlbake lisensen din fra søskenbarnet ditt, dvs få han til å avinstallere eller skifte til en annen key. Du kan jo naturligvis kjøre systemgjenoppretting til et tidspunkt før den aktuelle windowsoppdateringen, for så aldri å legge inn den oppdateringen igjen. Da slipper du varselet. Men du har fortsatt en ulovlig windowsversjon, og får ikke installert nye tillegg Microsoft kommer med. Så jeg anbefaler at du tar tilbake din lisens.

Lenke til kommentar

 

Takk for relevant svar! Jeg var som sagt ikke ute etter å få min key "lovlig" igjen eller "ulovlig", hvis microsoft vil ta affere fordi jeg lånte vekk min cd får de gå gjennom et evig byråkrati, gi meg mulkt, så kjøper jeg ny cd evt. Ville bare ha vekk noe som er utrolig irriterende! :)

Lenke til kommentar

 

Takk for relevant svar! Jeg var som sagt ikke ute etter å få min key "lovlig" igjen eller "ulovlig", hvis microsoft vil ta affere fordi jeg lånte vekk min cd får de gå gjennom et evig byråkrati, gi meg mulkt, så kjøper jeg ny cd evt. Ville bare ha vekk noe som er utrolig irriterende! :)

8355707[/snapback]

 

 

Om jeg husker riktig så gjør følgende :

 

 

 

1. Start taskmanager, avslutt prosessen wgatray.exe

2. Start opp i sikkerhetsmodus

 

3. C:\WINDOWS\system32, delete wgatray.exe

4. C:\WINDOWS\system32\dllcache og slett wgatray.exe der også..

 

5. Start,Kjør,Regedit,

 

6. HKEY_CURRENT_USER,Software,Microsoft,Windows NT,

 

7. Slett folder WGA LOGON

 

8. Finito (med forbehold) ;)

 

 

Mvh

Zatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...