Gå til innhold

Oppstarts filer XP


Anbefalte innlegg

Hei

Får ikke startet opp XP , grunnen tror jeg er at den ikke finner oppstartsfilene som sansynligvis lå på en ide disk stasjon C, da jeg innstalerte en rein instalering av XP gjorde jeg det på en ny serial ata disk stasjon E.

Er der en lett måte å fikse opp i disse oppstartsfilene uten å måtte reinstalere hele OSet ? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mangler totalt de filene nå, men du ønsker å bruke Win installasjon, til du får tid til å installere på nytt, og du har floppy drive på Pc-en din:

 

-Formatere en floppy driver i XP (i en annene maskin)

-kopiere filer---ntldr--boot.ini---ntdetect.com fra den maskinen til floppy.

Korrigere boot.ini file for riktig rdisk()partition() og starte opp med den.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Du installerte XP på ny disk mens den gamle var tilkoblet, og så sluttet det å virke da du fjernet den gamle disken? Da har du vel installert på en utvidet partisjon.

Tror ikke det er noen vei rundt å starte på nytt. Du må da begynne med å fjerne alle partisjonene.

Lenke til kommentar
Du installerte XP på ny disk mens den gamle var tilkoblet, og så sluttet det å virke da du fjernet den gamle disken? Da har du vel installert på en utvidet partisjon.

Tror ikke det er noen vei rundt å starte på nytt. Du må da begynne med å fjerne alle partisjonene.

8296013[/snapback]

Vell det jeg gjorde hadde to gamle ide disker i fra før innstalerte xp på en ny serial ata disk dermed ble XP på :E ,dette har fungert glimrende i ett år,med tilgang til de gamle filene på de to diskene!

 

Så fikk min sønn problemer med sin Pc den er "tilnermelses" lik min Pc, da det viste seg att den bare restartet med den ide disken han har som slave, jeg prøvde den på min for å prøve å redde dataene og prøve å finne feilen på den ,og det gikk på et vis :)

 

men når jeg skulle starte opp igjen min pc med den harddisk konfigurasjonen jeg hadde tidligere virker den ikke!

 

Og heller ikke som enslig disk (jumpersene er heller ikke forandret eller boot frek i bios)

Endret av pellefant
Lenke til kommentar

Da er det nok bare BIOS innstillingene for bootrekkefølge som må settes på nytt. Det er helt normalt at dette forandrer seg når man kobler til og tar vekk disker.

Når BIOS har valgt feil disk for å boote så kan symptomene variere alt etter hva som finnes på den disken.

Lenke til kommentar
Da er det nok bare BIOS innstillingene for bootrekkefølge som må settes på nytt. Det er helt normalt at dette forandrer seg når man kobler til og tar vekk disker.

Når BIOS har valgt feil disk for å boote så kan symptomene variere alt etter hva som finnes på den disken.

8297952[/snapback]

Det er nok ikke det som er feil denne gang har nok surret det mer til en det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...