Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mye veier du?


PgUp

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_MaJ_*
1. Hvor mye veier du på morgenen? 41 kg

2. Er du fornøyd med vekten din? Nei

3. Hvor mye skulle du likt å veie? Vet ikke

4. Hvor høy er du? 165 cm

5. Er du gutt eller jente? Jente

6. Trener du jevnlig? Nei

7. Hvor gammel er du? 18

 

Jeg håper du ikke er fornøyd fordi du vil bli tyngre? :ermm:

 

Nei, har spiseforstyrrelser, men vil fortsatt bli tynnere..

 

 

Du vil altså fortsette til du får hjerteinfarkt og faller om? Det er pent å være tynn, men det er absolutt ikke pent når personen knapt får til å holde gaffelen sin fordi de har mistet så mye energi. Du burde ikke veie mindre enn 47. Da vil du være tynn som du absolutt vil være, men du vil være sunn. Kroppen din får mer energi. Det er tungt, men skaff deg hjelp. Det finnes mange psykologer som har spesialisert seg på dette emnet. Få tilitt til vedkommende, og PRØV å gjøre noe for å bli frisk. En spiseforstyrrelse ender aldri godt. Jeg sluttet først når hjertet mitt ble skadet, og du vil ikke ende der!!!

 

 

Jeg vil gjerne bli frisk, men akkurat nå er det veldig vanskelig. Vet liksom ikke hvem jeg skal henvende meg til..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjære maj, det er tungt, det vet jeg. Men helsesøster kan hjelpe deg om du går på skole. PPTrådgiver eller vanlig rådgiver også. Snakk med fastlege. Det kan være tungt å prate om slikt med foreldre, men prøv så godt du kan. Prat med de du stoler mest på. En venninde kan jo kanskje være med deg til helsesøsteren? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&start=220, her er en link til folk som har sagt seg frivillig til å være en samtalepartner om de sliter. Et råd er å finne deg en person som har hatt spiseforstyrrelser, og spør litt hva de gjorde. :) Bare prøv deg frem. Det er mye bedre å ta i litt, enn å vente til det blir forsent. Å innse at det er et problem er et stort steg, så du er allerede langt på vei!!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_OLE_*
Takker for svar! Fant forresten ut at min BMI er 27.7, så det vil si jeg er lettere overvektig, eller?

Sparemodus? hvor lang tid bruker kroppen på å komme i sparemodus egentlig?

Mellom 25 og 29 er "lettere overvektig" ja.

Ok.

 

Kan noen forklare litt mer om at kroppen kommer i sparemodus? Og hvor lenge det tar kroppen å komme i "sparemodus"(som dere kaller det)? Forstår ikke helt.

Lenke til kommentar
Takker for svar! Fant forresten ut at min BMI er 27.7, så det vil si jeg er lettere overvektig, eller?

Sparemodus? hvor lang tid bruker kroppen på å komme i sparemodus egentlig?

Mellom 25 og 29 er "lettere overvektig" ja.

Ok.

 

Kan noen forklare litt mer om at kroppen kommer i sparemodus? Og hvor lenge det tar kroppen å komme i "sparemodus"(som dere kaller det)? Forstår ikke helt.

Er ikke sikker på hvor lang tid det tar før kroppen går i "sparemodus", men grunnen til at den går i det er for å ha et reservelager i kristider. Er noe som stammer tilbake i fra steinalder da det ikke var like lett å skaffe seg mat som i dag. Da var det slik at det kunne gå lang tid mellom når man hadde mat, men når man fikk det (som regel etter å ha tatt ned et stort dyr), så spise man masse, og kroppen tok vare på all overskuddsenergien. Går du i faste lurer du kroppen til å tro at den er inne i en periode der det er lite med mat, og når du da begynner å spise igjen vil den bygge opp et reservelager tilfelle det blir en "sulteperiode" igjen.

Lenke til kommentar
1. Hvor mye veier du på morgenen? 61kg :(

2. Er du fornøyd med vekten din? Nei

3. Hvor mye skulle du likt å veie? 52-55 kg

4. Hvor høy er du? 167cm

5. Er du gutt eller jente? Jente

6. Trener du jevnlig? Nei

7. Hvor gammel er du? 17

 

 

 

63kg! Dette går i feil retning.

Blir det lettere å gå ned om jeg slutter på Cipralex?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

1. Hvor mye veier du på morgenen? 70

2. Er du fornøyd med vekten din? Nei

3. Hvor mye skulle du likt å veie? 75

4. Hvor høy er du? 178

5. Er du gutt eller jente? M

6. Trener du jevnlig? Ja

7. Hvor gammel er du? 25

Lenke til kommentar
1. Hvor mye veier du på morgenen? 61kg :(

2. Er du fornøyd med vekten din? Nei

3. Hvor mye skulle du likt å veie? 52-55 kg

4. Hvor høy er du? 167cm

5. Er du gutt eller jente? Jente

6. Trener du jevnlig? Nei

7. Hvor gammel er du? 17

 

 

 

63kg! Dette går i feil retning.

Blir det lettere å gå ned om jeg slutter på Cipralex?

 

Cipralex vil kanskje være med på å gjøre deg litt mer likegyldig til vekt osv. Det står også som en bivirkning at man enten kan gå ned eller opp (flest går opp). Men til slutt er det alltid du selv som kan endre holdinger til kosthold og trening. Å slutte med Cipralex i seg selv er ingen løsning slik jeg ser det, er vel en grunn til at du går på det.

Lenke til kommentar
Jeg går i minus i kalorier hver dag men går ikke ned. Tenkte jeg skulle bruke et annet merke, et som jeg har brukt før men ikke har vansker med å gå ned i vekt med.

 

Mez har helt rett. Husk, du gikk jo på cipralex for å kanskje bli litt gladere over livet, og med det får mange bedre matlyst og bekymrer seg ikke så mye over vekta. Men prøv heller å feks bytte ut til litt sunnere middager, prøv deg litt frem å prøv nye og spennende oppskrifter, men sunne! Om du ikke trener, prøv å gå 30 minutter hver dag, eller prøv sykling. Om du ikke har det, er det ikke noe rart om du har gått opp litt. En annen ting som er veldig viktig, er å ha måltidene til faste måltider. Prøv iallefall. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg går i minus i kalorier hver dag men går ikke ned. Tenkte jeg skulle bruke et annet merke, et som jeg har brukt før men ikke har vansker med å gå ned i vekt med.

 

Hvor gammel er du? Hvor lenge har du gått på Cipralex? Hvor lenge skal du gå på det ifølge legen?

Lenke til kommentar
63kg! Dette går i feil retning.

Blir det lettere å gå ned om jeg slutter på Cipralex?

6. Trener du jevnlig? Nei

Prøv å svar ja her noen måneder.

 

 

Jevnlig, nei, men det skjer. ;)

Dessuten trenger jeg ikke trene for å gå ned i vekt. Det skal gå uten.

 

Jeg er 17, og legen har ikke sagt noe om hvor lenge jeg skal bruke Cipralex. Jeg er for øvrig tom og har ikke time hos legen for å få nye før om en uke. I fear sideeffects. :[

Lenke til kommentar

Litt off-topic det her, men hvis ikke legen har sagt hvor lenge du skal gå på det, så kan du jo prøve å trappe ned selv. Hvis du f.eks. nå tar 2 per dag, så går du en uke på 2, en uke på 1,5, en uke på 1 og en uke på 0,5.. funka fint for meg etter at jeg bestemte meg for å slutte. Fikk ingen dårlig opplevelse med det i det hele tatt, gikk smertefritt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_Dagger_*

1. Hvor mye veier du på morgenen?

98Kg

 

2. Er du fornøyd med vekten din?

Bryr meg litt lite, men skulle ønske bort litt fett her og der :p

 

3. Hvor mye skulle du likt å veie?

90-92

 

4. Hvor høy er du?

189

 

5. Er du gutt eller jente?

Gutt

 

6. Trener du jevnlig?

Gerilija Kardio. hver andre dag når eg kan

 

7. Hvor gammel er du?

19

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...