Gå til innhold

Hvilken aldersgruppe passer best for WoW'ere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en 35 år gammel mann som simpelten elsker wow :)

Jeg vet også at det finnes ganske mange av oss..... så spørsmålet mitt er: Hvilken aldersgruppe synes du wow passer best for ?

Endret av Patience
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange i den gammle guilden min som er 30+. Guildmasteren var vel 34 år gammel, og raidleadern rundt 27 år. Så synes det passer for alle som vile spille det , og klarer og oppføre seg noenlunde normale bland andre folk. Og som seff kan en smule engelsk.

• 2 uker senere...
Skrevet

Syns at gjennomsnittsalderen er så lav som den er på WoW, Det er så sinnsykt mange teite unger som teier seg... Skulle nesten tro at månedsavgifta skulle fått vekk de fleste... :S

Skrevet (endret)

Så mange teite unger jeg har møtt i WoW så synes jeg 12 år passer perfekt.

Er jo 12+ :w00t:

Endret av DNA
Skrevet
Syns at gjennomsnittsalderen er så lav som den er på WoW, Det er så sinnsykt mange teite unger som teier seg... Skulle nesten tro at månedsavgifta skulle fått vekk de fleste... :S

8351100[/snapback]

Helt enig..

Tror grunnen til dette må være at veldig få foreldre der ute har den minste peiling på hvor krevende spillet egentlig er.... og at det faktisk er til sjenanse for de aller fleste andre spillere når disse aller minste står i SW og tigger...

Skrevet
Så mange teite unger jeg har møtt i WoW så synes jeg 12 år passer perfekt.

Er jo 12+  :w00t:

8351134[/snapback]

Jeg synes i utgangspunktet at 12 år er alt for lavt.... de aller færreste 12-åringer har mulighet til å forstå alt det som skjer på spillet, så jeg vil understreke + der ;)

Skrevet
18 og oppover bør være aldersgruppen

8351313[/snapback]

Nja... Vil si 16 jeg da... Husk det kommer ikke lltid ann på alderen om du er "Fjortis" i hodet ;)

Men vil si at de aller fleste under 16 er det...

Skrevet
Jeg synes i utgangspunktet at 12 år er alt for lavt.... de aller færreste 12-åringer har mulighet til å forstå alt det som skjer på spillet, så jeg vil understreke + der  ;)

8351184[/snapback]

Ifjor når jeg for en tid ikke hadde billappen ble det mange timer på bussen, og da hører man det meste av hva folk snakker om(jeg prøvde og sove mest mulig men ofte var det umulig).

Men det jeg oppdaga da var at mange av de yngre(10+) i vårt samfunn er engasjert i wow og de forstår godt engelsk(verfall teksten ingame). Alle hadde et quest de hadde tatt som de måtte fortelle om, eller hvem bra grindeplasser de hadde funnet. Det som imponerte meg var at de faktisk brukte de norske orda på det meste ingame, det var tre istede for wood, plate-rustning i stede for plate-mail og slegge i stede for maul.

Det at de bruker de norske navna synes jeg sier litt om at de forstår spillet og ikke bare spillmekanikken.

Men flesteparten av spillerene i wow er vel de som har vokst opp med spill og så nå har penger til å betale for seg selv(25-35år)

Skrevet

Var en 11åring fra Norge som drev og maste på meg hele tiden: "Bli med til SM plzzzzzzz!" osv Husker jeg var ganske plagende, men måtte være snill med han siden han var i familie med en av de mektigste personene på serveren så ja: WoW burde egentlig vært 16+ aldersgrense pga modenhet.

Men det jeg mente med forige post var at det var så mange drittunger i WoW fra før så 12+ fungerer "bra".

Skrevet (endret)

Det er flere 12 åringer som oppfører seg bedre enn 30 åringer o.l, men, selvfølgelig er ikke de i flertall :)

For og være ærlig syntes jeg nesten at det burde ha 15+, selv om blizzard da hadde mistet mange spillere (så, det kommer jo aldri til og skje :p) Det er mye som er vanskelig, og en del av engelsken er jo temmelig krevende for en 12-13åring uten engelsk som morsmål :p

Endret av Parr
Skrevet

18+ er å foretrekke imo. MMORPG er en sjanger for mennesker som er i stand til å samarbeide på et voksent nivå. Det er mange under 18 som klarer dette men som en generell regel er det gjerne personer over 20 som er best å spille med.

Skrevet
18+ er å foretrekke imo. MMORPG er en sjanger for mennesker som er i stand til å samarbeide på et voksent nivå. Det er mange under 18 som klarer dette men som en generell regel er det gjerne personer over 20 som er best å spille med.

8351780[/snapback]

18+ er vel veldig strengt, da utlukker man jo mange gode spillere som hadde vært noe å samle på.

16åringer forstår også hvordan man sammarbeider og jeg ser helt klart forskjell på en 12åring og 16åring.

Da jeg startet med WoW var jeg 13-14 år og maste om boost igjennom instances osv hele tiden, ble til og med ignored :ermm: Men, etterhvert ble jeg mer erfaren og mer moden, noe som WoW faktisk hjalp meg med og jeg ble etterhvert en god spiller som var veldig voksen i oppførselen.

Skrevet

Så du synes det er helt gret at en liten unge kommer bort til deg og tigger om penger eller maser om hjelp med en hel drøss med "Plzzzzzzzzzzzzzz!"

;)

Skrevet
Så du synes det er helt gret at en liten unge kommer bort til deg og tigger om  penger eller maser om hjelp med en hel drøss med "Plzzzzzzzzzzzzzz!"

;)

8352433[/snapback]

Det er jo disse som ødelegger ryktet til de yngre spillerne og gjør at "drittunger" blir mer eller mindre hatet på spillet.... og det er maange av dem... hver eneste gang jeg entrer SW med min lvl 70 pally.... kommer det whispers fra en haug av dem !

"50 s PLZ PLZ PLZ" eller "PLX" som er det nye i den sjangeren :D

Skrevet

Mange små dritt unger som spiller WoW ja.

Det kommer jo også av hva slags miljø man har rundt seg.

Maaaange i klassen min som spiller WoW og de har etter ett år greid å skjerpe seg kraftig i oppførsel. Det hjelper å kjefte litt på dem og si at "det og det er ikke gøy, da bare ødelegger du".

Det finnes grenser da :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...