Gå til innhold

Skuffet over Motorstorm?


Knebel

Anbefalte innlegg

Jeg ble skuffet. Førsteinntrykket var "Oi, dette minner litt om FlatOut, bare kjedeligere", og dessverre er det et inntrykk jeg fortsatt sitter med. Synes rett og slett ikke at det er like tilfredsstillende kjørefysikk i Motorstorm. Bilene virker litt for vinglete og uforutsigbare, føler heller ikke at kontrollerne sitter helt.

 

Jeg sier ikke at det er dårlig, men jeg synes ikke det er skrekkelig mye å skrive hjem om heller. 5/10 eller 6/10 på min terning tenker jeg.

 

Har mer tro på FlatOut Ultimate Carnage, som kommer til Xbox 360 og PS3 i juni. :)

8280505[/snapback]

 

Kontrollene er nok litt fintfølende, var mitt førsteinntrykk. Spesielt på motorsykler, men etter ¨å ha spilt en stund, har jeg vent meg til det. Man har også behov for den utvekslingen ved enkelte tilfelle.

 

Det har nok mye å gjøre med rett kjøretøy for rett bane også. Brøv eks. vis Bigrig versus sykkel i mudpool banen.

 

Motorstorm er et vanskelig spill å håndtere, men det vokser på deg etterhvert.. :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motorstorm er det beste bil spillet jeg har spilt på aldri så lenge. Jeg bryr meg ikke om 100 forskjellige justeringer på biler og muligheter til 14 forskjellige online valg.

 

Jeg vil kjøre i søla så det spruter! Grafikken er helt syk, fartsfølelsen er veldig bra. Alt i alt et perfekt spill...får 9 av 10 av meg uten å blunke.

Lenke til kommentar
Motorstorm er det beste bil spillet jeg har spilt på aldri så lenge. Jeg bryr meg ikke om 100 forskjellige justeringer på biler og muligheter til 14 forskjellige online valg.

 

Jeg vil kjøre i søla så det spruter! Grafikken er helt syk, fartsfølelsen er veldig bra. Alt i alt et perfekt spill...får 9 av 10 av meg uten å blunke.

8280615[/snapback]

 

Jeg er faktisk helt enig.. Det er langt mellom slike spill som dette. Det som er synd er at folk tar fatt i alt det som ligger rundt fremfor opplevelsen spillet gir..

 

Jeg møter meg egentlig i døra her med all den skepsisen jeg har hatt mot Wii :D

Lenke til kommentar

Fhj:

 

Tror nok Motorstorm sliter med akkurat det samme som de fleste andre spill. Det passer ikke til alle. Så det du synes er bagateller kan irritere andre nok til at det ødelegger spillopplevelsen.

 

Jeg har ikke vært heldig nok til å få prøvd dette spillet enda da min lokale elkjøp ikke har PS3-maskin til å spille på.. De har prioritert 360, Wii, PS2 og Gamecube(HVA!?) i en helt ny gaming-stand de har laget..

 

Spillet ser unektelig morsomt ut, selv om jeg har en følelse av at det er ett spill som jeg personlig ville gått lei av ganske fort. Her kommer online-delen inn. Hvis den er morsom så vil nok faren for å gå lei bli rimelig mye mindre.

 

Men som sagt så er det garrantert ikke ett spill for alle. Jeg vil sammenlikne det med Geow som jeg synes er helt spektakulært bra både i singleplayer og online, men det er likevel mange som ikke liker det. Jeg skjønner ikke hvorfor og synes mange av argumentene som brukes mot Geow er lite forankret i virkeligheten. Uansett så bunner det ut i personlige preferanser og alle kan ikke like alle spill.

 

Jeg prøvde i starten å forsvare Geow slik du nå prøver på med Motorstorm. Jeg skulle "plukke fra hverandre" dårlige argumenter. Men jeg måtte bare gi opp. Noen hadde bestemt seg for at de ikke likte det og da forandrer de neppe oppfatning med første uansett om de første observasjonene deres kanskje var direkte feil :D Fant vel ut at jeg heller kunne spille spillet selv og bare kose meg med det, så får heller "de teite andre" gå glipp av morroa :cool:

Lenke til kommentar

Jeg liker Motorstorm veldig godt, men det betyr jo ikke at man ikke kan være skuffet eller kritisk til det.

 

Det jeg synes trekker spillet noe ned i mine øyne er:

-Blir for vanskelig på et altfor tidlig tidspunkt i single player delen

-Spillet har for få baner og hadde hatt godt av litt mer variasjon

-Kun en single player modus. Ingen time trial, eller andre varianter.

-Litt plagsomme loadetider

-Ikke offline multiplayer

 

Ikke en 9 eller 10 etter min mening, men en solid 8'er. Motorstorm 2 blir en 10'er hvis de retter opp manglene :)

 

Man må da kunne forstå at folk kan være skuffet over spillet. Det er da mange som er skuffet over spil som Gears, Crackdown, Oblivion selv om jeg personlig ikke er det. Det har jeg full forståelse for....

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Jeg har testet Motorstorm på stands rundtom i Bergen, og kan ikke si meg enig at grafikken i dette spillet er fantastisk. Det er lenge siden sist jeg så 2D busker som snur seg rundt etterhvert som kameraet snurrer rundt. Grafiske snarveier, som er veldig tydelige og trekker ned den grafiske opplevelsen som dette spillet har blitt tutet frem som å være en orgasme av.

 

Fartsfølelsen, er jeg ikke helt med på heller. Jeg følte dette spillet gikk uhorvelig treigt. Men jeg har kanskje blitt bortskjemt med Excite Truck.

 

Hvorvidt onlinedelen er noe bra kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har prøvd den, men den grunnleggende spillmekanikken slo ikke en home-run hos meg. Veldig generisk og lite variert. Som flere andre nevner, spillet trenger virkelig et par til omgivelser. Jeg ble lei av omgivelsene etter et par løp.

Lenke til kommentar

Motorstorm er _rått_. Jeg liker ikke bilspill i det hele tatt, jeg har noen ganger til og med vært på grensen til å hate bilspill. Men Motorstorm er et uttak for meg. Gyro-kontrollen fungerer utmerket, dritbra presisjon og gir meg følelsen av å kjøre bil på ordentlig når jeg sitter foran 42" i 1080p og har stereo'n på fullt. Fartsfølelsen er sinnsykt bra, siinnsyk når man booster. Og grafikken er ikke verdens beste, men PS3 klarer noe f.eks. Xbox360 sliter med i mange spill - å holde en høy FPS. Høy FPS er det viktigste i spill synes jeg og jeg spiller heller et spill med laber grafikk, enn et med syk grafikk og lav framerate. Så ja, Motorstorm er fett!

Lenke til kommentar

Jeg spilte det i dag i butikken, i ca 20 minutter... Fint spill, grei grafikk men ikke det beste jeg har sett. Ganske god grafikk og ralativt realistiske krasj, fine animasjoner på føreren når han tryner på motostkkelen og måten han faller på og kroppen reagerer er bra...

 

Spillet er morro, og det er greit... Fin kontrol, selv om Sixaxsisen blir for plastic-fantastic for min del...

 

Likte spillet og det får 8/10 fra meg...

Lenke til kommentar

Fikk endelig spilt dette spillet. Grafikken er grei den (lysår unna en hvis e3 :p), fin fartsfølelse, morsomt og ikke minst morsomt :!: Negative ting: Ikke spilt screen :dontgetit: , kjip loadetid. Alt i alt et morsomt og bra spill, men ikke split screen på bilspill er jo altfor dumt. Har jo hatt det i alle år. Ja online er gøy men splitscreen er mye gøyere spess når man har besøk

 

Og de triggerene og analog stikkene på kontrollen er :wallbash: Kanskje blitt bortskjemt av 360 kontrollen men herregud jeg er redd noe skal gå i stykker når jeg trykker i triggerene. Nei hvor er bomerangen?

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Noen som synes det tar evigheter å bytte mellom bilene før du starter?

8280556[/snapback]

 

Det gjør det.. Behold, the power of Blu Ray.. ;)

8280574[/snapback]

haha, akkurat det eg og tenkte når eg skulle skifte bil.

"Er det slik bru-ray påvirkar lastetidene? faen for noko hor".

 

Synes spelet over-all er morosamt ... online. Kosar meg då.

Lenke til kommentar

Blei skuffa, tenkte hva i svarte er det her å skryte av?

- Ordinær grafikk, syntes teksturene til bakken\fjell\etc var heller labre

- Lange lastetider

- Kjedelige baner (de jeg spilte)

- Likte ikke kontrolleren i spillet

- Førte ikke noe nytt til sjangeren etter min mening

Fikk mest inntrykk av en slags demo. Syntes det ikke virka helt ferdig uten at jeg helt kan sette fingeren på det.

 

Likevel var det litt artig når vi satt flere å spilte det, "kjøre annenhver gang", dog jeg skippa etterhvert av ovennenvnte grunner.

Endret av jag
Lenke til kommentar
Motorstorm er _rått_. Jeg liker ikke bilspill i det hele tatt, jeg har noen ganger til og med vært på grensen til å hate bilspill. Men Motorstorm er et uttak for meg. Gyro-kontrollen fungerer utmerket, dritbra presisjon og gir meg følelsen av å kjøre bil på ordentlig når jeg sitter foran 42" i 1080p og har stereo'n på fullt. Fartsfølelsen er sinnsykt bra, siinnsyk når man booster. Og grafikken er ikke verdens beste, men PS3 klarer noe f.eks. Xbox360 sliter med i mange spill - å holde en høy FPS. Høy FPS er det viktigste i spill synes jeg og jeg spiller heller et spill med laber grafikk, enn et med syk grafikk og lav framerate. Så ja, Motorstorm er fett!

8280961[/snapback]

spillet stotter kun 720p. og frameraten er laaaaaangt ifra stabil. jeg har opplevd kraftige slowdowns flere ganger.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 3 spill ved PS3-launch:

Motorstorm

Resistance FoM

Formula 1

 

Gledet meg mest til Formula 1.

Kjøpte Resistance FoM fordi mange skrøt av det, og det etter hver kom noen gode reviews.

Kjøpte Motorstorm fordi det vistnok skulle være et show-off spill grafisk.

 

Startet med Motorstorm og spilte noen brett.

Så ble det litt Resistance FoM som jeg overhodet ikke liker.

Etter noen runder med Formula 1, så vender jeg stadig tilbake til Motorstorm.

 

Spillet har vokst på meg, og når er jeg i den perioden hvor man alltid bare må kjøre ferdig ett til race før man skrur av. Bare gjøre ferdig denne billetten. Bare kjøre første race på neste billett osv...

 

Jeg synes Motorstorm er det beste av mine 3 spill, men det har skikkelig dårlig loadetid på valg av biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...