Gå til innhold

Den store AGI-tråden [Artumas Group]


Ingar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker ikke som den har tenkt å gå opp før det kommer nyheter. Salgsavtale er vel mest nærliggende. Tror det er mulig at den vil fortsette å synke eller i hvert fall putre rundt cirka 60 fram til neste nyhet, men føler den er så billig at jeg kjøpte litt mer i dag.

Lenke til kommentar

Kjøpte en post til i dag. Ser AGI som en flott sjanse for inngang/økning nå. Kan jo få en post til under 60 nå - og det ser jeg som ganske så billig.

 

Det ventes på gode triggere - vi vet jo hvilke som skal komme, bare ikke når (dessverre :p ). Reserveoppgradering og salgsavtale er vel de første som kommer, og disse burde være rett rundt hjørnet.

 

Og om den så skulle dumpe noen kroner til, så tar jeg ikke det så tungt. Potensialet er så godt, så den skal oppover.

I hele mai irriterte jeg meg over idiotiske øre-trillere som "ødela" AGI aksjen. Disse ser ut til å være borte nå heldigvis. Var en stund bekymret for at AGI skulle bli en ny DNO *grøss*

 

AGI har fallt på ett ganske så lite volum - bittesmå poster har dyttet den stadig lenger nedover. Det er ikke representativt for hvordan større aksjonærer vurderer AGI slik jeg oppfatter det.

Lenke til kommentar

Sitter du short på AGI kanskje, og håper sterkt på nedgang? :D

 

Om ikke annet, så er en ting garantert, og det er at det vil komme en reserveoppgradering fra siste boretreff. Det er en god trigger.

Så om man ser bort fra øvrige argumenter for oppgang for AGI kommer man ikke bort fra at reservene vil bli oppgradert.

Lenke til kommentar
Jeg går verken long eller short i slike lottoselskaper, jeg synes bare at optimismen og evnen til å kun fokusere på mulige positive faktorer kan være litt vel sterk av og til.

8857766[/snapback]

 

Joda, jeg ser poenget ditt og er ikke uenig i det.

 

Nå er jo praktisk talt alle former for investeringer en risiko. Noen større enn andre, og aksjemarkedet kan ha en veldig høy risiko. Risiko som igjen kan deles opp i grupper, sektorer og enkelt aksjer - noen har høyere risiko enn andre.

Det beste er selvsagt om man finner en aksje med minimal risiko og maksimal mulighet for stor gevinst. Ikke mange slike dessverre, så da blir det å finne en middelvei ut i fra hvor stor risiko man er villig til å ta samt hvor stor gevinst man ønsker å satse på.

 

Poenget ditt illustreres veldig godt av hegnar.no forumet sin olje og energi del og herunder særlig DNO. Det spammes det daglig haugvis av tråder om DNO, folk lirer av seg vås og tull til det utrolige. Det er forsøk på å starte rykter som hausser og baisser aksjen, og selv de mest nøytrale meldinger tolkes enten som en melding fra himmelen eller fra djevelen selv.

De andre aksjene under olje og energi delen er (med noen flere unntak) mer "seriøse". Med det mener jeg at det spammes ikke nye tråder eller svar og at det går an å hente ut god informasjon og faktiske fakta derfra.

 

Ta uansett alt, uansett hvor du finner det, med en klype salt. Det er alltid en risiko :)

Lenke til kommentar
Hvilket grunnlag har du for å stemple AGI som et såkalt lottoselskap?

De er fullstendig avhengige av fremtidige funn for å forsvare kursen. Disse må gjøres i relativt ustabile land med dårlig infrastruktur. I første kvartal hadde de driftsinntekter på $159 000 og utgifter på $4 348 000. Det er derfor et stykke fram før de kan få en fornuftig P/E.

Lenke til kommentar

At de er fullstendig avhengige av fremtidige funn for å forsvare kursen vet jeg ikke om stemmer. Reservene er store og det er dessuten direkte usannsynlig at de ikke skal finne mer gass, det store leteområdet i Mosambik tatt i betraktning.

 

Når det gjelder inntjeningen har du selvsagt helt rett. Jeg har imidlertid vanskelig for å tro at du kan tjene de store pengene hvis du skal vente på at selskapet har en solid inntjening før du går inn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå begynner ting å ta seg opp igjen. Opp 5,39% i dag. Noe som vel i hovedsak skyldes at First kjøpte og dro kursen oppover. First er godt kjent med AGI, som de har nevnt i tidligere rapporter, så det at de nå putter de tilbake i porteføljen og kjøper skulle tilsi at vi har noe kommende snart.

 

 

First Securities bytter denne uken ut én aksje i sin anbefalte portefølje. BW Offshore forsvinner ut til fordel for Artumas Group.

Dermed ser First-porteføljen slik ut:

Artumas Group

Awilco Offshore

Eltek

Golden Ocean

Norwegian Property

Telenor

 

 

Hentet fra TDN Finans:

 

Artumas har funnet mer enn de forventet i en testbrønn i Tanzania.

 

Det uavhengige kanadiske energiselskapet Artumas Group har gjennomført produksjonstester av avgrensningsbrønnene MB-2 og MB-3 og brønnen MS-1X på Mnazi Bay i Tanzania.

 

Artumas skriver i en børsmelding at gassflytratene fra testene selskapets overgår selskapets forventninger for produksjonspotensial.

 

Det ble også registrert flytende hydrokarboner i forbindelse med testingen, totalt 89 fat. Det vil bli gjort ytterligere arbeid for å avdekke om det er snakk om kommersielle volumer.

 

MB2-brønnen ble testet til en flyt på 10,7 millioner kubikkfot gass per dag. MB3-brønnen ble testet til 10,9 millioner kubikkfot per dag, mens Msimbati- 1X-testen viste en flyt på 9,3 millioner kubikkfot per dag.

 

Selskapet henter nå inn 2D-seismikk som skal gi datagrunnlag for å avgjøre hvor det vil bli skutt 3D-seismikk på Mnazi Bay. 3D-undersøkelsen ventes å bli gjennomført i andre halvår 2007, med påfølgende leteboring i 2008.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...