Gå til innhold

Den store AGI-tråden [Artumas Group]


Ingar

Anbefalte innlegg

Vi er blitt en del AGI-aksjonærer her på forumet (i hvert fall en tre-fire stykker :p) så tenkte det var greit å opprette en egen AGI diskusjonstråd.

 

Hva slags selskap er Artumas Group?

 

"Artumas Gruppen er en uavhengig kanadisk energiprodusent som leverer komplette energiløsninger til avsidesliggende regioner i Afrika. Artumas' energiløsning produserer strøm til laveste kostnad ved å utnytte "stranded" gassfelt til kraftgenerering"

 

Artumas Group er et kanadisk oljeselskap med lisenser i Tanzania og Mosambik, hvor de borer etter olje og gassfunn. Boringen i Mosambik starter neste år og boringen i Tanzania har foregått en stund nå. Her har de funnet relativt store reserver, og First justerte nylig opp kursmålet sitt for aksjen til 95 kroner. Dette justeres opp ganske jevnlig etter hvert som nye gassfunn blir bekreftet (boringen er i Tanzania er ikke ferdig og mange brønner gjenstår). Det er indikasjoner på olje i området, de har blant annet funnet oljesiv i de fleste brønnene. First anslår at verdien på selskapet fort kan tre-fire dobles ved et oljefunn. Resultater fra siste brønn ventes i nærmeste framtid, kanskje på mandag.

 

Hva kan denne tråden brukes til?

 

Tenkte egenltig vi kunne hatt litt generell Artumas-diskusjon i denne tråden hvor vi kan poste lenker om nyheter og diskutere kursutviklingen og dessuten for å tipse folk om potensialet til AGI og mulighetene for en pen stigning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har lest litt rundt bare, indikasjoner på at den kan kommer til å falle til 60 igjen.

8351186[/snapback]

 

Interessert i å dele kildene dine med oss? Har vanskelig for å se hvilke indikasjoner det kan være når en sannsynligvis veldig positiv melding er rett rundt døra. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ser ut som det bare er en enkelt person som tusler med aksje/analyse litt på hobby basis? Ikke akkurat noe jeg ville tillagt stor vekt. Da kan man jo like så gjerne følge rådene fra skaren av fjols som henger på hegnar.no forumet og fjaser i vei.

Da veier analysene til de store selskapene tyngre, og de har uttalt kursmål på 100, og er vel uttalt over dette også.

 

Nå kom det jo en glad melding i morges også, og aksjen er på full fart oppover i skrivende stund.

Tror nok jeg blir sittende med min portefølje en stund fremover :)

Lenke til kommentar

God formiddag.

 

Det står veldig mye bra på http://www.stocktalk.no hvis dere ønsker fundamentale diskusjoner rundt AGI. Hegnar.no forumet er erfaringsmessig mye rot og løs snakk rundt enkelte aksjer.

 

Et lite tips, er å regne ut på fremtidig cashflow i selskapet. Se litt på risk/reward forhold til andre selskaper i samme bransje. Kan vel si at AGI er et av de få selskapene som er forholdvis lavt priset forhold til aktuelle reserver. Har kjennskap til et annet selskap som skal oppdatere reserver (p1+p2+p3), samt økt vekst i nærmeste fremtid.

 

Den siden fmj henviser til, er en helt grei side for teknisk analyse. Kjenner også vedkommende som drifter siden. Holder til i samme bransje som meg.

Lenke til kommentar

Dere skulle jo safgt ifra om denne tråden :)

nice..

 

Jeg hadde sett frem til å se aksjen litt lenger nede igjen en stund før den gikk opp.. så jeg kunne ha fått kjøpt meg mer.. den er for høy for meg nå.. er så surt at jeg ikke trodde mer på deg når du anbefalte denne aksjen, ingar.. hadde jeg kjøpt 400 poster, så hadde den ene vært tjent inn allerede nesten.. men men..

Lenke til kommentar
Der var gladmeldingen i går spist opp og vel så det.

8367396[/snapback]

 

Stresser ikke over at kursen går noe ned på en synkende børs når vi vet at det er mye godt i vente og meldingen i går var positiv.

 

First kjøpte forresten utrolig mye i dag virka det som. :ph34r:

Endret av Ingar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...