Gå til innhold

Catalyst for mars


Anbefalte innlegg

Løsning for BSOD problemet i Vista:

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2109559,00.asp

 

 

stigfjel: Jeg syns nå all denne negative kritikken din mot ATi er noe uberettiget. Alt er ikke bare fryd og gammen med nVidia heller. Begge har og har gjordt sine feil. Jeg har selv hatt mer problemer med mitt nVidia 8800 kort enn det jeg har hatt med noe kort fra ATi. På eldre spill ser det også ut som ATi har en grei fordel mtp farge dithering og ellers diverse grafikk feil.

For dem som Linux ikke er interessant, ikke for spilling i det minste, har ATi gode løsninger, spesielt i midrange segmentet fortiden. Så å fraråde ATi stort og helt basert på kvaliteten til Linux driverene eller et personlig nag mener jeg blir trolling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stigfjel: Jeg syns nå all denne negative kritikken din mot ATi er noe uberettiget. Alt er ikke bare fryd og gammen med nVidia heller. Begge har og har gjordt sine feil. Jeg har selv hatt mer problemer med mitt nVidia 8800 kort enn det jeg har hatt med noe kort fra ATi. På eldre spill ser det også ut som ATi har en grei fordel mtp farge dithering og ellers diverse grafikk feil.

For dem som Linux ikke er interessant, ikke for spilling i det minste, har ATi gode løsninger, spesielt i midrange segmentet fortiden. Så å fraråde ATi stort og helt basert på kvaliteten til Linux driverene eller et personlig nag mener jeg blir trolling.

8303211[/snapback]

Hvis brukeren utelukkende har tenkt å bruke Windows på en maskin med et ATI-kort, vil ATI gjøre jobben. Men når det kommer til GNU/Linux er min kritikk av ATI helt berettiget. Den siste testen som [GDI]Raptor viste til bare bekrefter det jeg har visst lenge, at ytelsen på ATI-kortene i GNU/Linux er helt forferdelig i forhold til GeForce-kortene. At de tre dyreste kortene fra ATI samt det gamle X800XL-kortet gir tilnærmet lik ytelse er jo bare skrekkelig. Og når GF6800GT som er fra 2004 yter bedre i GNU/Linux enn ALLE ATI-kort bør det lyse noen varsellamper hos ATI. I tillegg er støtte for FreeBSD og Solaris totalt fraværende fra ATI. X1000-kortene er tilnærmet ubrukelige i FreeBSD og Solaris. Hadde et Radeon X800 Pro da det var ganske nytt, og jeg fikk ikke engang startet X med det kortet samme hvilken driver jeg brukte, om det var ati eller radeon-driveren (frie X-drivere). Selv ikke vesa fungerte. Vil tippe at det samme er tilfelle med de nyeste X1000-kortene. Disse forholdene gjør at ATI fortjener flengende kritikk. Dessuten er det riktig at man støtter opp om de som tilbyr bred plattformstøtte. nVIDIA tilbyr dette, ATI neglisjerer det. Hvis jeg i det hele tatt skal ta ATI seriøst og vurdere skjermkort fra den kanten skal jeg se samme plattformstøtte fra ATI som jeg ser fra nVIDIA. På Linux/BSD/UNIX-fronten handler det ikke om hvilken produsent som produserer det raskeste og beste skjermkortet, men om hvilken produsent som tilbyr et kort som faktisk fungerer.

Lenke til kommentar
Gjør som flere har gjort: bytt til nVIDIA. Kanskje litt lettvint å si, men jeg kastet ut mine ATI-kort til fordel for kort fra nVIDIA. Og jeg angrer ikke et sekund på den avgjørelsen.

8299700[/snapback]

Byttet til nVidia - og angrer!

 

Siste XP-driver er fra 2. november!

 

Selv om de vet det er mange feil på den (spes. TV-out), kommer det tilsynelatende ikke noen ny driver... vil du ha god TV-out bruk 2 år gamle drivere (ca.) - mens det jobbes med de nye driverene (offisielt tech-svar fra nVidia).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...