Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

En fyr klarte og restarte pc'en min via nettverket!! Hvordan


Anbefalte innlegg

En fyr på LAN'et her jeg sitter nå (et 'LAN med ca 70folk) klarte og restarte pc'en til meg og kompisen min ved hjelp av nettverket!! Jeg fikk tips av en fyr om at det kunne vært ved hjelp av WOL..

Hva tror dere? Det hadde vært fint om dere kunne hjulpet meg med dette, for han vil ikke si hvordan han gjør det, så jeg håper dere er snillere enn han og kan si meg det! Så jeg får tatt igjen på han!

 

Ha en ellers hyggelig kveld!

 

[ Denne Melding var redigert av: Draco på 2002-12-14 22:22 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det NT og nyere kan vel det gjøres fra commandprompt. Du må ha admin rettigheter. Hva kommandoen er vet jeg ikke, men har sett en del forskjellige "ludotriks" gjort derifra. Som du sikkert vet klarer et installasjonsprogram å restarte maskinen, så hvorfor ikke fra cmd.

Lenke til kommentar

Et enkelt VBScript klarer brasen :smile:

 

ComputerName = InputBox("Enter the name of the computer you wish shutdown")

 

Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{(RemoteShutdown)}//" & ComputerName & "/root/cimv2").ExecQuery("select * from Win32_OperatingSystem where Primary=true")

 

for each OpSys in OpSysSet

OpSys.reboot()

next

 

[ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-12-14 22:33 ]

Lenke til kommentar

Draco: Det KAN være en som har brukt et program som heter Netbus (det funker selv om..) Det fungerer slik du skriver inn ip til maskina din. Kobler seg til maskinen din. for at den skulle kunne koble seg opp må det være en fil inne på maskinen din, sånn at netbus kan koble seg inn på maskinen din. Den heter Love.exe tror jeg. Hvis du har den på maskinen så kan alle som kobler seg opp mot Love.exe, med net bus leke med maskinen din. Det du gjør (hvis dette er problemet) søk i hele harddisken din, etter love.exe og slett alt.

 

Det du kan gjøre for å ungå at sånne n00biser som leker seg med netbus leker seg med maskinen din, er å sette opp en firewall. f.eks zonealarm

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 23:04, skrev SpeCtaCelus:

Draco: Det KAN være en som har brukt et program som heter Netbus (det funker selv om..) Det fungerer slik du skriver inn ip til maskina din. Kobler seg til maskinen din. for at den skulle kunne koble seg opp må det være en fil inne på maskinen din, sånn at netbus kan koble seg inn på maskinen din. Den heter Love.exe tror jeg. Hvis du har den på maskinen så kan alle som kobler seg opp mot Love.exe, med net bus leke med maskinen din. Det du gjør (hvis dette er problemet) søk i hele harddisken din, etter love.exe og slett alt.


Det du kan gjøre for å ungå at sånne n00biser som leker seg med netbus leker seg med maskinen din, er å sette opp en firewall. f.eks zonealarm


Husker det programmet ja! Vi var et par folk som LAN'et, så begynnte vi med netbus... Jeg slo av pc + kjørte inn og ut cd-rommene til en kompis som blir så lett sur, så mange ganger at han pakket sammen pc'n og ringte etter skyss hjem igjen. Stakkars meg greide nesten ikke og slutte og le..hahaha..

menmen..det var gøy da :smile: :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 23:04, skrev SpeCtaCelus:

Draco: Det KAN være en som har brukt et program som heter Netbus (det funker selv om..) Det fungerer slik du skriver inn ip til maskina din. Kobler seg til maskinen din. for at den skulle kunne koble seg opp må det være en fil inne på maskinen din, sånn at netbus kan koble seg inn på maskinen din. Den heter Love.exe tror jeg. Hvis du har den på maskinen så kan alle som kobler seg opp mot Love.exe, med net bus leke med maskinen din. Det du gjør (hvis dette er problemet) søk i hele harddisken din, etter love.exe og slett alt.


Det du kan gjøre for å ungå at sånne n00biser som leker seg med netbus leker seg med maskinen din, er å sette opp en firewall. f.eks zonealarm


 

Haha, snakker om hvem som er n00bis her.. "Den heter Love.exe tror jeg." *lol* :smile:)

 

Mest sansynlig tipper jeg at denne gutten her ikke har satt noe Administrator passord. Så "angriperen" lett kan ha brukt de pene innebygde remote-reboot funksjonene til win2k/xp(?)/nt. Microsoft har laget resource kits med en del ekstra snacks... bl.a. reboot.exe :wink:

 

[edit]

Beklager, den heter shutdown.exe :smile: Vet at den ligger i Server Resource kit'n.. Om den ligger i pro-kit'n vet jeg ikke...

[/edit]

 

[ Denne Melding var redigert av: Prazor på 2002-12-14 23:20 ]

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke no Netbus eller no alà det, for han gjorde det først på kameraten min, og så spurte jeg om han kunne gjøre det på meg! og jeg hadde ikke delt no..

Jeg skal prøve det VBscript greiene da :wink:

Og forresten, han sa at han ikke var no admin her på LAN'et! han er bare en vanlig deltaker! Og han er beskyttet mot slike angrep! tro meg :razz:

Lenke til kommentar

Man kan bruke telnet, hvis en fyr har satt opp telnet server på pcen hans. Da trenger man admin pass, seff. Kjører bare "menureboot" rett i telnet så restarter maskinen hans. eller Remote dekstop, trenger admin pass der og. subseven/netbus. eller reboot.exe :grin: masse som man kan restarte maskinen med.. Finnes mange lure måter jah. hehe, husker vi lekte oss med telnet greiene på et lan, morsomt det der :grin::lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...