Gå til innhold

Ny pen "kameramobil"


jt1

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av ny mobil. Jeg har 3 kriterier:

1. Den må se bra ut.

2. Den må ha et godt kamera

3. Den må ha en god kalenderfunksjon, ala. N73.

 

Jeg har kommet frem til følgende 3 kandidater.

Nokia N73, SE K800i og Samsung D900. Er det noen andre mobiler jeg bør ta med i min sammenlikning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

k810i er i noen butikker nå. har hatt d900 selv, og må si at kameraet på k800 (samme som på k810) er mye bedre. Dessuten kan du ikke lagre bilder/musikk/videoer direkte på minnekortet på d900, men den er jo vesentlig tykkere.

 

Det er mye kjedelige småfeil med d900 man irriterer seg over.

 

Det eneste positive med d900 i forhold til k810 er at videokameraet er vesentlig bedre, for det er dritbra!

 

K810 kjører fortsatt med den kjedelige oppløsningen på video.

K810 har for øvrig også ordentlig blitz og ikke noe idiotisk kamera-lys som knapt funker som mini-lommelykt.

 

EDIT: glemte å nevne at mp3-spilleren på d900 er ubrukelig, ikke bare på grunn av det nevnte minnekortproblemet, men også fordi det ikke går an å ha fler en 4 spillelister.

Endret av Zeppeluna
Lenke til kommentar

Kanskje du burde se på Samsung U600

Verdens tynneste slider telefon!

 

123231.jpg

 

En ultratynn slider (kun 10.9mm!) med et tøft design!.

Stor og god skjerm (2.2" 240x320), 3.2 Megapixel kamera (meget bra bildekvalitet), bra videoopløsing, EDGE, FM-Radio, 60MB internt minne, støtte for opptil 2GB MicroSD minnekort, noen trykkfølsomme knapper, Blåtann, Triband, MP3, fullskjerm videoavspilling, TV-Ut (koble mobilen direkte til TV og spill av video og vis bilder på TV'et!)

 

Den er så og si lik D900 innholdsmessig bare at U600 har endelig fått støtte for å vibrere OG ringe samtidig + man kan endelig bruke egen mp3 som meldings- og alarmtone!

 

Koster ca 3000kr u/abbonement og er på lager i neste uke rund omkring. Lefdal har den inne nå.

 

Men som sagt i innlegget over, skal du ha best bildekvalitet så er K800/K810 tingen. Vil du ha god bildekvalitet og samtidig god videokvalitet så er bl.a D900 og U600 et bra valg.

 

Dessuten kan du ikke lagre bilder/musikk/videoer direkte på minnekortet på d900, men den er jo vesentlig tykkere.

 

På U600 så går det iallefall ann å velge dette men hvis du tar ut minnekortet så blir det satt på telefonminnet igjen.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Forskjellene er mest utseende/utforming, blant annet er den mye tynnere, og man slipper kameralokket som stikker ut fra mobilen. En ganske liten oppgradering, som forsåvidt ikke hadde kvalifisert til mer enn en 'i' på slutten av modellnavnet, men den er jo allerede der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...