Gå til innhold

Heftig diskusjon om hue vs. lue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann heisann pyttsann! Jeg og noen kompisser diskuterte i dag om det heter hue eller lue. Jeg mener bestemt at det heter hue, men kompissen min mener at det heter lue. Hva mener dere om dette saken? Kanskje dotten kunne lage en poll også? Jaja, håper på rask tilbakemelding. Hilsen Saluttknall :ohmy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lue for helvete. Hvilke tapere er det som sier hue? Hadde jeg kjent noen av dem skulle jeg knust kneskålene deres med batong og kastet dem i elven for å dø.

:ermm:

Finnes større problemer i verden, dessuten er vi litt lei av "Sier du ... eller ..."-tråder.

Skrevet
Lue for helvete. Hvilke tapere er det som sier hue? Hadde jeg kjent noen av dem skulle jeg knust kneskålene deres med batong og kastet dem i elven for å dø.

Finnes større problemer i verden, dessuten er vi litt lei av "Sier du ... eller ..."-tråder.

8259375[/snapback]

Hvitost / Gulost? :D

Skrevet

8259375[/snapback]

8259382[/snapback]

Jeg griner inni meg når jeg tenker på at jeg lagde en så teit tråd. :no:

Skrevet (endret)

8259375[/snapback]

8259382[/snapback]

Jeg griner inni meg når jeg tenker på at jeg lagde en så teit tråd. :no:

8259402[/snapback]

Fy faen dette er jo en kjempe tråd da!!! :dribble:

er det ikke mulig å få til en av steming??

jeg sier hue...

Mæn de kanj no ha nåkkå å jær mæ æt i e frening da!! :thumbup:

Endret av A14
Skrevet (endret)

hæ??

lue er en stoffsak man har på hodet..

hue er hodet

har aldri hørt noen si lue til hodet :S..

edit: leif

Endret av Dataprob
Skrevet (endret)

Kommer ann på hvilken dialekt du har, jeg som er fra Troms sier "Hue", og ser for meg at de sør sier lue.

Nord: Hue

Sør: Lue

:)

Endret av Rockna
Skrevet

Det heter begge deler. Det kommer bare an på hvilken dialekt du har. Vet de sier hue oppi nordnorge og oppi der.

Selv sier jeg lue, og tror det de fleste av oss søringer sier...!

Skrevet
Kommer ann på hvilken dialekt du har, jeg som er fra Troms sier "Hue", og ser for meg at de sør sier lue.

8259453[/snapback]

jeg kommer jo fra molde og er da nermere sør enn nor norge og derfor har hue et over tak over lue!!!! :thumbup::D

Skrevet

WFT. Har aldri hørt at folk har sagt hue før :p I alle fall ikke i den sammenhengen. Så har det kanskje noe med at jeg bor i Oslo da :roll:

Men, altså jeg sier lue, og mener at det er det eneste som bør brukes.

Skrevet

8259453[/snapback]

jeg kommer jo fra molde og er da nermere sør enn nor norge og derfor har hue et over tak over lue!! :thumbup::D

8259504[/snapback]

Not anymore. Jeg er og fra Molde, men sier lue.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...