grrcarl Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 En annen fordel med PS3, er at det kan kjøre "ekte" HD. Dvs. 1080p. Xbox kan også vise 1080p, men det er kun oppskalering. PS3 kan jo i tillegg vise ett slikt bilde på 2 skjermer. Må si at jeg har mine tvil på hvor glatt det fungerer med to 1080p skjermer, i den heftigste fighten i resistance fall of men. Men det er nå så. Til slutt er det jo verdt å nevne spillene. I alle fall partyspillene som finnes til Playstation. Singstar, DDR (dansesspill), Buzz.. etc er artige spill, dersom man har fler å spille med. Som det har blitt nevnt, har jo Xbox 360 Guitar Hero 2(ikke kommet ennå tho). Men det kommer vel også til PS3..? 8251630[/snapback] Xbox360 kan vel kjøre 1080p, men det mangler spill som støtter dette. Virtua Tennis 3 blir vel første Xbox360 tittel med 1080p. Når maskinen oppskalerer andre spill blir det vel 1080i. Er du sikker på at PS3 kan vise bilde på 2 skjermer samtidig? Det var mye snakk om det mens man fortsatt trodde den skulle ha 2 HDMI utganger. Nå har den jo ikke det alikevel. Mener også å ha lest her på forumet at Singstar og Guitar Hero 1 og 2 til PS2 ikke fungerer så godt på PS3 enda. Nå har kanskje trådstarter bestemt seg for Xbox360 og det høres jo bra ut. Har Xbox360 selv og er godt fornøyd med den. Litt mer argumantasjon: PS3 er sonefri på spill (kun PS3 spill) og det er jo veldig kjekt, men det er kanskje litt problemer med å finne asiatiske butikker som sender til Europa etter Lik-Sang saken. På Xbox360 er det opp til utvikler/utgiver å bestemme om et spill skal være sone fritt. Så spill fra EA er ikke sonefrie, men f.eks. spill fra Ubisoft er som regel det. Hvis du skal importere spill til Xbox360 så se på websidene: www.playasia.com (play-asia.com tar deg også til samme siden) og www.videogamesplus.ca Hvis det ikke kom klart fram så anbefaler jeg deg en Xbox360 fordi: +Prisen er lav (bruk elkjøp eller lefdal sine nettbutikk) +Bra spill utvalg og mange store tittler kommer utover året +XboxLive fungerer utmerket (selv om det koster 600kr. i året) Og det er vel det viktigste hvis man kjøper en spillkonsoll for og spille. 8255723[/snapback] Hvor har du det fra at 360 kun oppskalerer til 1080i (man kan sette den til 1080p output via system-blade)? Xbox Live gold koster 499 i året (det fungerer utmerket da, det har du rett i) 360 anbefales, men støyen den lager er ikke samboervennlig.
lenny25 Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 PS3 er teknisk sett mer fremtidsrettet og vil leve lengre enn Xbox360. I løpet av neste år vil spillene overgå de til 360.
b_cybe Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Ville bare slenge inn at wii tross alt har en del spill man spiller alene og. Zelda og excite truck blant annet. Bortsett fra det er vel ingen av valgene dårlige, men man prioriterer utifra hvilke spill man foretrekker.
Dragoncrest Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 PS3 er teknisk sett mer fremtidsrettet og vil leve lengre enn Xbox360. I løpet av neste år vil spillene overgå de til 360. 8255936[/snapback] Ja, for det var faktaopplysninger! Skal man komme med innspill så vær så vennlig å kom med ting som har rot i virkeligheten, det er ingenting som tilsier at PS3 får spill som er "bedre" enn de som kommer på X360.
Mr. Bridger Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 (endret) ....Hvor har du det fra at 360 kun oppskalerer til 1080i (man kan sette den til 1080p output via system-blade)? 8255909[/snapback] Er klar over at man kan sette 1080p i menyen. Det kom med en update for en stund tilbake. Grunnen til at jeg tror/trodde 720p oppskalert blir 1080i er: -Ingen av spillene jeg har (PGR3, TES:Oblivion, GeOW, COD3 og Crackdown) er merket 1080p, men 720p og 1080i. -Virtua Tennis blir det første Xbox360 spillet som blir rendret i 1080p kilder: f.eks: http://games.slashdot.org/article.pl?sid=07/02/09/1355238 og http://xbox360.ign.com/articles/761/761735p1.html Men det kan hende at du har rett. Jeg så et sitat på nettet som kan tyde på det: kilde: http://kotaku.com/gaming/xbox-360/shane-ki...tput-201816.php (20.09.2006) I had a chance to talk to Shane Kim, who recently named the corporate vice president of Microsoft Game Studios... ..Kim was clear that the console could support true 1080p out. "If it is running at 720p we will up-res it to 1080p, if it it's already 1080p then we can display it in 1080p," he said. " This is a great example of our console's ability and the great advantage of being a software company." Det var alt jeg hadde å komme med i den debatten så får heller de av dere med Xbox360 og 1080p TV/projektor komme med innspill Xbox Live gold koster 499 i året (det fungerer utmerket da, det har du rett i) 8255909[/snapback] Her tok jeg visst feil. Jeg trodde det kostet 599kr hvis man kjøpete det i butikken. Endret 28. mars 2007 av Mr. Bridger
KayAU Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Heisann!Har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av en ny spill-konsoll. (PS3, Wii eller 360). Det som er problemet, er at jeg ikke klarer bestemme meg. Ønsker derfor erfaringer. Det blir kun kjøpt én maskin. Jeg liker bilspill, skytespill og litt adventure. Nå aner ikke jeg hvilke maskiner som har mest feil o.l, men så lenge produsentene er flinke til å ta imot maskinen, er egentlig ikke det noe problem. Så, hvilken burde jeg kjøpe, og hvorfor? Edit: Støy er ikke så veldig stort problem, så lenge det ikke er veldig ekstremt. 8250946[/snapback] Sjølv valgte eg PS3. Nokre argument for: * Rik på funksjonalitet. PS3 er den konsollen som "har mest" i denne generasjonen. Gode tilkoplingsmoglegheiter, anstendig harddisk som standard, trådlaust nett, aksellerometer i kontrollane OG HD-grafikk, og ikkje minst: han kan spele av HD-film. Alt i samme boks. * Kraftig maskinvare. Eg trur PS3 har mest å gå på når det gjeld maskinvare, og at dette vil vise meir og meir i åra framover. Cell-prosessoren ER ein kraftplugg, og utviklarane VIL lære seg å utnytte han med tida. * Åpen. PS3-spel er sonefrie, du kan bruke standard harddiskar og HDMI-kabel, og du kan installere andre operativsystem på konsollen. * Gratis online. Eg hugsar at det var ein del svartmåling av online-moglegheitene til PS3, men no som eg har konsollen, ser eg ingen grunn til å klage. Eg plugga PS3-en rett inn i veggen, og starta å laste ned spel og demoar. Etterkvart kjem òg Home...nokon som hugsar all kritikken "Copystation 3" fekk for å berre "kopiere Live"? * God kvalitet. Alt tydar på at dette er skikkeleg Sony-kvalitet. Maskina er stillegåande og ser ut til å ha ein låg feilrate. Og om eg hugsar rett, so trengte "SmashMyPS3"-idiotane fleire slag med slegge for å knuse han... * Bra spelutval. Det er ikkje på høgde med 360 enno, men der er allereie mykje bra ein kan spele, med mykje meir på veg. PS3 kostar meir, men so får du òg meir. Når du berre skal ha ein konsoll, synest eg du burde investere i den beste. Det er trass alt nokre år til neste generasjon. Kay
-Mr.T- Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Xbox360 fordi den har størst spillbibliotek? Nye utgaver av boxen høres heller ikke ut som jetfly ... det er bare bull****.
Lakus Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 * OG HD-grafikk, og ikkje minst: han kan spele av HD-film. Alt i samme boks. PS3 kostar meir, men so får du òg meir. Når du berre skal ha ein konsoll, synest eg du burde investere i den beste. Det er trass alt nokre år til neste generasjon. HD grafikk har jo X360 også HD film kan man streame fra PC eller kjøpe HD-DVD addon'en. Man kan tilogmed kjøpe/leie filmer og serier vie Xbox Live Marketplace. I de nye Boxene så er det ett nytt DVD drev fra BenQ som er merkbart stillere enn de som er nå. Kommer også en Xbox Elite som er sort, med HDMI for de som vil ha det, og dtørre harddisk i April. (Fra Juni vil alle X360 Premium være utsyrt med HDMI port, og harddisken på 120GB vil bli sorlgt separat fra April og utover) Det kan godt hende du får mer til prisen, men så er det en god del som ikke skal bruke PS3 sin til film og medie osv, men bare til å spille på, og da blir 6000 litt for mye i forhold til hva du skal bruke den til. Nei, jeg er ikke en fanboy, men er en fornøyd kunde
KayAU Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 (endret) HD grafikk har jo X360 også "Og" er eit bindeord, Lakus, det er meininga å sjå på orda til venstre og høgre for det i lag . PS3 har HD-grafikk OG aksellerometer i kontrollarane, i motsetnad til konkurrentane som har HD-grafikk ELLER aksellerometer i kontrollarane... HD film kan man streame fra PC eller kjøpe HD-DVD addon'en.Man kan tilogmed kjøpe/leie filmer og serier vie Xbox Live Marketplace. Poenget mitt var berre at PS3-en har tinga eg ramsa opp som standard, og i samme boks. Det kan godt hende du får mer til prisen, men så er det en god del som ikke skal bruke PS3 sin til film og medie osv, men bare til å spille på, og da blir 6000 litt for mye i forhold til hva du skal bruke den til. Det er eg til dels einig i, som ei rein spelemaskin er PS3 dyr. Men det spørs jo litt korleis økonomien til den enkelte er òg, kontra kor mykje meir lyst ein har på det eine i høve til det andre. Eg ville truleg ha valgt PS3 sjølv om han ikkje kunne spele Bluray. Skilnaden ville vel ha vore at eg ville ha irritert folk på foruma her ved å sutre over prisen. Nei, jeg er ikke en fanboy, men er en fornøyd kunde 8256525[/snapback] Det er ofte eit dårleg teikn når ein føler ein må seie slike ting..."eg er ikkje rasist, men eg synest negrar er kjeltringar, heile bunten", t.d. Neidå, eg trur heller ikkje du er ein fanboy. Kay Endret 28. mars 2007 av KayAU
Minus Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Skrevet 28. mars 2007 Nei, den maskinen jeg skal kjøpe kommer hovedsaklig til å bli brukt til spill. DVD-spiller og Blu-Ray-spillere har man utenom.
Lakus Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 HD grafikk har jo X360 også "Og" er eit bindeord, Lakus, det er meininga å sjå på orda til venstre og høgre for det i lag . PS3 har HD-grafikk OG aksellerometer i kontrollarane, i motsetnad til konkurrentane som har HD-grafikk ELLER aksellerometer i kontrollarane... Det burde du kanskje sagt først Ettersom sikkert flere enn meg oppfatet det slik jeg gjorde.
b_cybe Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Eller hva med x360 som har HD grafikk OG rumble Nei seriøst, ikke hør på slikt tullprat gå for den konsollen som har de spillene som interesserer deg mest, evt. se om du kan få prøvd de forskjellige konsollene enten hos noen du kjenner eller kanskje i butikken.
KayAU Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 @lakus Eg understreka det ved å skrive "OG" med store bokstavar, mellom to komma i ei oppramsing. Mogleg det ikkje kom tydleg nok fram, men det burde absolutt mogleg å forstå det slik det stod. @b_cybe Tullprat, ja. Fyren ba om meiningar og argument for kva konsoll han burde velge, so eg ga han nokon. @KristianG Eg får eit inntrykk av at du i utgangspunktet har mest lyst på 360...det skin litt igjennom når du poengterar at støy ikkje er eit problem, høg feilrate ikkje er eit problem, og at filmavspeling ikkje er viktig. So...vil du eigentleg berre bli overtalt til å velge 360? I sofall skal eg halde kjeft. Kay
Mixy Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 @Kay Du kommenterer at KristianG ikke bryr seg om feilrate... Nå er vel Xbox foran PS3 på det punktet, såvidt jeg vet. Så det er vel egentlig ikke noe argument i ditt favør As far as kontrollere goes.. Så har jeg lagt min elsk på Wii sine. De er best, har lyd og rumble pluss da aksellerometer.. Gode ergonomiske. Så kommer Xbox 360 sine. Også digge å holde, over lengre tid. Alle knappene ligger godt plassert. Til sist kommer PS sine. Og ja, jeg putter alle i en bås. De har ikke blitt fornyet. Småting har blitt endret, de har lagt på "trinnløs trigger" knapp, og gjort den trådløs. For ikke å snakke om aksellerometeret. Men de har tatt bort rumble. Jeg syns den er for liten, knappene ligger klønete til, og jeg blir sliten etter å ha holdt den en stund (ja, jeg har litt store hender). Men må også si at Playstation tok ideén med aksellerometer etter Wii... Slik jeg ser det. Og ellers er det jo ikke noe nytt. De har bare tatt fra andre konsoller. Ærlig syns jeg det å ta ut rumble var dumt. Det gir faktisk ganske mye spillopplevelse. man savner det ikke før man har mistet det.
KayAU Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 @Mixy Verkeleg? Eg har ikkje nokon faktakunnskap på det området, berre eit inntrykk frå foruma rundt omkring. Eg har ikkje høyrt noko spesielt om feil på PS3ar, medan det med 360 er mange historier om folk som har levert inn maskina si tre-fire-fem gongar, og om folk som har kjøpt ei ekstra maskin slik at dei har ei i bakhand om den andre skulle ta kvelden. Oddsa for å måtte sende inn ei maskin med ein låg feilrate noko slikt som fire gongar er svært, svært små... Kor har du informasjonen din ifrå? Kay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå