Gå til innhold

Prosjektlogg: Opprettelse av en religion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne religionen er enda ikke gjennomført. Joda, mange religiøse ledere driver med religion for pengenes skyld, som blant annet lederne i Scmidts Venner. Jeg derimot, har kun edle årsaker med min religion. Om jeg tjener noen grunker på det går de direkte til web-hotell og vedlikehold av websie når dette kommer opp. En hver ny religion med respekt for seg selv må såklart ha en webside, men dette må jeg se på senere da det viktigste er å få utformet religionen først.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Kan spytte inn litt jeg lagde til en film som en tidligere bruker her på forumet skulle lage. Ble aldri ferdig desverre.. THX 1138:

 

Religionen Baahrk

Lenge før menneskene vokste til på jorden ble gudene skapt. Hvordan det skjedde vet ingen, men hvis du spør en gud hvem moren hans er vil han svare ”Baahrk”.

Gudene levde lenge på jorden før menneskene oppstod. Det oppstod to fraksjoner, de som ville hjelpe menneskene i deres hverdag, og de som ville herske over dem. Selv med deres intense fiendtskap hadde disse sidene to ting til felles: deres respekt for baahrk og respekten til deres hjemverden. De ble enige om å ikke bruke jorden som en arena, og dro ut for å spre sine mål andre steder. Menneskene på jorden fortsatte og tilbe Baahrk, de fleste på den gode siden, men noen fulgte også de ondes sti.

 

Helligdommer:

Baarth – Felles helligdom. Baarth er en krystall i Fødselens tempel, dypt nede i en grotte der legendene sier at gudene oppstod.

 

”gode” guder:

Shara – Lederen blant de som vil godt. Gud for velferd og jordbruk.

Tip´re – shara’s kone. Gud for kjærlighet og familien.

Ofrus – Gud for forsvar og leger.

 

”onde” guder:

Yokra – Leder banden av onde guder. Gud for tortur og krig.

Tok´ni – gud for propaganda og hjernevasking. Bror til Tip´re.

Binse – undergud som bruker mesteparten av tiden sin til å spre hat mellom mennesker.

 

Kanskje dere kan bruke noe av det.

Husk at det må være noe ondt i enhver religion, ellers har du ikke noe du kan bruke til å skremme folk til å tro, og da har jo religionen mistet bruken sin.

Endret av Wraith
Lenke til kommentar
hvordan går det egentlig med religionen?

8286036[/snapback]

Jeg tror jeg vet noenlunde hva den skal gå ut på nå. Så skal sette meg ned og skrive ned noen greier i morgen, så får man se. Må også finne dåpsattest så jeg får meldt meg ut av statskirken.

Lenke til kommentar

Det finnes fire guder i verden. En gud for hvert element. Vannguden Tarrond lever med sine tjenere og er alt vanns sjel. Dvs. alt vann er Tarrond. Luftguden: Larond Larond er den viete luft som du puster inn i gudenes tempel. Luften blir viet av Kalinkerne som er religionens prester. Vieritualet følger lengre nede i posten. Sanoi, ildens gud. For lenge siden ble Sanoi og Tarrond fiender fordi Tarrond lurte Sanois kone til å gifte seg med ham. Tarrond viser derfor sin forakt med å slukke Sanois sinne. Pietna, jordens gud. Pietna er den kåte jordens gud. Han er i alt som ikke hører de andre guder til. Vielsesritualet: Presten roper ut "Hyll Larond, gudenes overhodet, vi lystrer din vilje og vier oss til din sjel" Videere fakta om et samfunn likt dette: Kongene eller regjeringsmedlemmene blir velsignet av gudene med å prise deres element. For å bli et medlem av Gudenes sjel må du først drikke vann, så puste i tempelluft, svelge jord og brende deg på ilden. (forresten hva får jeg for å gi dere dette)? Jeg må nok ha litt igjen for det ja.

Lenke til kommentar

En idé fra min side. Se på virkeligheten og drømmeland som to forskjellige verdener som skal forenes innen din død, slik at du kan leve evig i en perfekt drømmeverden. Praktikanter må meditere ofte for å mestre ditt sinn i drømmeverden for at de i det hele tatt skal klare å nå målet.

 

Eller noe i den dur. Det er mye man kan finne på/komme frem til ved å filosofere på akkurat dette.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Kan jeg få danne antikulten deres da. Brenne ned samlingshusene deres, lage aggressiv musikk som hyler tekster som rakker ned på og latterliggjør dere, og gå med symbolene deres opp ned.

 

Alle religioner med respekt for seg selv har mange innbitte motstandere :-)

Lenke til kommentar

Da har jeg funnet ut grunnholdningene til denne religionen. Nå sliter jeg med å komme på et godt navn. Dersom noen ville være behjelpelig med dette ville det være greit.

 

Dette er grunnprinsippene:

 

Jeg har tenkt litt og etter å ha tenkt litt på dette tror jeg at jeg har kommet fram til hovedessensen i hva en ny religion kan gå ut på. Jeg vil ha en inkluderende religion som skal samle alle forskjellige mennesker uansett etnisk opprinnelse, politiske overbevisning, legning osv. Videre skal religionen hjelpe mennesket å oppnå en indre ro og lysten til å søke mer kunnskap om det ukjente. Sist men ikke minst skal den på mange måter prøve å få mennesket i kontakt med naturen igjen. Den skal få mennesker til å føle ansvar for naturen og en større tilhørighet til den.

 

I denne religionen skal man tro at hvert menneske innehar kraften til å stoppe alle sine tanker og bekymringer og gå over i en enorm fokus. Dette skal man blant annet oppnå ved en form for meditasjon. Religionen skal ikke bare handle om dette, men også menneskets rett og evne til å tenke på seg selv. Jeg tror en blanding mellom buddhisme, natur-religion og en form for dyrking av individet (som blant annet forekommer i satanisme) kan være en god kombinasjon.

Lenke til kommentar

Lag en religion hvor "messias" er en standard Norsk ungdom som går gjennom vanlige problemer og sånn gjennom livet. Og "messias" har ikke kommet frem ennå, fordi man vet ikke hvem denne ungdommen er. Men gjennombruddet er når han blir "profeten" og har tenkt gjennom ALT i verden.

Lenke til kommentar
Forslag til navn: "A Theory to Reckon With" (Staving)

 

Melder meg inn jeg, spent på hvordan det går med å registrere noe slikt (Nei, har ikke lest hele tråden for å få svar på det)

8317388[/snapback]

Det navnet likte jeg. Hørtes meget bra ut. Keep it comming!

 

@ trevakt:

 

Gode ideer, men litt av tanken bak meditasjon og tankekraft er nettopp å avspenne alle muskler og slappe av. Og ritualet med å rulle ukontrolert rundt på gulvet blir litt sykt, tror du ikke? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...