Gå til innhold

Michael Tsarion / Alex Jones


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tullete konspirasjonsteorietikere? Begrunn!

8244708[/snapback]

 

Nå er vel heller bevisbyrden på de som hevder en konspirasjon. Men uansett, jeg har ikke store kjennskaper til Tsarion, annet enn at jeg mener navnet har dukket opp i sammenheng med noe kultgreier, evt noe religiøst.

 

Når det kommer til Alex Jones er dette nåtidens største svindlere. Mannen står bak ufattelig mye av 9/11 propagandaen, og maser om helt ekstreme ting som at staten USA står bak mordet på 3000 uskyldige mennesker - alt for å kunne gå til krig mot Irak. Det materiale disse konspirasjonene er kraftig tilbakevist av seriøse forskere.

 

Når det kommer til det meste av det andre svadaet Jones spyr opp er dette "konspirasjonsteorier" som har eksistert lenge før hans og vår tid. Han er bare heldig nok til å leve i en globalisert verden slik at han kan ta æren for det, samt høste inn mengder av profitt.

Lenke til kommentar

smoothie det er mange mennesker som deg, som ikke tror det finnes så store konspirasjoner i verden alla det Alex Jones snakker om. Faktisk noen går så langt som å si at det finnes ikke konspirasjoner i det hele tatt! Folk som sier slikt er naive. De ønsker ikke å tro at 99% av Jordens befolking kan være så lettlurte at vi lar oss styre av en skjult makt elite. "Vi har da demokrati!" type utsagt. Ikke bare det, men folk som deg smoothie kritiserer folk som Alex Jones uten å ha studert informasjonen nok og det Jones og andre sier!

 

Folk som tror på "konspirasjonsteorier" er liksom de som er hjernevaska og skrudde i hodene sine, mens de som stor fullt og holdent på den offesielle versonen kan ikke være hjernevaska... Mange som påstår de tenker selv, men gjør det ikke. Såkalte experter er det mange av...selv om de er en respektert professor fra ett kjent universitet betyr ikke at personen har rett!

 

Bytt heller ut "konspirasjonsteoretikere" med "frihetsforkjempere" istedet.

 

Ta vare på friheten din mens du enda har den!

Lenke til kommentar
smoothie det er mange mennesker som deg, som ikke tror det finnes så store konspirasjoner i verden alla det Alex Jones snakker om. Faktisk noen går så langt som å si at det finnes ikke konspirasjoner i det hele tatt! Folk som sier slikt er naive. De ønsker ikke å tro at 99% av Jordens befolking kan være så lettlurte at vi lar oss styre av en skjult makt elite. "Vi har da demokrati!" type utsagt. Ikke bare det, men folk som deg smoothie kritiserer folk som Alex Jones uten å ha studert informasjonen nok og det Jones og andre sier!

 

Folk som tror på "konspirasjonsteorier" er liksom de som er hjernevaska og skrudde i hodene sine, mens de som stor fullt og holdent på den offesielle versonen kan ikke være hjernevaska... Mange som påstår de tenker selv, men gjør det ikke. Såkalte experter er det mange av...selv om de er en respektert professor fra ett kjent universitet betyr ikke at personen har rett!

 

Bytt heller ut "konspirasjonsteoretikere" med "frihetsforkjempere" istedet.

 

Ta vare på friheten din mens du enda har den!

8289873[/snapback]

Maken til anti-intellektuelt tullball.

 

Det er ikke sånn at å gå mot strømmen i seg selv er noe å trakte etter. En er ikke tøffere, kulere, mer spesiell eller mer intelligent om man velger å ikke tro på det majoriteten tror på. Det er ikke sånn at man er flinkere på kritisk tenkning om man går mot det etablert forskning sier. Du er ikke mer modig, du er bare dum.

 

Det er bare sunt å tvile på etablerte sannheter, men når du har gått over bevisene så er du nødt til å ha noen motbeviser eller egne beviser for å fortsatt framholde at den etablerte sannheten bare er tull. Det er sant at noen såkalte "etablerte sannheter" gjennom tidene har fått seg en knekk, for eksempel spørsmålet om universets alder og Guds eksistens, men disse har kommet frma på bakgrunn av beviser og motbeviser, ikke bare en slik barnslig "se på meg, jeg tør stå i mot all etablert vitenskap så jeg er kuuuuul!"-holdning.

 

Konspirasjonsteoritekere kan ha rett. Det skal de ha. Men de har som regel feil. De må backe opp sine argumenter og påstander. Det er ikke det at vitenskapsfolk og mannen i gata ikke klarer å tro på slike sammensvergelsesteorier bare fordi de er så fastlåst i sine tankebaner, det er fordi de er så ekstremt usannsynlige og bevisførselen er så dårlig. En konspirasjonsteoretiker ville aldri kunnet vinne en ordentlig rettsak med slike dårlige beiser.

 

Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis. Tenk deg alle bevisene for konvensjonell visdom på den ene siden av en vekt. Tenk deg så at du må fylle den andre siden med mer beviser før det er noe grunn til å tro på det. David Hume sa at en ikke skal tro på en ekstraordinær påstand med mindre dens usannhet ville være et større mirakel. Tenk på det.

Lenke til kommentar
smoothie det er mange mennesker som deg, som ikke tror det finnes så store konspirasjoner i verden alla det Alex Jones snakker om. Faktisk noen går så langt som å si at det finnes ikke konspirasjoner i det hele tatt! Folk som sier slikt er naive. De ønsker ikke å tro at 99% av Jordens befolking kan være så lettlurte at vi lar oss styre av en skjult makt elite. "Vi har da demokrati!" type utsagt. Ikke bare det, men folk som deg smoothie kritiserer folk som Alex Jones uten å ha studert informasjonen nok og det Jones og andre sier!

 

Komme med noe annet enn stråmenn og personangrep?

 

Folk som tror på "konspirasjonsteorier" er liksom de som er hjernevaska og skrudde i hodene sine, mens de som stor fullt og holdent på den offesielle versonen kan ikke være hjernevaska... Mange som påstår de tenker selv, men gjør det ikke. Såkalte experter er det mange av...selv om de er en respektert professor fra ett kjent universitet betyr ikke at personen har rett!

 

Alex Jones har definert sine egne fysiske lover, og sin egen sannhet. Det er utrolig mye av "vitenskapen" Jones baserer sine påstander på som rett og slett er feil, feil og atter feil. Måten dette blir presantert på er også skolebokeksempelet på propaganda. Ja du leste rett. Ting blir tatt ut av sin kontekst, mennesker blir feilsitert, det appelleres til autoritet, majoritet, konsekvens og følelser for å nevne noe. Retorikken er ikke logisk sammenhengende.

 

Folk som tror på konspirasjonsteoriene (spesielt den rundt 11. september) er enten

i) personer med økonomiske motiv (som Jones)

ii) personer som ikke vet hva de snakker om, i den forstand at de opperer som noen pappegøyer og ikke som selvstendige personer.

iii) personer som godtar pisspreiket ukritisk, fordi det forteller hva de vil høre

 

 

Bytt heller ut "konspirasjonsteoretikere" med "frihetsforkjempere" istedet.

 

Nå sporer du helt av. For det første legitimerer ikke noe mål hvilket middel som blir brukt. For det andre handler ikke dette om "frihet". Jones oppnår ikke noe som helst, annet enn en pen månedslønn, ved å fremme dette pisspreiket.

 

Å leke med ord i denne sammenhengen, blir som å kalle en palestinsk terrorist for "frihetsforkjemper". Han sprengte jo seg selv og flere jødiske sivile uskyldige mennesker fordi han kjemper en kamp for frihet, ikke sant?!

 

Ta vare på friheten din mens du enda har den!

8289873[/snapback]

 

Enig, derfor må du slutte å tilbe disse skrullete gudene dine.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke er så flink til å debattere som det dere er. Så jeg burde egentlig holdt kjeft eller forklart meg på en annen måte.

 

Dere som er så logiske, forklar meg dette :

 

Ett knivblad er som regel laget av stål, som igjen består av molekyler, som består av atomer. Er ett atom solid? Ikke som jeg lærte på skolen iallefall. Hvordan kan da kniven være solid!? Eller alt annet i denne verdenen for den saks skyld. Tenk litt på den.

 

Jeg sier ikke at Alex Jones eller David Icke har rett i alt de sier. Jeg tilber dem heller ikke. Men INFORMASJONEN de kommer med er det jeg finner interessant. Ingen av dem sier at vi skal stole blindt på det de sier, men forske på det selv. Hvis du har allerede gjort deg opp en mening om hva som er virkelig og ikke, sant og usant i denne verdenen så har du låst deg. Å være åpensinnet er ikke det samme som å være naiv!

 

Hva er så galt med å ha ett åpent sinn? Åpen for nye muligheter? Ikke alt går an å bevise fysisk i dennen verdenen... Logikken strekker ikke alltid til når man skal forklare de store spørsmålene i livet. Lov å bruke intuisjon også ;)

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg ikke er så flink til å debattere som det dere er. Så jeg burde egentlig holdt kjeft eller forklart meg på en annen måte.

 

Dere som er så logiske, forklar meg dette :

 

Ett knivblad er som regel laget av stål, som igjen består av molekyler, som består av atomer. Er ett atom solid? Ikke som jeg lærte på skolen iallefall. Hvordan kan da kniven være solid!? Eller alt annet i denne verdenen for den saks skyld. Tenk litt på den.

Det enkle svaret er: den er ikke solid. Den oppfyller visse kriteria for det vi kaller solid, men det er mye "tomrom" i den.

 

Dette er fordi vi utviklet oss i et miljø hvor viten om molekyler og atomers indre liv er komplett irrelevant, og derfor er det bare å vente at vi ikke innehar slik viten fra fødsel av.

 

Jeg sier ikke at Alex Jones eller David Icke har rett i alt de sier. Jeg tilber dem heller ikke. Men INFORMASJONEN de kommer med er det jeg finner interessant. Ingen av dem sier at vi skal stole blindt på det de sier, men forske på det selv. Hvis du har allerede gjort deg opp en mening om hva som er virkelig og ikke, sant og usant i denne verdenen så har du låst deg. Å være åpensinnet er ikke det samme som å være naiv!

Har du gjort det? Har du forsket på hva disse folkene sier? Har du hørt hva seriøse forskere har å si om saken?

 

Hva er så galt med å ha ett åpent sinn? Åpen for nye muligheter? Ikke alt går an å bevise fysisk i dennen verdenen... Logikken strekker ikke alltid til når man skal forklare de store spørsmålene i livet. Lov å bruke intuisjon også ;)

8297769[/snapback]

Intuisjonen min tilsier at alle konspirasjonsteorier er feil. Case closed.

 

Ser du problemet?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
smoothie det er mange mennesker som deg, som ikke tror det finnes så store konspirasjoner i verden alla det Alex Jones snakker om. Faktisk noen går så langt som å si at det finnes ikke konspirasjoner i det hele tatt! Folk som sier slikt er naive. De ønsker ikke å tro at 99% av Jordens befolking kan være så lettlurte at vi lar oss styre av en skjult makt elite. "Vi har da demokrati!" type utsagt. Ikke bare det, men folk som deg smoothie kritiserer folk som Alex Jones uten å ha studert informasjonen nok og det Jones og andre sier!

 

Folk som tror på "konspirasjonsteorier" er liksom de som er hjernevaska og skrudde i hodene sine, mens de som stor fullt og holdent på den offesielle versonen kan ikke være hjernevaska... Mange som påstår de tenker selv, men gjør det ikke. Såkalte experter er det mange av...selv om de er en respektert professor fra ett kjent universitet betyr ikke at personen har rett!

 

Bytt heller ut "konspirasjonsteoretikere" med "frihetsforkjempere" istedet.

 

Ta vare på friheten din mens du enda har den!

8289873[/snapback]

Maken til anti-intellektuelt tullball.

 

Det er ikke sånn at å gå mot strømmen i seg selv er noe å trakte etter. En er ikke tøffere, kulere, mer spesiell eller mer intelligent om man velger å ikke tro på det majoriteten tror på. Det er ikke sånn at man er flinkere på kritisk tenkning om man går mot det etablert forskning sier. Du er ikke mer modig, du er bare dum.

 

Det er bare sunt å tvile på etablerte sannheter, men når du har gått over bevisene så er du nødt til å ha noen motbeviser eller egne beviser for å fortsatt framholde at den etablerte sannheten bare er tull. Det er sant at noen såkalte "etablerte sannheter" gjennom tidene har fått seg en knekk, for eksempel spørsmålet om universets alder og Guds eksistens, men disse har kommet frma på bakgrunn av beviser og motbeviser, ikke bare en slik barnslig "se på meg, jeg tør stå i mot all etablert vitenskap så jeg er kuuuuul!"-holdning.

 

Konspirasjonsteoritekere kan ha rett. Det skal de ha. Men de har som regel feil. De må backe opp sine argumenter og påstander. Det er ikke det at vitenskapsfolk og mannen i gata ikke klarer å tro på slike sammensvergelsesteorier bare fordi de er så fastlåst i sine tankebaner, det er fordi de er så ekstremt usannsynlige og bevisførselen er så dårlig. En konspirasjonsteoretiker ville aldri kunnet vinne en ordentlig rettsak med slike dårlige beiser.

 

Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis. Tenk deg alle bevisene for konvensjonell visdom på den ene siden av en vekt. Tenk deg så at du må fylle den andre siden med mer beviser før det er noe grunn til å tro på det. David Hume sa at en ikke skal tro på en ekstraordinær påstand med mindre dens usannhet ville være et større mirakel. Tenk på det.

8290097[/snapback]

 

"Konspirasjonsteoritekere kan ha rett. Det skal de ha. Men de har som regel feil"

 

Ja og DU er en ekspert på området liksom? LOL! De aller fleste klarer ikke innrømme at de har levd på en løgn og ikke har blitt fortalt sannheten underveis. Bevis: Menneskeheten har blitt manipulert gjennom religion, krig og skolesystemet, splitt og hersk metoden i århundrer. Folk lurer på hva som er GALT med verden? Og du trenger BEVIS? Vel de vil IKKE fortelle deg det gjennom media that`s for shure! Men hvis du ikke klarer å se at det er noe utrolig feil i verden burde du benytte tida til å kanskje lese litt om emnet istedet for å rope ut om at folk skal gi et såkalt bevis. Det er som å be noen forklare hvordan verdenssamfunnet henger sammen...Det er faktisk 100vis av bøker om emnet og mennesker som har studert temaet i flere tiår. Men det er LITT mer innfløkt enn at man kan legge fram bevis i en bisetning!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Ett knivblad er som regel laget av stål, som igjen består av molekyler, som består av atomer. Er ett atom solid? Ikke som jeg lærte på skolen iallefall. Hvordan kan da kniven være solid!? Eller alt annet i denne verdenen for den saks skyld. Tenk litt på den.

8297769[/snapback]

Mener du at atomteorien er helt riv ruskende feil? Om du sier ja, så kan du godt prøve å forklare hvordan f.eks et atomkraftverk funker :)

Lenke til kommentar
smoothie det er mange mennesker som deg, som ikke tror det finnes så store konspirasjoner i verden alla det Alex Jones snakker om. Faktisk noen går så langt som å si at det finnes ikke konspirasjoner i det hele tatt! Folk som sier slikt er naive. De ønsker ikke å tro at 99% av Jordens befolking kan være så lettlurte at vi lar oss styre av en skjult makt elite. "Vi har da demokrati!" type utsagt. Ikke bare det, men folk som deg smoothie kritiserer folk som Alex Jones uten å ha studert informasjonen nok og det Jones og andre sier!

 

Folk som tror på "konspirasjonsteorier" er liksom de som er hjernevaska og skrudde i hodene sine, mens de som stor fullt og holdent på den offesielle versonen kan ikke være hjernevaska... Mange som påstår de tenker selv, men gjør det ikke. Såkalte experter er det mange av...selv om de er en respektert professor fra ett kjent universitet betyr ikke at personen har rett!

 

Bytt heller ut "konspirasjonsteoretikere" med "frihetsforkjempere" istedet.

 

Ta vare på friheten din mens du enda har den!

8289873[/snapback]

Maken til anti-intellektuelt tullball.

 

Det er ikke sånn at å gå mot strømmen i seg selv er noe å trakte etter. En er ikke tøffere, kulere, mer spesiell eller mer intelligent om man velger å ikke tro på det majoriteten tror på. Det er ikke sånn at man er flinkere på kritisk tenkning om man går mot det etablert forskning sier. Du er ikke mer modig, du er bare dum.

 

Det er bare sunt å tvile på etablerte sannheter, men når du har gått over bevisene så er du nødt til å ha noen motbeviser eller egne beviser for å fortsatt framholde at den etablerte sannheten bare er tull. Det er sant at noen såkalte "etablerte sannheter" gjennom tidene har fått seg en knekk, for eksempel spørsmålet om universets alder og Guds eksistens, men disse har kommet frma på bakgrunn av beviser og motbeviser, ikke bare en slik barnslig "se på meg, jeg tør stå i mot all etablert vitenskap så jeg er kuuuuul!"-holdning.

 

Konspirasjonsteoritekere kan ha rett. Det skal de ha. Men de har som regel feil. De må backe opp sine argumenter og påstander. Det er ikke det at vitenskapsfolk og mannen i gata ikke klarer å tro på slike sammensvergelsesteorier bare fordi de er så fastlåst i sine tankebaner, det er fordi de er så ekstremt usannsynlige og bevisførselen er så dårlig. En konspirasjonsteoretiker ville aldri kunnet vinne en ordentlig rettsak med slike dårlige beiser.

 

Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis. Tenk deg alle bevisene for konvensjonell visdom på den ene siden av en vekt. Tenk deg så at du må fylle den andre siden med mer beviser før det er noe grunn til å tro på det. David Hume sa at en ikke skal tro på en ekstraordinær påstand med mindre dens usannhet ville være et større mirakel. Tenk på det.

8290097[/snapback]

 

"Konspirasjonsteoritekere kan ha rett. Det skal de ha. Men de har som regel feil"

 

Ja og DU er en ekspert på området liksom? LOL!

roflol jeg r mye mer xpert enn du!!!11!11!!111!!11

 

:roll:

 

De aller fleste klarer ikke innrømme at de har levd på en løgn og ikke har blitt fortalt sannheten underveis. Bevis: Menneskeheten har blitt manipulert gjennom religion, krig og skolesystemet, splitt og hersk metoden i århundrer. Folk lurer på hva som er GALT med verden?

Yes. Har du svaret?

 

Og du trenger BEVIS?

Ja. Har du?

 

Vel de vil IKKE fortelle deg det gjennom media that`s for shure!

Nei vel. Hvem vil da fortelle meg det?

 

Men hvis du ikke klarer å se at det er noe utrolig feil i verden burde du benytte tida til å kanskje lese litt om emnet istedet for å rope ut om at folk skal gi et såkalt bevis.

Jeg har ingen problemer med å forstå at verden går til helvete selv om jeg stoler på konvensjonell vitenskap. Vil du vennligst påpeke hvor problemet ligger? Hvordan kan konspirasjonsteorier bedre forklare tingenes tilstand?

 

Det er som å be noen forklare hvordan verdenssamfunnet henger sammen...Det er faktisk 100vis av bøker om emnet og mennesker som har studert temaet i flere tiår. Men det er LITT mer innfløkt enn at man kan legge fram bevis i en bisetning!

Men nå er det jo engang sånn at jeg ikke har bedt om at noen skal forklare hvordan verdenssamfunnet henger sammen i en bisetning. Jeg spør hvilke beviser det er for konspirasjonsteorier. Du trenger ikke svare i en bisetning; for min del må du gjerne skrive ei hel bok. Jeg vil bare ha noen beviser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...