Gå til innhold

Boote problem


objorkum

Anbefalte innlegg

Har en splitter ny PC her, med Asus p4 533 Hovedkort og Western 120GB HDD.

 

Først prøvde jeg meg med en brent WinXP pro, som selvfølgelig manglet noen filer og da ble avsluttet. Den rakk å legge inn NFTS filsystem.

 

Så prøvde jeg meg med Original WinXP home. Formaterte NFTS'en først og kjørte install programmet. Den installerer alt og kommer til der den skal starte maskinen på nytt for å fortsette installasjonsprogrammet (det er vel her den skal boote fra HDD'en). Dette gjør den ikke, men booter fra CD'en og den vil installere på samme måten på nytt.....

 

Jeg har satt maskinen på å boote først diskett, HDD, DVD-rom. Alikevel, starter CD'en (evt boot disk error når jeg ikke har den i).

 

Det jeg har merket er at BIOS bruker en del tid på å finne HDD'en (den finner den rett som master osv). Altså det står none der jeg velger boote-enhetene, venter jeg litt kommer disken opp. Lagrer og starter på nytt.....NEIDA!

 

Noen som har noen ideer, opplevd det samme?, løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen WDC harddisker er litt sære ang. jumper-settings. Hvis den står alene på kabelen så må den settes opp som single-drive (på min betyr det 'ingen jumpere installert'), og hvis den har en 'slave' så skal den settes til master. Har hatt en WDC som var sånn. Den fungerte hvis den stod som 'master' uten slave, men var ganske kranglete. Ville ikke alltid boote, forsvant i windows og sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...