Gå til innhold

forklar hvorfor gutta i røyksopp blir "geniforklart" for sin


Anbefalte innlegg

Ja jeg kan vel hive meg på diskusjoen jeg også.

Min mening om Röyksopp er att en kamerat av meg, som sitter på eJay kunne laget like bra musikk! :evil:

 

Når det gjelder min favorittmusikk er det Pink Floyd. :smile:

Kan høre på det i årevis uten å gå lei.

Det var nevnt tidligerie i posten at lange sanger var et poeng. Pik Floyd har laget mange som er over 20 minutter lange!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:



Det var nevnt tidligerie i posten at lange sanger var et poeng. Pik Floyd har laget mange som er over 20 minutter lange!



 

Regner med du refererer til min uttalelse 'it fucking never ends'. :smile: Nå er det ikke sånn at jeg ikke liker lange låter, faktisk så er de beste låtene temmelig lange... Pink Floyd er veldig bra og tidløs musikk.

 

Det jeg mente var at når jeg hører på Eple, får jeg en sånn følelse av at 'skal det ikke skje noe snart?' Noen som har følt det på samme måten?

Lenke til kommentar

Quote:



Regner med du refererer til min uttalelse 'it fucking never ends'. :smile: Nå er det ikke sånn at jeg ikke liker lange låter, faktisk så er de beste låtene temmelig lange... Pink Floyd er veldig bra og tidløs musikk.


Det jeg mente var at når jeg hører på Eple, får jeg en sånn følelse av at 'skal det ikke skje noe snart?' Noen som har følt det på samme måten?


 

Poenget med chillout musikk er jo at samme melodi/rytme skal gå om og om igjen. Det setter deg i en trance. Det er utrolig avslappende å høre på en chillout radiostasjon på et fly, når flyturen tar 7 timer.

Lenke til kommentar

Röyksopp er ikke det værste jeg hører. Men som sagt, jeg setter ikke på f.eks eple av egen fri vilje. Röyksopp er blant de bedre i sin sjanger, vanlig electronica gjør meg uvell, men Röyksopp kan jeg høre på. DET er en bra prestasjon synes jeg. :smile:

 

Såg at noen sa at Gåte va en døgnflue, der må jeg motsi deg. Gåte er bra, og så definitivt ikke en døgnflue. Jeg og mange med meg synes Gåte er bra :smile: Men som sagt, folk skal få høre på det de vil. Så lenge de ikke hører på ketsjupsangen i nærheten av meg :evil:

Lenke til kommentar

Kan ikke bare di anti-likerne av Røyksopp heller holde kjeft.. fighten vil aldri ta slutt uansett!

Blir mere sånn AMD vs. Intel ting.

 

Her er det snakk om Røyksopp og kunn dem, så vi bryr oss vell fint lite om DIN musikksmak..

 

BTW! Sum 41 er digg! :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: tgrude på 2002-12-16 00:18 ]

Lenke til kommentar

Kjøpte plata etter å ha hørt eple og etter all skriveriene om dem. For meg fremstår Røyksopps album Melodi A.M som temmelig uinteressant album å høre på. Musikken på dette albumet fenger ikke, virker ikke avslappende, stimulerer ikke intellektet eller gir ny energi. Musikken går an som bakgrunnsstøy hvis du så alt for redd for stillhet og være alene eller som muzak i en eller annen klæsbutikk.

 

Melody A.M. er ikke noe "must" ut i fra musikalske kvaliteter, men kanskje et "must" ut i fra å være hipp og moderne (og noen kaller det hype)?

 

Men røyksopp har faktisk lagd gode remikser til Kings of Convenience og Frost - og det får meg til å tro at disse to egentlig har mere å fare med enn Røyksopp selv på egenhånd. Kanskje Røyksopp bare burde holde seg til remiksene?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 10:26, skrev frans:

Kjøpte plata etter å ha hørt eple og etter all skriveriene om dem. For meg fremstår Røyksopps album Melodi A.M som temmelig uinteressant album å høre på. Musikken på dette albumet fenger ikke, virker ikke avslappende, stimulerer ikke intellektet eller gir ny energi. Musikken går an som bakgrunnsstøy hvis du så alt for redd for stillhet og være alene eller som muzak i en eller annen klæsbutikk.


Det er veldig leit å høre at du ikke klarer å nyte dette. Det er det mest avslappende jeg et om, next to klassisk musikk.

Jeg synes i hvertfall at det "fenger", hva nå det skulle bety, i tilleg til at det "stimulerer intellektet" og gir ny energi.

Quote:


Melody A.M. er ikke noe "must" ut i fra musikalske kvaliteter, men kanskje et "must" ut i fra å være hipp og moderne (og noen kaller det hype)?


Hehe... Ja, jeg kjøpte det KUN fordi jeg måtte være IN. Det er et must for meg når jeg skal kjøpe cd-er. Det må være moderne! Haha :lol:

Lenke til kommentar

Etter mine skriverier som hører så negativt ut i forhold til Röyksopps musikk, satte jeg meg ned for å høre på albumet på nytt.

I forhold til mye annet skiller Röyksopp seg ut musikalsk. Det gjelder kombinasjoner med av forskjellige lyder (muligens nye). Musikken har imidlertid et såpass høyt tempo med trommer/basstrommer at jeg ikke vil kalle musikken for avslapningsmusikk (som fx Sigur Ros, Lambchop, Goldfrapp ol). Muligens er det kombinasjonen av lydene (arktisk sound eller hva de kaller det i England) som gjør at Röyksopp geniforklares. I tillegg ser de jo hippe og trendye ut.

 

I en periode av mitt (unge) liv fulgte jeg med i Melody Maker og New Musical Express hver uke og kjøpte musikken som var "oppskrytt" der. Det som preger disse ukesavisene er at de hele tiden er på jakt etter noe nytt å skrive om hver uke. Dukker det ikke opp noe nytt, skaper det noe nytt. Ut fra det har man fått begrepet "hype" og er typisk Englands fenomen. Registerer at det også er England som først har trykket Röyksopp til sitt bryst.

 

Nå det er sagt, må jeg også tilføye at jeg synes at Poor Leno er en bra låt. Men nye lyder i musikken er etter min oppfatning ikke nok til at det skal appellere til meg. Og jeg tenker at få ting har gjort så sterkt inntrykk på meg som da jeg hørte Halber mensch med Einstuerzende Neubauten i 1986 eller Smells like teen spirit med Nirvana i 1991. Errmm. Føler meg nå så gammel....

Lenke til kommentar
og forklare musikken demmers er egentlig ganske lett: den stinker - og folk har fått dårlig/sær smak av hva musikk angår.

 

Hmm.. Konstruktiv kritikk på sitt beste.

 

Hvilke musikk liker du da?? La meg gjette... Dimmu Borgir og Satyricon?

 

Ja faktisk synes jeg noe av Dimmu Borgir er bra. Ellers synes jeg også at f.eks:

 

Eminem

Dr. Dre

NWA

Cradle Of Filth

Iron Maiden

Bomfunk MC's

Eric Gadd

Morten Abel

Michael Jackson

Xzibit

Afroman

Cypress Hill

Das EFX

Ice Cube

Outkast

Onyx

Snoop Doggy Dogg

Turk

2pac/tupac

Tragedy Khadafi

Redman

Wu-Tang Clan

Aerosmith

Creed

Dire Straits

Guns n' Roses

CrazyTown

Rage Against The Machine

Mark Knopfler

Marilyn Manson

Limp Bizkit

Lenny Kravitz

House of Pain

Red Hot Chilli Peppers

SlipKnot

Sum 41

Staind

Smokie

Tom Jones

DJ Tiësto

Astral Projection

Ferry Corsten

Infected Mushroom

Yahel

Bruce Springsteen

Nas

Kylie Minogue

Delerium

Dido

+++++++ det meste egentlig.

 

er bra.

 

Poenget altså, er at jeg liker det meste, uansett sjanger, så lenge det er bra. Røyksopp er ikke bra, og fortjener absolutt ikke så god kritikk som de har fått.

Lenke til kommentar

Cradle Of Filth

Bomfunk MC's

Morten Abel

Afroman

Outkast

Creed

Sum 41

Staind

DJ Tiësto

Dido

Ok.. Så du mener altså at alle disse bandene/personen er bedre enn Røyksopp? Hehe... :)

 

Jada.. Ser jo at du har peiling. Mener å huske du sa at Røyksopp var simpelt.

 

Sum41? Hallo? College-punk er vel noe av det simpleste du får..

Boomfunk MC? Jeg gidder ikke engang å kommentere det.

DJ Tiesto? Fy faan. Og du tør å si at du har peiling på god musikk? Du har faktisk INGENTING å gjøre i en musikk-diskusjon, så med dette avslutter jeg og sier at ingen i hele verden er verre enn Creed.

 

Det står null respekt av deg.

Lenke til kommentar

Cradle Of Filth

Bomfunk MC's

Morten Abel

Afroman

Outkast

Creed

Sum 41

Staind

DJ Tiësto

Dido

Ok.. Så du mener altså at alle disse bandene/personen er bedre enn Røyksopp? Hehe... :)

 

Jada.. Ser jo at du har peiling. Mener å huske du sa at Røyksopp var simpelt.

 

Sum41? Hallo? College-punk er vel noe av det simpleste du får..

Boomfunk MC? Jeg gidder ikke engang å kommentere det.

DJ Tiesto? Fy faan. Og du tør å si at du har peiling på god musikk? Du har faktisk INGENTING å gjøre i en musikk-diskusjon, så med dette avslutter jeg og sier at ingen i hele verden er verre enn Creed.

 

Det står null respekt av deg.

 

synes du ja. men så lenge jeg har majoriteten på min side så kan du si hva du vil, uten at det bryr meg.

 

Røyksopp suger ball - det er bare særinger (som deg) som synes det er bra, og at alt annet som er populært blant de fleste er dårlig.

 

En skal nyte musikken en hører på, det er vel det som er poenget eller hur? og så lenge jeg synes Røyksopp er helt fælt og høre på, ja, vel - da må jeg vel få lov og synes det.

Lenke til kommentar

Må vel hive meg med i denne diskusjonen jeg også.

 

For det førset: Man kan ikke dra alle under samme kam, og si at electronica suger. Electronica er et ganske vidt begrep som omhandler mye mer en den såkalte blipp, blopp musikken som noen kaller det. Felles for denne typen musikk er vel at den er laget på synther o.l. Det er ikke "ordentlige" instrumenter, hvis dere skjønner hva jeg mener. Men det betyr ikke at der er "dunk, dunk og blipp, blopp" for det.

 

For den andre: Lite komplisert musikk er vel neppe det du kan karakterisere electronica som. Her er det snakk om å "skru" frem sine egene lyder av an synth, sample, legge på effekter osv. Det er ikke bare å trykke på knappen som det står "superduper beat" på å forvente at alt ordner seg selv. Dette er tidkrevende arbeid, og krever at du kan dine saker. Skal ikke gå inn på tekniske detaljer har.

 

For det tredje: Til de som liker Røyksopp og Ralph Meyerz & The Jack Herren Band. Sjekk også ut Bjørn Torske, Annie, Xploding Plastix, Ugress, Jaga Jazzist ++. Finnes masse bra norsk musikk som ikke blir liste fyll på topp20 lista. For de som virkelig liker elecronica, sjekk Amon Tobin og "kongen selv" DJ TeeBee.

 

For det fjerde: Slettes ikke alt som lages på synther er "techno"

 

Ahh. Herligt. Selv om det virker som jeg dømmer metal og rock nord og ned, så gjør jeg slettes ikke det. Må bare si at et av de beste banda jeg vet om er faktisk Theatre Of Tragedy.

Lenke til kommentar

æsj røyksupp lager dårlig musikk spes eple,remind me er jo grei,har hørt verre ketshup sangen.

verste jeg vet er trance være 14tiss musikk skal du lete lenge etter.

og sum41 er jo helt råe,nyeste albumet er jo helt rått,hva så om det er college punk mye bedre enn den dritten på vg lista,trance og ja røysopp.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på dem som sier at dette IKKE er avslappende, for det er nøyaktig det gruppa fokuserer på. Avslappende melodier, og beat som fenger..

 

Jeg mener bare, last ned sangen som heter Weightless eller In Space. (skal være samme låt)

SÅ kan dere komme tilbake og si at dette ikke er behagelig/avslappende musikk! For det tror jeg ikke på :)

Lenke til kommentar
og forklare musikken demmers er egentlig ganske lett: den stinker - og folk har fått dårlig/sær smak av hva musikk angår.

 

Hmm.. Konstruktiv kritikk på sitt beste.

 

Hvilke musikk liker du da?? La meg gjette... Dimmu Borgir og Satyricon?

 

Ja faktisk synes jeg noe av Dimmu Borgir er bra. Ellers synes jeg også at f.eks:

 

Eminem

Dr. Dre

NWA

Cradle Of Filth

Iron Maiden

Bomfunk MC's

Eric Gadd

Morten Abel

Michael Jackson

Xzibit

Afroman

Cypress Hill

Das EFX

Ice Cube

Outkast

Onyx

Snoop Doggy Dogg

Turk

2pac/tupac

Tragedy Khadafi

Redman

Wu-Tang Clan

Aerosmith

Creed

Dire Straits

Guns n' Roses

CrazyTown

Rage Against The Machine

Mark Knopfler

Marilyn Manson

Limp Bizkit

Lenny Kravitz

House of Pain

Red Hot Chilli Peppers

SlipKnot

Sum 41

Staind

Smokie

Tom Jones

DJ Tiësto

Astral Projection

Ferry Corsten

Infected Mushroom

Yahel

Bruce Springsteen

Nas

Kylie Minogue

Delerium

Dido

+++++++ det meste egentlig.

 

er bra.

 

Poenget altså, er at jeg liker det meste, uansett sjanger, så lenge det er bra. Røyksopp er ikke bra, og fortjener absolutt ikke så god kritikk som de har fått.

Litt av en smak du har! altså du er althørende! litt kult egentlig :D
Lenke til kommentar
Men Røyksopp har faktisk lagd gode remikser til Kings of Convenience og Frost

 

Stemmer det.. Og det er sinnsykt bra utført også..

Last ned: I Don't Know What I Can Save You From. Både remix med Røyksopp og den uten (orginalen).

Så kan man se at de duger godt til remixer! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...