Gå til innhold

Bluescreen etter 15min med spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Den seneste uken har jeg fått bluescreen på både min laptop samt den stasjonære PCen min etter 15min med spilling. Jeg har aldri hatt noe lignende før, og heller ikke hatt noe problem med de spillene det gjelder.

Det starter med at jeg får litt FPS dropp, så fryser PCen og så kommer den klassiske bluescreenen fram, og sier et eller annet om "dumping memory...~" osv.

Spillene det gjelder er: World of Warcraft (dette gjelder laptopen, spilt i et år uten problemer, fram til nå) og Rainbowsix:vegas/BF2142. Har instillingene I samtlige spill på fult når det gjelder grafikk, og en oppløsning identisk med desktopen (1280-1024). Har spilt begge spill siden release uten problemer med det er først den siste uken at bluescreensa har kommet.

Har også oppdatert drivere.

Laptopen er en litt eldre fujitsu siemens amilo (1600mhz, 1.25gb ram) og den stasjonære har følgende HW:

2gb ram

nVidia 7900GTX

asus P5B deluxe

intel duo core 6600

PS. Rett før bluescreen så får jeg en melding om at skjermkortet har sluttet å virke som det skal, eller noe i den retningen. Den forsvinner soppas fort at det er vansklig å få den med seg.

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Aha, hadde helt glemt tempraturer. Sjekket nå, og den var helt oppe i 75c etter bare 5min med spilling på den stasjonære. Det er så vidt jeg vet en god del for mye:p Skal sette på litt mer kjølig og komme tilbake etter det.

Endret av murfh
Skrevet

Har også merket at spesielt Rainbowsix:Vegas bruker 60-70% CPU i det jeg får fps dropp. Normalt sett bruker det 50%. Og jeg har aldri vært borti noe spill som bruker så mye av CPUen. Samme problem kommer om jeg har aldri så få programmer i bakgrunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...