Gå til innhold

Finner ikke harddisk. Vises kun i enhetsbehandling


Anbefalte innlegg

Har en Western Digital Caviar 80gb (IDE) som datamaskinen ikke finner hverken i min datamaskin eller i diskbehandling.

 

Jumperen står på cable både på denne og på hovedharddisken, har prøvd å sette dem på master/slave, men samme problemet. Hvordan finner jeg disken så jeg får formatert og brukt den?

 

Edit:

kuksatanko5.jpg

Endret av Lond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å høyreklikk å deaktivert/avinstaller og få pcen til å detektere den på nytt.

 

Windows finner disken, men samme problem.

 

prøv å boot opp med en xp cd å lag partisjonen av den dersom du finner den dær.

8241698[/snapback]

 

<Installasjonsprogrammet har ikke tilgang til disken>

 

 

 

Temmelig rart egentlig, da det var denne disken jeg brukte som master og hadde windows på før jeg formaterte systemet sist gang.

Lenke til kommentar

Finne en 80 leder kabel når du bruker cable select.

 

At det kan fungerer på plassen til CD rom, det er en Ide port . er ikke det da?

Men det var helst for å se at disken blir detektert fra Windows, noe som virker problematisk, når begge er koplet sammen.

 

Kabelen er viktig.

 

Det er bare å prøve. Nå hvis, etter du har koplet disken til en annen port, får du bootproblemer, er Ikke annet enn at du må velge riktig Bootdisk i bios.

 

 

Jumperen står på 3,4 på 80gigern

 

Så det er 10 pin og ikke 9.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

har akurat samme problemet selv, har en 200gb maxtor disk som var en usb ekstern disk som jeg arvet. Den virket ikke som usb disk selv om windows fant den så fikk jeg ikke opp disken i utforsker.

Jeg tokk den ut av boksen og koblet den som slave mot en dvd brenner. Finner den i bios og i device manager men den kommer ikke opp i disk manager. Regnet med at disken var defekt.

Lenke til kommentar
Samme problem når jeg setter den inn istedenfor cdrommen. Vises i enhetsbehandling, men ikke i diskbehandling eller min datamaskin.

8243389[/snapback]

 

 

Merkelig greier ja.

Har du prøvd på å sette jumper i andre kombinasjoner ? Du må prøve.

 

Ellers du må laste ned verktøy og kontrollere disken , samt å rense den.

Med rensing tenker da kunn den første sector.

 

Hvis det er en OEM disk, det kan være noe der som gjøre det vanskelig, og som regel er på den første sector.

Det betyr at du starter fra floppy med kun denne disken og "rask low formatere".

 

Men ellers, er det en vannlig Ide kontrollerer du har koplet det til, ikke noe spesielt her ?

 

Hvordan er disken i Bios, blir detektert riktig der?

 

Spinner den på riktig måte?

Kontrollere tjenester/services, som Lokal Disk manager, Plug and play service.

 

 

 

Laste ned Data Lifeguard Diagnostic for DOS (Floppy) og kjøre low level format på den.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...