Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Få en lærer oppsagt


wannabe nerd

Anbefalte innlegg

Jeg vet det høres barnslig ut, men det er det jeg vil få gjort, og tenkte dette var stedet å spørre.

 

Først om læreren: Hver eneste elev gruer seg til timene hennes, jeg kan desverre ikke svare på hvorfor, hun er bare et skikkelig ekkelt menneske, og ingen føler de lærer noe særlig mye fra henne(Finns det noe smart ord eller en grunn man kan bruke?).

 

Jeg personlig mener at et slikt menneske som har denne effekten på folk aldri burde jobbet med folk, men hun er ansatt i offentlig sektor så er vel derfor hun jobber i det heletatt.

 

I tillegg var hun med på klassetur og ble sett beruset mer enn en gang. men det var samtlige av elevene også. Desverre var jeg også det, men ikke verre enn resten. Dette var på kvelden etter vanlig "skoletid" (dette er andre klasse videregpående almenfag).

 

Men den ene av dagene kom læreren inn på rommet og klaget på bråk, og jeg var så dum å prate med henne (Det hadde hun gjort til andre rom dagen før). Først sa jeg bare ok, det er greit, vi skal være stille. Men så sa hun jeg var sett gående alene beruset opptli flere ganger (noe jeg kan avkrefte fordi en av lærerne pratet med meg den ene gangen, etter jeg hadde gått hundre meter alene). Jeg opplevede det som en trussel og kom selvfølgelig i krangel med henne. Dette endte med at hun beskyldte meg for å misbruke alkohol(noen som har en definisjon?). Jeg har ikke fått høre noen dom ennda, men jeg skal snakke med lederen for avdelingen hos oss når skolen starter på mandag.

 

Nå vil jeg vite om jeg har noen som helst sak? Og ja, jeg mener faktisk at _alle_ elvene gruer seg til timene og vi har tatt det opp med henne før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sikkert skifte klasse, ja. Men du får hun ikke sparket.

 

På ungd. skolen ble en lærer tatt i å spørre elever (jenter) om de ville bli med hjem til han og bli tatt bilde av osv. Det ble også funnet bilder av lettkledde jenter (i ungd. skole-alder) på kontoret hans. Dette var noe alle visste (lærerne også), men det tok nesten et år før det skjedde noe.

 

Er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Vi hadde en virkelig bisk norsklærer på videregående i andreåret, vi sendte brev og klagde, hele klassen likte ikke henne, men vi hadde henne i det året før vi fikk en ny lærer, som vi elsket :)

8246854[/snapback]

 

Dette minner meg om en forferdelig pinlig episode fra 2. klasse på vgs. Vi fant ut at vi hadde lagt en dårlig gymlærer for hat, så vi (med meg i bresjen!) skrev et brev som skulle leveres rektor, og fikk alle på mitt klassetrinn til å signere brevet. Altså ganske mange signaturer.. Det endte selvsagt med et pinlig møte mellom meg og et par andre studenter, rektor og denne læreren.. Men vi fikk ikke gjennom noe som helst. Det viste seg at selv dårlige lærere ikke kan sies opp uten videre... :no:

Lenke til kommentar
Dette minner meg om en forferdelig pinlig episode fra 2. klasse på vgs. Vi fant ut at vi hadde lagt en dårlig gymlærer for hat, så vi (med meg i bresjen!) skrev et brev som skulle leveres rektor, og fikk alle på mitt klassetrinn til å signere brevet. Altså ganske mange signaturer.. Det endte selvsagt med et pinlig møte mellom meg og et par andre studenter, rektor og denne læreren.. Men vi fikk ikke gjennom noe som helst. Det viste seg at selv dårlige lærere ikke kan sies opp uten videre... :no:

8247194[/snapback]

 

Særlig ikke på VGS. Der teller faglig utdannelse ekstremt høyt, og pedagogikk betyr i mange tilfeller ikke en døyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...