Gå til innhold

Starcraft; Multiplayer spørsmål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har alltid digget Starcraft, og først idag tenkte jeg på at når vi nå har 3 pcer i huset, og ADSL (Internett) Kan man da spille mot hverandre da, uten og måtte gå inn på Battle.net og direkte kabeltilkobbling?

For spillet har jo ;

- Battle.net connection

- Local area Network (IPX)

- Modem connection

- Dircet connection

Hvem av disse skal jeg bruke? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de du har der er det bare IPX som fungerer i lokalt nettverk. Men last ned nyeste patch så får du LAN (UDP) som er mye bedre å bruke. Nyeste patch er vel 1.14 eller noe i den dur

Skrevet
Av de du har der er det bare IPX som fungerer i lokalt nettverk. Men last ned nyeste patch så får du LAN (UDP) som er mye bedre å bruke. Nyeste patch er vel 1.14 eller noe i den dur

8229793[/snapback]

Jeg er veldig noob på det der området, hva er lokalt nettverk egentlig fungerer? Det er vell ikke mye sånn instillinger og slikt som man må sett opp før man spiller?

Jeg har som sagt en router som begge pcn er tilkoblet, så da kan jeg bare "create game" så joiner den andre pcn og deretter spille? Si at det er så enkelt? :ohmy:

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Patch til siste utgave, og bruk Local Area Network (TCP/IP)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvis dere alle er linket på hjemmenetverk så velg UDP-netverk,vet om mange som har sletet med å komme inn på Bnet med flere Pc'er i samme hus!

Hvis ikke kan dere alltids linke over et program som heter Hamachi,lag et bettverk på internett og alle joiner og vips så er alt på stell!

Skrevet (endret)
Hvis dere alle er linket på hjemmenetverk så velg UDP-netverk,vet om mange som har sletet med å komme inn på Bnet med flere Pc'er i samme hus!

Hvis ikke kan dere alltids linke over et program som heter Hamachi,lag et bettverk på internett og alle joiner og vips så er alt på stell!

8432965[/snapback]

Vet du hvordan de fikk ordnet opp i det å spille på Bnet?

Sliter selv med det samme problemet. :hrm:

Endret av Nicolasn
Skrevet

8432965[/snapback]

Vet du hvordan de fikk ordnet opp i det å spille på Bnet?

Sliter selv med det samme problemet. :hrm:

8458138[/snapback]

Nei,tror du bare kan spille en spiller på ên IP-adresse..var verfall det vi fant utav,men det er jo flere nettkafeer som sikkert har hatt samme problem og løst det.

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Nå har det seg slik at det har oppstått et problem, dette er siste utvei, for jeg har drevet å googlet litt rundt om problemet. Men det er ingen plasser jeg finner det svaret jeg leter etter.

Som skrevet tidligere i tråden, har jeg vært i stand til å spille via LAN-nettverket hjemme. (Med starcraft via samme router, vi har 2 pc'er koblet til en router)

Da jeg tidligere idag skulle prøve å "create game" så viser det seg at den andre pcn får beskjeden "Unable to join" når han prøver å joine.

Det eneste jeg kan komme på som kan være problemet er at den stasjonære pc'en kjærer på Windows service pack 2, mens den bærbare kjærer på Windows Service Pack 3. Kan dette være problemet?

De to pcn er forsovidt en Packard bell pc og en acer travelmate 4150.

Endret av Nicolasn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...