Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt snitt på skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

4,7 i snitt på ungdomsskolen

5 i snitt på grunnkurs - vgs

 

Fikk dog 6 på norsk terminprøve og muntlig terminprøve, men fikk fortsatt 5 i norsk, jaja.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Faen så brae karakterer alle sammen får da :(

 

Jeg har vel bare rundt 4.2 i snitt eller noe sånt, etter å ha fullført VG2. Til neste år blir det masse drittfag, altså puggefag, som religion, historie og norsk, som sikkert gjør at snittet mitt blir enda dårligere også..

 

Det jeg lurer på: Er jeg fucked? Senere i livet liksom, kommer jeg ikke til å klare å komme inn på noen skoler jeg har lyst på, og dermed blir nødt til å jobbe som butikkannsatt eller vaktmester eller noe for resten av livet?

Lenke til kommentar
Faen så brae karakterer alle sammen får da :(

 

Jeg har vel bare rundt 4.2 i snitt eller noe sånt, etter å ha fullført VG2. Til neste år blir det masse drittfag, altså puggefag, som religion, historie og norsk, som sikkert gjør at snittet mitt blir enda dårligere også..

 

Det jeg lurer på: Er jeg fucked? Senere i livet liksom, kommer jeg ikke til å klare å komme inn på noen skoler jeg har lyst på, og dermed blir nødt til å jobbe som butikkannsatt eller vaktmester eller noe for resten av livet?

 

4,2 er ikke dårlig. Det normale er å ha et snitt på rundt 3, mange sliter med å få over 4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP
Det verkar dårleg her fordi det generelt er smarte elevar som gidder å diskutere karakterar på nettet. Viss du har 4 i snitt er du betre enn dei fleste.

 

Definer smarte.

 

Uansett, fikk det endelige resultet her om dagen.

Fikk 2,88 i snitt. Strøk i to fag.

 

Eller er det sånn at hvis jeg stod på eksamen i et fag jeg strøk i så står jeg i faget?

Lenke til kommentar

Gikk ut av ungdomsskolen med 5,8 i snitt. Kun femmere og seksere, ingen lavere.

 

Vitnemålet mitt fra vgs ble nå på ca 5,2. Irriterer meg over at der er en firer, når resten er bare femmere og seksere.

 

Men sett i forhold til at jeg aldri har gjort andre lekser enn de som må leveres inn, og har slitt med depresjoner, angst, sykdom, mobbing og veldig mye forskjellig alle disse årene, så er jeg vel egentlig fornøyd. Er i alle fall overlykkelig over å være ferdig!

Lenke til kommentar
Hva er fordelen med å ha 5,2 i snitt kontra 4,2 egentlig? Kommer man ikke inn på det man vil med 4,2? I såfall.. så ER jo 4,2 "dårlig" :(

4.2 duger ikke til NTNU, medisinstudier (i Norge) og mye annet. Skal du komme inn på noe av dette må du over 5, og helst litt til, i tillegg til realfagspoeng etc. Når det er sagt, så er ikke 4.2 dårlig. Tar man utagangspunktet i at karaktersnittet er normalfordelt, vil gjennomsnittet være 3 - noe som nok stemmer gansek bra med realiteten.

 

Du kommer inn på mange studier bare du består videregående, men du kan ikke velge fra øverste hylle. :)

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar

Medisin er uinteressant. NTNU, hva er egentlig det igjen? :p

 

Jeg aner nemlig ikke hva jeg skal bli, men trives hvertfall med fag som sosiologi (selv om jeg gikk ned fra 5 i jul til 4 på standpunkt :thumbdown: ) og engelsk (5 i standpunkt og eksamen). Men håper jo at hva enn ejg tilslutt bestemmer meg for, at jeg har en sjangs på å komme inn på diverse linjer etter videregående...

Lenke til kommentar

Snittet har jo noe med hva du vil jobbe som.

Vil du bli vaskedame, så gjør det ikke noe om du har 5.2 eller 4.2 i snitt. Men hvis du etter vidergående ikke enda har bestemt deg helt hva du vil bli, så er det bedre med høyerer snitt - for du da kan komme inn på de skolene du faktisk vil(hvis du er heldig).

 

Men husk; fag kan tas om igjen. Med litt arbeid etter vgs så kan du komme inn på mange skoler selv om du går ut med under 4! (Synd det er nye regler som gjør at du ikke kommer i den første puljen med søkere fra vgs)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...