Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt snitt på skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har 3.3.

 

Er ikke fornøyd men får ikke noe bedre fordi lærerene hater meg.

8214078[/snapback]

LOL :p Typisk! Akurat det samme sier de i klassen min som får dårlige karakterer. Trur nok det går mer på kunnskap og arb.innsats. I 99% av tilfellene reflekteres dette i snittet ;)

Jeg fikk 5,1 forrige semester, men gikk ned til 4,9 til sommeren.. Fornøyd :)

Lenke til kommentar
Trur nok det går mer på kunnskap og arb.innsats. I 99% av tilfellene reflekteres dette i snittet ;)

9139836[/snapback]

 

Hørt om trynefaktor før? På ungdomsskolen har det så sinnsykt mye å si om du er jente, ikke prater for høylytt og rekker opp hånda en eller annen gang og svarer på noe åpenbart, skriver ned leksa før læreren kommer og sjekker og lignende. At snittet reflekterer arbeidsinnsats og kunnskap på ungdomsskolen har null hold i virkeligheten, og du skal være bra naiv om du tror på det.

Lenke til kommentar
Hørt om trynefaktor før? På ungdomsskolen har det så sinnsykt mye å si om du er jente, ikke prater for høylytt og rekker opp hånda en eller annen gang og svarer på noe åpenbart, skriver ned leksa før læreren kommer og sjekker og lignende. At snittet reflekterer arbeidsinnsats og kunnskap på ungdomsskolen har null hold i virkeligheten, og du skal være bra naiv om du tror på det.

9140020[/snapback]

Det tror du?

 

Vel, jeg er gutt, prater ganske høylytt, rekker så å si aldri opp handen når jeg svarer på spørsmål, gjør aldri lekser.

 

Jeg fikk et snitt på 5.0, og tre seksere.

 

edit: Den dritten med trynefaktor er bare noe enkelte folk som er misfornøyde med karakterene sine skylder på, siden de ikke klarer å innse at de faktisk gir blanke faen.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
[Det tror du?

 

Vel, jeg er gutt, prater ganske høylytt, rekker så å si aldri opp handen når jeg svarer på spørsmål, gjør aldri lekser.

 

Jeg fikk et snitt på 5.0, og tre seksere.

 

Ja vel, so what? Trodde du jeg mente alle gutter som prater i timen hadde dårlige karakterer? Det beviser like mye som at jeg hadde dårlige karakterer på ungdomsskolen og helt greie karakterer på videregående (hadde 3,8 i snitt i niendeklassen, nå har jeg godt over fem i snitt og like mange seksere som deg).

 

Den dritten med trynefaktor er bare noe enkelte folk som er misfornøyde med karakterene sine skylder på, siden de ikke klarer å innse at de faktisk gir blanke faen.

9140821[/snapback]

 

Helt feil. Jeg sier ikke at de som får dårlige karakterer nødvendigvis fortjener bedre karakterer (selv om det ofte er tilfelle), det jeg sier er at utrolig mange på ungdomsskolen ikke fortjener karakterene de får på noen måte i hele tatt, og bare får gode karakterer nettopp på grunn av trynefaktor.

Lenke til kommentar
Ja vel, so what? Trodde du jeg mente alle gutter som prater i timen hadde dårlige karakterer? Det beviser like mye som at jeg hadde dårlige karakterer på ungdomsskolen og helt greie karakterer på videregående (hadde 3,8 i snitt i niendeklassen, nå har jeg godt over fem i snitt og like mange seksere som deg). 

9141187[/snapback]

Trodde selvfølgelig ikke at du mente alle, jeg tok det med siden det var en av tingene du ramset opp som en negativ ting å gjøre.

 

Helt feil. Jeg sier ikke at de som får dårlige karakterer nødvendigvis fortjener bedre karakterer (selv om det ofte er tilfelle), det jeg sier er at utrolig mange på ungdomsskolen ikke fortjener karakterene de får på noen måte i hele tatt, og bare får gode karakterer nettopp på grunn av trynefaktor.

9141187[/snapback]

Vel, i min klasse er ikke dette tilfelle i det hele tatt.

Jeg sier meg enig i de fleste karakter bedømmingene til lærerne, selv om det er enkelte som burde ha vært justert ned et hakk. Det er også noen som fortjener bedre karakter enn det de fikk.

 

Om det er læreren som går på trynefaktor det vet jeg ikke, det kan like så godt være at han/hun har et annet syn på det enn jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...